Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΝέο κύμα τουριστικής ανάπτυξης για την Ελλάδα
Συνέντευξη Πετραλιά στην ITB

Νέο κύμα τουριστικής ανάπτυξης για την Ελλάδα

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΒΕΡΟΛΙΝΟ – ITB 2007: “Αν στη δεκαετία του ’60 καταγράφηκε το πρώτο κύμα τουριστικής ανάπτυξης για την Ελλάδα και στη δεκαετία του ’80 το δεύτερο, τότε το τέλος […]

ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΒΕΡΟΛΙΝΟ – ITB 2007: “Αν στη δεκαετία του ’60 καταγράφηκε το πρώτο κύμα τουριστικής ανάπτυξης για την Ελλάδα και στη δεκαετία του ’80 το δεύτερο, τότε το τέλος αυτής της δεκαετίας και η αρχή της επόμενης θα καταγραφούν<…>ως το τρίτο κύμα, εφάμιλλο των προηγούμενων”. Ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κυρία Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, μιλώντας χτες σε συνέντευξη τύπου, στο πλαίσιο της έκθεσης ITB 2007, για Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους. “Θεωρούμε” συμπλήρωσε “ότι στο τέλος της επόμενης δεκαετίας η Ελλάδα μπορεί να έχει πετύχει να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών της παγκόσμιας τουριστικής κατάταξης”.

Όπως σημείωσε η υπουργός, το 2006 ήταν το έτος με τις περισσότερες αφίξεις στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού και το τουριστικό συνάλλαγμα ανήλθε περίπου στα 11,4 δισεκατομμύρια ευρώ. “Τα στοιχεία από τους πρώτους δύο μήνες του 2007 δείχνουν ότι εφέτος θα ξεπεράσουμε και τα επίπεδα του 2006. Η νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό ξεκίνησε το 2004 χάρη στη διοργάνωση των πιο επιτυχημένων Ολυμπιακών Αγώνων στη σύγχρονη ιστορία. Με τους Ολυμπιακούς Αγώνες διαμορφώσαμε και στείλαμε σε όλο τον κόσμο την εικόνα και την πραγματικότητα μιας σύγχρονης, προηγμένης και ασφαλούς χώρας η οποία μπορεί και παρέχει υψηλότατης ποιότητας υπηρεσίες”.

Μεταξύ άλλων, η κυρία Πετραλιά ανέφερε τα ακόλουθα:

“Από τα νέα δημόσια έργα έως τα τουριστικά θέρετρα υψηλότατων προδιαγραφών η Ελλάδα μπορεί σήμερα να συγκριθεί με τους πιο προηγμένους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Το κλειδί της μελλοντικής επιτυχίας είναι να επιταχύνουμε σε αυτή την κατεύθυνση. Γι’ αυτό:

