Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠ. Γερουλάνος: Ελληνικός πολιτισμός και τουρισμός τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας
Συζήτηση στο Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

Π. Γερουλάνος: Ελληνικός πολιτισμός και τουρισμός τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας

Η συνεργασία του πολιτισμού και του τουρισμού σε εάν υπουργείο άνοιξε ένα εξαιρετικά σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας για τον τόπο το οποίο έπρεπε να αξιοποιήσουμε άμεσα, υπόστήριξε ο υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος, κατά την ομιλία του σε συζήτηση με θέμα “Ελληνικός πολιτισμός και τουρισμός τα…

Η συνεργασία του πολιτισμού και του τουρισμού σε εάν υπουργείο άνοιξε ένα εξαιρετικά σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας για τον τόπο το οποίο έπρεπε να<...> αξιοποιήσουμε άμεσα, υπόστήριξε ο υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος, κατά την ομιλία του σε συζήτηση με θέμα “Ελληνικός πολιτισμός και τουρισμός τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας”, που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

“Η λογική ήταν απλή”, εξήγησε ο κ. Γερουλάνος. “Με τον Πολιτισμό θελήσαμε να δώσουμε μια πολύ πιο ισχυρή ταυτότητα στον Τουρισμό μας. Έχοντας υποφέρει χρόνια από σπατάλη και ευκαιριακές εξαγγελίες, η προώθηση του Τουρισμού μας έπρεπε να βρει έναν σταθεροποιητικό παράγοντα γύρω από τον οποίο να αναπτυχθεί σωστά. Με τον Τουρισμό θελήσαμε να δώσουμε μία νέα, αναπτυξιακή δυναμική στην αξιοποίηση του Πολιτισμού μας. Είτε μιλάμε για την αξιοποίηση της κληρονομιάς μας είτε μιλάμε για την ανάδειξη της νέας δημιουργίας, ο Πολιτισμός είχε υποφέρει από κακές πρακτικές στον χώρο και απουσία στρατηγικών επιλογών. Με τον Τουρισμό δώσαμε στον Πολιτισμό μας μια νέα, πιο εξωστρεφή δυναμική.

Ο κάθε τομέας από μόνος του είναι ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας. Μαζί όμως μπορούν να αποδειχθούν κινητήρια δύναμη της οικονομίας. Θα περίμενε κανείς ότι μια συνεργασία τέτοιου μεγέθους χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να ξεδιπλώσει τη δυναμική της. Ακόμη και η συγχώνευση δύο εταιριών που παράγουν το ίδιο πράγμα θέλει χρόνο για να αποφέρει αποτελέσματα. Πόσο μάλλον δύο φορείς της δημόσιας διοίκησης. Παρόλα αυτά είμαστε περήφανοι ότι μετά από ένα μόλις χρόνο κοινής λειτουργίας, η συνεργασία έχει φέρει απτά αποτελέσματα που τονώνουν και τους δύο χώρους”.

Ο υπουργός τόνισε ότι δημιουργήθηκε μια μεγάλη συμμαχία δυνάμεων μέσα από το ενοποιημένο υπουργείο: η ΕΡΤ, ο ΕΟΤ, ο ΟΠΑΠ. Με άλλα υπουργεία. Με τους φορείς. Με οργανώσεις και εταιρείες που προσφέρθηκαν εθελοντικά.

