Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΟλυμπιακή: “Θα βρεθούν αξιόπιστοι επενδυτές”
Κωστής Χατζηδάκης

Ολυμπιακή: “Θα βρεθούν αξιόπιστοι επενδυτές”

Υπάρχει καλή επενδυτική βάση και ευελπιστούμε ότι θα βρεθούν αξιόπιστοι επενδυτές για την Ολυμπιακή, δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο υπουργός Μεταφορών. Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι η κυβέρνηση πατάει σε σταθερή βάση και εκτίμησε πως αν αναπτυχθεί σωστά η εταιρεία μπορεί να επιφέρει…

Υπάρχει καλή επενδυτική βάση και ευελπιστούμε ότι θα βρεθούν αξιόπιστοι επενδυτές για την Ολυμπιακή, δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο υπουργός Μεταφορών. Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι η κυβέρνηση<...> πατάει σε σταθερή βάση και εκτίμησε πως αν αναπτυχθεί σωστά η εταιρεία μπορεί να επιφέρει ετήσια έσοδα στο κράτος περί τα 150 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός απέδωσε την απουσία των “Qatar Airways” και “Iberia”, από τη λίστα των υποψηφίων, στην στρατηγική των εταιρειών, την οικονομική κρίση αλλά και τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στη χώρα μας. Όπως είπε, οι υποψήφιοι για το σχέδιο πτήσης είναι επτά, για την επίγεια εξυπηρέτηση επίσης επτά και τρεις για τη συντήρηση και επισκευή αεροσκαφών.

Πρόσθεσε πως η διαδικασία εισέρχεται στη φάση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών και η καταληκτική προθεσμία είναι στις 30 Ιανουαρίου 2009.

Επίσης ο κ. Χατζηδάκης κατηγόρησε το σωματείο τεχνικών της Ολυμπιακής Αεροπλοϊας ότι εκβιάζει τη διοίκηση και τους πελάτες της εταιρείας Χριστουγεννιάτικα και ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο υποχώρησης από την κυβέρνηση.

Για το έλλειμμα στον ΟΣΕ είπε ότι θα μειωθεί από 450 σε 80 εκατομμύρια μέχρι το 2010, με αύξηση των εσόδων, περιορισμό των δαπανών και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού.

“Υπουργείο εκποίησης της δημόσιας περιουσίας” χαρακτηρίζει το ΠΑΣΟΚ, το υπουργείο Μεταφορών. Αναφέρει ότι μετά την Ολυμπιακή θα ακολουθήσει ο ΟΣΕ.

Δήλωση ΕΠΤΑΟΑ

Με αφορμή την πρόσφατη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και τη συνάντηση του Υπουργού ΜΕ κ. Κ. Χατζηδάκη με τον πρωθυπουργό, το Γραφείο Τύπου της ΕΠΤΑΟΑ επισημαίνει τα ακόλουθα:

Ο Υπουργός ΜΕ κ. Κ. Χατζηδάκης σε συνέντευξή του στην Καθημερινή 21-09-2008 δήλωσε:

1. για την ύπαρξη ή μη εναλλακτικού σχεδίου:
«Επενδυτικά υπό τις παρούσες συνθήκες το συγκεκριμένο σχέδιο είναι το πιο ελκυστικό που θα μπορούσε να υπάρχει για τους επενδυτές. Είναι τρεις εταιρείες ελεύθερες βαρών με νέες εργασιακές συμβάσεις. Εμείς πιστεύουμε ότι ο επενδυτής θα βρεθεί και δεν θα χρειαστεί να περιμένετε πολύ καιρό για να το αντιληφθείτε».

2. για τους χρονικούς περιορισμούς:
«Το χρονοδιάγραμμα περάτωσης του διαγωνισμού θα είναι το τέλος Δεκεμβρίου»

3. για τις επιπτώσεις στους επιβάτες:
«Η προσπάθειά μας θα είναι να μην επηρεαστούν καθόλου. ΓιΆ αυτό τον λόγο θα καταρτιστεί συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο σε συνεργασία με το επενδυτή προκειμένου η μετάβαση να είναι απολύτως ομαλή».