  • Πολλαπλασιάζουμε τις επενδύσεις στον τουρισμό. Βάσει του Αναπτυξιακού Νόμου, μέχρι τις 14/12/2006, είχαν εγκριθεί 638 τουριστικού ενδιαφέροντος επενδύσεις, ύψους άνω του 1,2 δις. ευρώ. Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων, το ποσοστό απορρόφησης έφτασε το 67, 24%.
  • Προωθούμε μια σειρά από αποφάσεις και νομοθετικές πρωτοβουλίες, που μειώνουν την γραφειοκρατία και δημιουργούν ένα απλό και σταθερό θεσμικό περιβάλλον.
  • Δρομολογήσαμε την κατασκευή 39 καταφυγίων τουριστικών σκαφών, δυναμικότητας 3.000 θέσεων ενώ σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ, στην περίοδο 2005-06, εγκρίθηκαν αρχιτεκτονικά σχέδια τουριστικών εγκαταστάσεων για 22 συνεδριακά κέντρα, 2 γήπεδα γκολφ, 1 χιονοδρομικό κέντρο και 8 κέντρα θαλασσοθεραπείας. Τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένα ενδεικτικό παράδειγμα της νέας στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης η οποία επικεντρώνει στην διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
  • Προωθούνται όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε το νέο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της περιόδου 2007-2013 να ενδυναμώσουν και να προωθήσουν συνολικά την τουριστική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζουμε την υλοποίηση ενός προγράμματος προβολής που θα στοχεύει στην ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και σημαντικών στοιχείων κάθε περιοχής, γιατί κάθε περιφέρεια και κάθε προορισμός πρέπει να προβάλλει και να ενισχύσει τη δική του ταυτότητα. Επιπλέον, με τις επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη σήμερα, αλλά και με όλες εκείνες που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια επιδιώκουμε την διαρκή ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η Ελλάδα ήδη σήμερα κερδίζει το στοίχημα της ποιότητας, ωστόσο η διπλή προσπάθεια για την διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και τη διαρκή αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών βρίσκεται στον πυρήνα της εθνικής στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη.
  • Αναβαθμίζουμε ολόπλευρα την παγκόσμια παρουσία της χώρας, μέσα από το μεγαλύτερο πρόγραμμα προβολής του ελληνικού τουρισμού που έχει ποτέ γίνει. Η καμπάνια «Explore Your Senses In Greece» στέλνει σε όλο τον κόσμο το μήνυμα ότι η «Εμπειρία Ελλάδας» μένει ανεξίτηλη σε όλες τις αισθήσεις. Πιστεύουμε και υπογραμμίζουμε την άποψη ότι η καλύτερη διαφήμιση για την Ελλάδα είναι η ίδια η Ελλάδα. Η νέα μας διαφημιστική εκστρατεία είναι προϋπολογισμού περίπου 40 εκατ. Ευρώ, ενώ παράλληλα υλοποιούμε και ένα δυναμικό πρόγραμμα προβολής και δημοσίων σχέσεων, συμμετοχών σε εκθέσεις και εκδηλώσεις διεθνούς ενδιαφέροντος. Στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες προβολής που μας δίνονται μέσω μεγάλων διοργανώσεων που φιλοξενεί φέτος η Ελλάδα, όπως το final four της Euroleage στο Μπάσκετ και ο τελικός ποδοσφαίρου του Champions League.

Ειδικά για τη Γερμανία, η διαφημιστική εκστρατεία είναι προϋπολογισμού άνω των 3,5 εκατ. ευρώ ενώ αν συνυπολογίσουμε και άλλες ενέργειες προβολής και συμμετοχές σε εκθέσεις θα ξεπεράσουμε κατά πολύ τα 5 εκατ. ευρώ.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ακόμη, πως το τελευταίο διάστημα έχουμε αναλάβει ορισμένες σημαντικές πρωτοβουλίες που αφορούν στην καλύτερη οργάνωση του ελληνικού τουρισμού. Μεταξύ αυτών:

  • Προωθούμε τη ριζική αναθεώρηση του συστήματος κατάταξης των τουριστικών καταλυμάτων της χώρας μας, ούτως ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς. Τις επόμενες εβδομάδες ολοκληρώνονται οι σχετικοί διαγωνισμοί για την επιλογή συμβούλων που θα διαμορφώσουν τα νέα πρότυπα βάσει των οποίων θα καταταγούν τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια. Το όλο έργο είναι προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ.
  • Η Ελλάδα πολύ σύντομα θα λειτουργεί Δορυφόρο Λογαριασμό για τον Τουρισμό καθώς και επιστημονικό Παρατηρητήριο του Τουρισμού. Μηχανισμοί απαραίτητοι για την καταμέτρηση των μεγεθών του τουρισμού και την παρακολούθηση όλων των επιμέρους δεικτών του.
  • Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο εκπόνησης Στρατηγικού Σχεδίου Marketing του Ελληνικού Τουρισμού, το οποίο θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη πολιτική προσέγγισης παραδοσιακών αγορών (όπως η Γερμανία), των ώριμων (όπως η Ρωσία) και των αναδυόμενων (όπως η Κίνα και η Ινδία) που μας ενδιαφέρουν για την επόμενη δεκαετία.
  • Αναβαθμίζουμε πλήρως την παρουσία μας στο internet και εντός του 2007 φιλοδοξούμε να θέσουμε σε λειτουργία το νέο μεγάλο portal του Τουρισμού. Σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω μπορείτε να επισκέπτεστε τις ιστοσελίδες μας και να ενημερώνεστε και στα γερμανικά.

