Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΠροτάσεις για το Πρόγραμμα τουριστικής προβολής Νομού Λευκάδας

Προτάσεις για το Πρόγραμμα τουριστικής προβολής Νομού Λευκάδας

Σε σειρά προτάσεων για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νομού Λευκάδας, στα πλεονεκτήματα, στις ιδιαιτερότητες αλλά και στην καταγραφή προβλημάτων που αφορούν τόσο στην τουριστική υποδομή όσο και σε σειρά […]

Σε σειρά προτάσεων για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νομού Λευκάδας, στα πλεονεκτήματα, στις ιδιαιτερότητες αλλά και στην καταγραφή προβλημάτων<...> που αφορούν τόσο στην τουριστική υποδομή όσο και σε σειρά άλλων παραγόντων, που άπτονται της τουριστικής ανάπτυξης και της αποτελεσματικής τουριστικής προβολής του νομού αναφέρθηκαν ο αντινομάρχης κ. Ζαβιτσιάνος και η διευθύντρια ανάπτυξης της νομαρχίας Ευαγγελία Σταύρακα στο πλαίσιο του Συνεδρίου – διημερίδας που οργάνωσε η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

Ο κ. Ζαβιτσιάνος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα τουριστικού ενδιαφέροντος συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού όπως τις δυνατότητες ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού (αγροτουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός, θαλάσσιων σπορ, οικολογικός, θρησκευτικός κ.λπ.) καθώς και στις στενές πολιτιστικές σχέσεις που έχει η Λευκάδα με χώρες όπως η Ιαπωνία, ο εθνικός ποιητής της οποίας (Λευκάδιος Χερν) είναι Λευκαδίτης.

Η κ. Ευαγγελία Σταύρακα αναφέρθηκε στις προτάσεις για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νομού, το οποίο καταρτίστηκε λαμβάνοντας υπόψη –μεταξύ άλλων- τις προτάσεις των φορέων που συμμετέχουν στην ΝΕΤΠ (Ένωση Ξενοδόχων Ν. Λευκάδας, Ομοσπονδία Συλλόγων Επιχειρήσεων. Ενοικιαζομένων δωματίων διαμερισμάτων Νομού και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο).

Αξιοσημείωτη είναι η διαπίστωση του γεγονότος ότι «οι ιδιωτικοί φορείς , ο ευρύτερος δημόσιος φορέας και οι λοιποί δημόσιοι φορείς αλληλοεπηρεάζονται και αλληλοσυνδέονται με το τουριστικό προϊόν, πλην, όμως, δεν συντονίζονται τουλάχιστον ως προς την προβολή αυτού και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει συγκεκριμένη καταγεγραμμένη ανάλυση αγοράς, ανάλυση ανταγωνισμού, ανάλυση καταναλωτών κ.λπ.»

Η κ. Σταύρακα σημείωσε ότι παρά τις σχετικά περιορισμένες πιστώσεις που διατίθενται για το σκοπό αυτό, η προβολή του Νομού ως τουριστικός προορισμός, θα πρέπει να ενισχυθεί κατακόρυφα και να αποκτήσει νέα χαρακτηριστικά. «Το τελευταίο είναι εφικτό και θα συμβεί, εφόσον όλοι οι παράγοντες του τουρισμού, αντιμετωπίσουν το ζήτημα με υπευθυνότητα και αποτελεσματικότητα». Προς αυτή τη κατεύθυνση προτάθηκαν -μεταξύ άλλων- οι παρακάτω δράσεις προς υλοποίηση:

    Προβολή και Διαφήμιση
  • Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις στην Ελλάδα.
  • Συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό, διατήρηση των υφιστάμενων αγορών και επέκταση σε νέες αγορές με δυνατότητα προσαρμογής στις ανάγκες της κάθε επιμέρους αγοράς.
  • Οργανωμένη (ποιοτική και με πρωτοτυπία) διαφημιστική καμπάνια στα Μ.Μ.Ε. με συγκεκριμένο στόχο και δομή. Με έμφαση στις καθαρές και όμορφες θάλασσες, στη τοπική κουλτούρα και προϊόντα, στον ιστορικό, παραδοσιακό και φυσικό πλούτο της Λευκάδος και στην υποδομή της.
  • Φιλοξενία έγκριτων δημοσιογράφων που ασχολούνται με θεματικό τουρισμό και λοιπές δράσεις δημοσίων σχέσεων.
  • Δημιουργία διαφημιστικού – ενημερωτικού υλικού κ.λπ.
    Διεύρυνση της πληροφόρησης των επισκεπτών
  • Δημιουργία γραφείων παροχής τουριστικών πληροφοριών, το οποίο να δίνει και να συλλέγει τουριστικές πληροφορίες.
  • Συνεργασία με δίκτυα παροχής-διανομής τουριστικών πληροφοριών στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
  • Ύπαρξη σημείων πληροφόρησης με την τοποθέτηση Infokiosk σε κομβικά σημεία του Νομού καθώς και σε πύλες εισόδου στην Ελλάδα (αεροδρόμια, λιμάνια) και μικρότερους επιβατικούς σταθμούς.
  • Πληροφόρηση ειδική στα βασικά τουριστικά σημεία (μουσεία, μνημεία κ.λπ.).
  • Σήμανση που θα αφορά εξειδικευμένη πληροφόρηση όλων των αξιοθέατων χώρων του Νομού κλπ.
  • Δημιουργία τράπεζας πληροφοριών και δικτύου διανομής του έντυπου υλικού.