Ο κ. Πρωθυπουργός μετά από σύσκεψη και ενημέρωσή του από τον Υπουργό ΜΕ την 24-11-2008 δήλωσε:

1. ικές προτάσεις. Αυτή η εξέλιξη δικαιώνει τη μεθοδική προσπάθεια της Κυβέρνησης και επιβεβαιώνει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χώρα».

2. «Μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου θα κατατεθούν οι μη δεσμευτικές προσφορές και μέσα στον Ιανουάριο οι δεσμευτικές προσφορές».

Σήμερα 23-12-2008 η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων εξέδωσε δελτίο τύπου σύμφωνα με το οποίο «συνεχίζουν επτά (7) υποψήφιοι επενδυτές για το πτητικό έργο, επίσης επτά (7) υποψήφιοι για την επίγεια εξυπηρέτηση και τρεις (3) για τη συντήρηση και επισκευή αεροσκαφών».

Υπενθυμίζουμε ότι οι μη δεσμευτικές προσφορές, εξ ορισμού (ως μη δεσμευτικές) ουδεμία σημασία έχουν σε οποιοδήποτε άλλο πεδίο, εκτός του επικοινωνιακού.

Συμφωνούμε απόλυτα με αυτούς που ισχυρίζονται ότι «ο καλός επενδυτής στην κρίση αγοράζει». Ο καλός επενδυτής είναι αυτός που αναζητεί επενδυτικές ευκαιρίες, εταιρείες νοικοκυρεμένες, με έμπειρο προσωπικό και όχι άψυχα κουφάρια που απαξιώνονται καθημερινά από τις επιλογές του ίδιου του μετόχου τους.

Μέχρι να βρεθεί ο «καλός μέτοχος», που θα διορίσει μία «καλή διοίκηση», που θα αναπτύξει οικονομικά την εταιρεία, που θα αποτελέσει μία επενδυτική ευκαιρία, που θα προκαλέσει το ενδιαφέρον του δυσεύρετου κατά τα φαινόμενα «καλού επενδυτή», του οποίου ο σχεδιασμός θα ικανοποιεί τις ανάγκες αερομεταφοράς του Ελληνικού λαού, θα πρέπει είτε να αρκεστούμε στις 38 «επενδυτικές προτάσεις» που ως δια μαγείας γίνονται 17 «μη δεσμευτικές προσφορές» μετά από σχεδόν δίμηνη παράταση είτε να αναρωτηθούμε για τις επιλογές άλλων κρατών που απεγκλωβίστηκαν εγκαίρως από τις καταρρέουσες παγκοσμίως νεοφιλελεύθερες δοξασίες και δε δίστασαν να ικανοποιήσουν εθνικές και κοινωνικές ανάγκες αναπτύσσοντας κρατικά ελεγχόμενους αερομεταφορείς, παρά τις αντιδράσεις ισχυρών οικονομικών συμφερόντων που επιβουλεύονταν μερίδια της αγοράς.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Οκτώβριο του 2005 λίγο μετά τη εξαγγελία ενδεχόμενου κλεισίματος της ΟΑ από τον Πρωθυπουργό, ο αντιπρόεδρος της Lufthansa, εγκαινιάζοντας τη συνεργασία της με την Aegean, είχε δηλώσει ότι μετά το κλείσιμο της ΟΑ, τα δρομολόγιά της του εσωτερικού θα τα αναλάβει η Aegean ενώ τα δρομολόγιά της του εξωτερικού θα τα αναλάβει η Lufthansa.

Όταν από τις επιλογές του μετόχου ωφελούνται συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, ένα ακόμη mea culpa δε θα είναι αρκετό.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024