Τέλος, η κυρία Πετραλιά διαμήνυσε στους δημοσιογράφους τις στενές συνεργασίες που έχει αναπτύξει με άλλα υπουργεία της ελληνικής κυβέρνησης το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση ζητημάτων που άπτονται του τομέα τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, απαρίθμησε τις δράσεις που έχουν αποφασισθεί με τους συναρμόδιους υπουργούς και οι οποίες συνοψίζονται παρακάτω:

  • Για τις αερομεταφορές, 24ωρη λειτουργία και άλλων περιφερειακών αεροδρομίων (όπως έγινε πέρυσι με το αεροδρόμιο Χανίων στην Κρήτη), παρεμβάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών τους μήνες αιχμής σε αεροδρόμια με μεγάλη κίνηση όπως αυτά του Ηρακλείου Κρήτης και της Ρόδου, ενώ εξετάζουμε και μία πρόταση να μειωθούν τα τέλη χρήσης περιφερειακών αεροδρομίων τη χειμερινή περίοδο.
  • Για την ακτοπλοΐα και τα λιμάνια. Η κυβέρνηση υπέγραψε πρόσφατα πρωτόκολλο χρηματοδότησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 3 δισ. ευρώ. Με βάση αυτή τη χρηματοδότηση πραγματοποιήθηκαν έργα, αλλά και έχουν δρομολογηθεί άλλα, στα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, του Ηρακλείου. Στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργήθηκε και νέος σταθμός κρουαζιερόπλοιων. Επίσης, πραγματοποιούνται από τώρα, αυστηρότατοι έλεγχοι και επιθεωρήσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας.
  • Ακόμη, προχωρούμε στη δημιουργία μιας ενιαίας διαδρομής, κατά μήκος της παραλίας της Αττικής, μιας διαδρομής περιπάτου και ποδηλάτου, συνολικού μήκους περίπου 35 χλμ. Η διαδρομή αυτή που θα συνδέει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με τη Βάρκιζα, θα προβλέπει και καίριες συνδέσεις με όλες τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Είναι γνωστό σε όλους σας πως η Αθήνα είναι μια από τις αρχαιότερες και παράλληλα μια από τις πιο σύγχρονες και ζωντανές πρωτεύουσες της Ευρώπης. Μέχρι σήμερα είναι καταγεγραμμένη στη συνείδηση των επισκεπτών της ως ένας αξιόλογος πολιτιστικός προορισμός. Η δημιουργία ενός παραθαλάσσιου αστικού μετώπου θα συμβάλλει στην καθιέρωση της Αθήνας ως αυθύπαρκτου προορισμού.
  • Προωθούμε τον τουρισμό πόλεων. Τα city breaks αποτελούν μια διεθνή τάση, την οποία θέλουμε να αξιοποιήσουμε. Η Αθήνα κέρδισε τη διοργάνωση της διεθνούς έκθεσης τουρισμού City break Expo 2007, καθώς και τη διοργάνωση του ετήσιου συνεδρίου του Ευρωπαικού Δικτύου Τουριστικών Οργανισμών πόλεων, του European Cities Tourism, τον Ιούνιο 2007. Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία, για μια ευκαιρία να αναδείξουμε την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες μεγάλες μας πόλεις.

Απαντώντας τέλος σε ερωτήσεις Ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων η κυρία Πετραλιά εκτίμησε πως η τρέχουσα χρονιά θα είναι καλύτερη από το 2006, αναφορικά με την γερμανική αγορά, αν και όπως παρατήρησε υπάρχουν κάποιες ανακατατάξεις εσωτερικές στο επίπεδο των tour operators.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024