Επίσης η Ν.Α. σε συνεργασία με Δήμους του Νομού και λοιπούς Πολιτιστικούς Φορείς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τις παρακάτω δράσεις:

  • Ανάπτυξη αξιόλογης συνεχούς πολιτιστικής και μορφωτικής δραστηριότητας σε συνεργασία με την Εταιρεία Λευκαδικών Μελετών , Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Πολιτιστικούς φορείς κ.λπ.
  • Οργάνωση κύκλου εκδηλώσεων, ομιλίες, παρουσιάσεις βιβλίων, μικρές εκθέσεις εικαστικών τεχνών και φωτογραφίας στα μουσεία, σε αίθουσες εκθέσεων και στη δημόσια ή δημοτικές βιβλιοθήκες.
  • Καθιέρωση σχέσεων με άλλους φορείς προκειμένου να διοργανωθούν από κοινού πολιτιστικές ή άλλες εκδηλώσεις.
  • Δημιουργία δικτύων συνεργασίας και ανταλλαγών σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό επίπεδο για την προώθηση καλών πρακτικών και ανταλλαγή εμπειρίας στους τομείς Τουρισμού και Πολιτισμού.
  • Αναβάθμιση κύρους των παραδοσιακών πολιτιστικών εκδηλώσεων Δήμων, Πολιτιστικών Σωματείων κ.λπ.
  • Παρουσίαση των πολιτιστικών δρώμενων της επόμενης περιόδου σε ετήσια ή περιοδική έκδοση.
  • Συμμετοχή και συνδιοργάνωση με διαδημοτικές συνεργασίες και διανομαρχιακές για πολιτιστικές ανταλλαγές.

Τέλος η κ. Σταύρακα τόνισε ότι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχία του όποιου προγράμματος θεωρούνται οι παρακάτω:

  • Καταγραφή – αξιοποίηση – ανάπτυξη όλων των τουριστικών πόρων του Νομού.
  • Ποιοτικός εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων τουριστικών επιχειρήσεων (ξενοδοχείων, ενοικιαζομένων δωματίων, κάμπινγκ) και εμπλουτισμός της σύνθεσης των προσφερομένων από αυτά υπηρεσιών.
  • Αναβάθμιση των υπηρεσιών και των λοιπών κλάδων του τουρισμού όπως είναι τα τουριστικά γραφεία, τα γραφεία εκμίσθωσης αυτοκινήτων, τα εστιατόρια, τα ταξί, τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ κ.λπ.
  • Έρευνα αγοράς για τον καθορισμό αγορών – στόχων αλλά και για την αναζήτηση νέων αγορών. Η προτεινόμενη έρευνα, θα αποτελέσει τη βάση για την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου διαφημιστικού προγράμματος που θα καλύπτει τουλάχιστον μια διετία προκειμένου να είναι αποτελεσματικό.
  • Συντονισμός ενεργειών και δράσεων από την ΤΑ, την ΝΑ, τους επαγγελματίες του τουριστικού τομέα, τις τοπικές κοινωνίες.
  • Αναβάθμιση κύρους των παραδοσιακών πολιτιστικών εκδηλώσεων των Δήμων του Νομού (εκτός Δήμου Λευκάδας ).
  • Προθυμία – συνδρομή του ιδιωτικού τομέα να συμβάλλει τόσο στις διαδικασίες για την έρευνα της αγοράς και καταγραφή δράσεων όσο και στις δαπάνες διαφήμισης και προβολής ή τουλάχιστον σε ότι αφορά στη διαφήμιση να αναλαμβάνει κάποιο κομμάτι της ενιαίας διαφημιστικής καμπάνιας.

«Οποιοδήποτε πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης – προβολής του Νομού μας προϋποθέτει τη συντονισμένη και διαρκή προσπάθεια από κοινού όλων των εμπλεκομένων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, προκειμένου να επιτευχθεί ο κεντρικός στόχος της ορθολογικότερης ανάπτυξης του τομέα και της βελτιστοποίησης το παραγόμενου τουριστικού προϊόντος προς όφελος της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας.» τόνισε τέλος η κ. Σταύρακα.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024