“Από αυτή τη συνεργασία αναδείχθηκαν κοινοί αναπτυξιακοί στόχοι. Και ιεραρχήσαμε τις προτεραιότητές μας με βάση αυτούς:
– Πρώτα από όλα, βάλαμε στόχο με τους φορείς να μη μειωθούν οι αφίξεις στην Ελλάδα τη χρονιά της κρίσης και συνεργαστήκαμε με τους επαγγελματίες του κλάδου, οι οποίοι προχώρησαν σε άμεσες μειώσεις τιμών. Αν καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε τις αφίξεις φέτος, αυτό έγινε σε μεγάλο βαθμό χάρη σ`αυτήν την μείωση.
– Δημιουργήσαμε έναν κοινό κόμβο προώθησης της χώρας, το visitgreece.gr, και εκεί συνθέτουμε όλα όσα μπορούν να αναδείξουν την Ελλάδα. Ο διαδικτυακός τόπος αυτός γίνεται όλο και πιο περιεκτικός και σε λίγο μέσα από αυτόν τον χώρο θα μπορεί κάποιος να κάνει κρατήσεις αλλά και να αγοράζει εισιτήρια για να επισκεφθεί ένα μνημείο ή να παρακολουθήσει μια παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών.
– Και πάνω σ`αυτήν τη βάση δημιουργήσαμε και προωθούμε δύο καμπάνιες προώθησης της χώρας: μία για το εξωτερικό και μία για το εσωτερικό. Η πρώτη ονομάζεται YOUINGREECE και δείχνει ξένους να μιλούν για την Ελλάδα και η δεύτερη είναι το MYGREECE ή Συμμαχία για την Ελλάδα, όπως ονομάζεται η τηλεοπτική της έκφραση, η οποία παρακινεί Έλληνες να μιλήσουν, να προωθήσουν την Ελλάδα που αγαπούν και να κάνουν εδώ τις διακοπές τους.
– Επαναφέραμε τους μηχανισμούς απορρόφησης του ΕΣΠΑ Πολιτισμού που είχαμε δημιουργήσει για την απορρόφηση του 3ου ΚΠΣ και που είχε φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα σε όλα τα υπουργεία με πάνω από 105% απορρόφηση. Και μεταφέραμε αυτήν την τεχνογνωσία στο ΕΣΠΑ του Τουρισμού που είχε μείνει πίσω με τεράστιες υπερτιμολογήσεις έργων.
– Επιταχύναμε τους ρυθμούς του ΚΑΣ και ξεμπερδέψαμε επενδύσεις που χρόνιζαν. Σε ένα μόλις χρόνο καταφέραμε να περάσουμε πάνω από 1.300 υποθέσεις και να αποσυμφορήσουμε την πίεση που είχε δημιουργηθεί στις επενδύσεις αυτές. Βρήκαμε διέξοδο σε ότι αφορά τις αρχαιολογικές ανασκαφές που σχετίζονται με τα μεγάλα έργα και απελευθερώσαμε επενδύσεις που κόστιζαν εκατομμύρια στο ελληνικό δημόσιο.
– Και, τέλος, μέσα από την ΕΤΑ προωθήσαμε ένα πορτφόλιο επενδύσεων στον τουρισμό και δημιουργούμε τώρα ένα εργαλείο που να στηρίζει κάθε επενδυτή που θέλει να επενδύσει στον τουρισμό.

Δεν περιοριστήκαμε όμως στις δικές μας δυνάμεις. Με τα άλλα υπουργεία δουλεύουμε πάνω σε αναπτυξιακές προτεραιότητες που έθεσαν οι φορείς.

  • Με το Οικονομικών προχωρήσαμε σε μείωση του ΦΠΑ στα τουριστικά καταλύματα στο 6,5% –το πιο αναπτυξιακό μέτρο που έχει ληφθεί σ`αυτήν τη χώρα εδώ και χρόνια στο χώρο του τουρισμού.
  • Με το Θαλασσίων Υποθέσεων δρομολογούμε το τέλος της στρέβλωσης που επέβαλε το καμποτάζ και ανοίξαμε τις δυνατότητες ανάπτυξης αυτού του χώρου.
  • Με το Εξωτερικών απλοποιήσαμε τις διαδικασίες για τη χορήγηση βίζα σε επισκέπτες από ραγδαία ανερχόμενες τουριστικές αγορές.
  • Με το ΥΠΕΚΑ και την ΕΑΧΑ ξαναδίνουμε ζωή στο όραμα της ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων. Και με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υγείας και το Δικαιοσύνης προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε της προκλήσεις του νοσούντος αστικού ιστού της Αθήνας.
  • Τέλος, με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης προωθούμε το νομοσχέδιο για τον αγροτουρισμό και με το Υγείας ενισχύουμε τις υποδομές για τον τουρισμό υγείας.

Ο κ. Γερουλάνος αναφέρθηκε και στα τέσσερα προϊόντα με διακριτή ταυτότητα που αναπτύχθηκαν:
1. Ένα για την Αθήνα, το Athens Every Week.
2. Ένα για την Θεσσαλονίκη, το Σταυροδρόμι Πολιτισμών.
3. Ένα για την περιφέρεια, τις 90 εμπειρίες.
4. Και ένα για τα μνημεία της χώρας.

“Όλες οι πολιτικές και τα παραδείγματα που ανέφερα αποτελούν μία έμπρακτη απόδειξη ότι υπάρχει μια νέα προσέγγιση στα πράγματα. Διότι καθένα από αυτά έγινε πράξη μέσα από την συνεργασία υπουργείων, φορέων, οργανισμών, μη-κυβερνητικών οργανώσεων και εθελοντών. Θέσαμε ένα όραμα για την συνεργασία του πολιτισμού με τον τουρισμό και πάνω σε αυτό σχεδιάσαμε τις κινήσεις μας”, κατέληξε ο υπουργός. “Σήμερα λοιπόν, αξίζει να συνειδητοποιήσουμε σε όλους τους τομείς ότι η μεγάλη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι ο συντονισμός και η συνεργασία όλων των παραγωγικών δυνάμεων του τόπου προς μια διακριτή κατεύθυνση. Μια κατεύθυνση στην οποία μπορούν να έρθουν και να συνδράμουν όλοι ώστε να εξασφαλίσουμε την μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα στις στρατηγικές μας κινήσεις”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024