Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΟ τουρισμός αναπτυξιακό “όπλο” για τη Θεσσαλονίκη

Ο τουρισμός αναπτυξιακό “όπλο” για τη Θεσσαλονίκη

“Τουριστική ανάπτυξη – Το μεγάλο στοίχημα” ήταν το θέμα της ημερίδας, που διοργάνωσε την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη ο Τομέας Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και ο Υπεύθυνος του Τομέα, βουλευτής Α` Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης

“Τουριστική ανάπτυξη – Το μεγάλο στοίχημα” ήταν το θέμα της ημερίδας, που διοργάνωσε την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη ο Τομέας Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και ο Υπεύθυνος του Τομέα<...>, βουλευτής Α` Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, με κεντρική ομιλήτρια την Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης Φάνη Πάλλη Πετραλιά και ομιλητές τον ίδιο και τον Σταύρο Ανδρεάδη, πρόεδρο του Σ.Ε.Τ.Ε.

Στην ομιλία του με θέμα “Η τουριστική Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης” ο κ. Καλαφάτης αναφέρθηκε στον κεντρικό στόχο της ημερίδας, ο οποίος ήταν η ενημέρωση, η διεύρυνση του διαλόγου και η καταγραφή των ευκαιριών αλλά και των νέων στόχων που τίθενται στο νευραλγικό και δυναμικό πεδίο του Τουρισμού.

Ο κ. Καλαφάτης, αναφερόμενος στην τουριστική φυσιογνωμία της πόλης τόνισε:

“Η Θεσσαλονίκη έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει και να κερδίσει νέες ευκαιρίες μέσα από τον τουρισμό αλλά και να αποκαλύψει μια δυναμική που για πολλούς λόγους δεν έχει βρει τον τρόπο έκφρασής της.

Η πόλη μας πρέπει να αυτοπροσδιορισθεί ως μια ζωντανή γειτονιά στο παγκόσμιο χωριό που κτίζεται καθημερινά. Να μην έχει ως μέτρο σύγκρισης το εσωτερικό της, αλλά κοιτώντας ψηλά και πέρα από τα σύνορα, να ανακαλύψει τη δική της θέση στη διεθνή πραγματικότητα, να διερευνήσει το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στα νέα, συνεχώς εξελισσόμενα διεθνή δρώμενα και να απεμπλακεί από ενδεχόμενες αγκυλώσεις που “κλειδώνουν” κάθε δημιουργική προσπάθεια.

Οφείλει να κινηθεί επιθετικά στη νέα εποχή και να βάλει στην καθημερινή της agenda, εκτός από τη διεκδικητικότητα και τις έννοιες της ανταγωνιστικότητας, της δημιουργικότητας, της καινοτομίας, της γνώσης και της παραγωγικότητας.

Σ` αυτήν την προσπάθεια, δηλαδή στη στόχευσή της να διαδραματίσει συγκεκριμένο και σημαντικό ρόλο, όχι ως συμπρωτεύουσα της Ελλάδας αλλά ως πρωτεύουσα σε συγκεκριμένες δράσεις, χώρους και ανάγκες που αναδεικνύονται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, η Θεσσαλονίκη έχει ένα εν δυνάμει πολύ ισχυρό αναπτυξιακό όπλο: τον Τουρισμό.”.
Στη συνέχεια ο κ. Καλαφάτης αναφέρθηκε στην:

  • Ίδρυση και λειτουργία του Οργανισμού Προβολής Νομού Θεσσαλονίκης
  • Βελτίωση της θέσης της Θεσσαλονίκης κατά 11 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των πόλεων για διοργανώσεις συνεδρίων
  • Εφαρμογή του αναπτυξιακού νόμου (3299/04), μέσω του οποίου υποβλήθηκαν 11 επενδυτικά σχέδια, ύψους 16 εκ. €, από τα οποία εγκρίθηκαν 7, ύψους 7,5 εκ. €
  • Επέκταση του αεροσταθμού από 15.000 σε 35.000 τ.μ. και επέκταση του αεροδρομίου με παράλληλο τροχιόδρομο και κατασκευή νέων κτιρίων
  • Ολοκλήρωση και παράδοση στην κυκλοφορία 428 χλμ (Δεκ 2005) της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ
  • Ολοκλήρωση και παράδοση εντός του 2006 46 νέων χλμ
  • Προώθηση βασικών κάθετων αξόνων
  • Προβολή της πόλης από τον ΟΛΘ σε ζώνη κρουαζιέρας στη Μεσόγειο
  • Χρήση του λιμένα από υδροπλάνα για επιβάτες από Θεσσαλονίκη σε Χαλκιδική και Σποράδες
  • Επέκταση του 6ου προβλήτα
  • Δημιουργία νέου Λιμενικού Επιβατικού Σταθμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη εντύπωση και θετικά σχόλια προκάλεσε η θεματική των νέων προτάσεων-προκλήσεων που παρουσίασε ο Τομεάρχης Τουρισμού Βουλευτής Σταύρος Καλαφάτης για τη Θεσσαλονίκη, μερικές εκ των οποίων είναι :

  • Κτίσιμο Brand name (πόλη των συνεδρίων, περιοχή καταγωγής Μ. Αλεξάνδρου, περιοχή 12 θεών του Ολύμπου
  • Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού: Τουρισμός Πόλης (αγορά, ψυχαγωγία, γαστρονομία), Συνεδριακός, Αρχαιολογικός, Θρησκευτικός, Πολιτιστικός, Αθλητικός
  • Προώθηση πόλης ως τουριστικού προορισμού (city break, κίνητρα, αξιοθέατα, εκδηλώσεις)
  • Ολοκλήρωση έργων υποδομής (μετρό, υποθαλάσσια, πάρκινγκ)
  • Ενίσχυση μεταφορών από αέρος και θαλάσσης
  • Συνεργασία Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων με κοινή συνισταμένη προτεραιοτήτων στον τουρισμό
  • Έμφαση στην ποιότητα (αγορά, ανταγωνισμός, marketing, management)
  • Τουριστική εκπαίδευση-κουλτούρα σε επαγγελματίες και πολίτες (σεμινάρια, ενημερώσεις).

Την ημερίδα παρακολούθησαν περισσότερα από 400 άτομα, μεταξύ των οποίων ο τ. Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης κ. Νίκος Τσιαρτσιώνης, βουλευτές, οι Νομάρχες Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, τουριστικών, επαγγελματικών και κοινωνικών φορέων.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024