Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΠρόταση Aegean για εξαγορά του Πτητικού και του Τεχνικού τομέα της Ολυμπιακής
Ευτ. Βασιλάκης: Ευκαιρία να συνδυάσουμε τη δυναμική και τη φρεσκάδα της Aegean με το ιστορικό όνομα της ΟΑ

Πρόταση Aegean για εξαγορά του Πτητικού και του Τεχνικού τομέα της Ολυμπιακής

Αναφορικά με την πρόταση για εξαγορά του Πτητικού και του Τεχνικού Τομέα της Ολυμπιακής, ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, δήλωσε στα ΜΜΕ: “Σήμερα (σ.σ. χθες) το πρωί η Aegean αποφάσισε να…

Αναφορικά με την πρόταση για εξαγορά του Πτητικού και του Τεχνικού Τομέα της Ολυμπιακής, ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, δήλωσε στα<...> ΜΜΕ: “Σήμερα (σ.σ. χθες) το πρωί η Aegean αποφάσισε να προχωρήσει σε μια πρόταση για την εξαγορά των δραστηριοτήτων του Πτητικού και του Τεχνικού τομέα της Ολυμπιακής και προχώρησε σε μια πρόταση την οποία δημοσιοποίησε με δήλωση Τύπου, καθώς και με αποστολή πρότασης στους συμβούλους του Ελληνικού Δημοσίου.

Πιστεύουμε ότι η πρόταση της Aegean έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι η Aegean είναι ο μοναδικός ελληνικός φορέας στις αερομεταφορές, ο οποίος έχει πετύχει σε καθοριστικά επίπεδα. Το ένα είναι οι υπηρεσίες προς τον καταναλωτή και η ικανοποίηση του καταναλωτή από τις υπηρεσίες αυτές και το δεύτερο είναι σε οικονομικό επίπεδο, η οικονομική υγεία της εταιρίας με σταθερή ανάπτυξη διαχρονικά μέσα από πολλές διαφορετικές φάσεις και του ανταγωνισμού αλλά και μέσα από δυσκολίες στις αερομεταφορές. Η Aegean λοιπόν έχει αποδείξει ότι μπορεί να στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό και απέναντι σε δύσκολες καταστάσεις .

Τώρα είναι μπροστά μας μια ευκαιρία να συνδυάσουμε τη δυναμική και τη φρεσκάδα της Aegean, το στόλο της Aegean, τις υπηρεσίες της Aegean με ένα πολύ βαρύ και ιστορικό όνομα στην ελληνική αγορά, αυτό της Ολυμπιακής και πιστεύουμε πραγματικά ότι ο συνδυασμός είναι απαραίτητος για να μπορέσουμε να έχουμε μια μεγάλη ελληνική εταιρεία, η οποία να μπορεί να σταθεί ισότιμα και με πολύ μεγάλες προοπτικές απέναντι στον Ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Είναι χαρακτηριστικό να ξέρετε ότι στην Ελλάδα η αγορά εξωτερικού αφορά το 85% της αγοράς και σ’αυτή την αγορά οι δύο ελληνικές εταιρίες μαζί έχουν μόνο ένα πολύ μικρό μερίδιο 17%. Είναι απαραίτητο λοιπόν η ενίσχυση των μεγεθών για να μπορέσουμε να σταθούμε απέναντι σε ένα ανταγωνισμό εκτός Ελλάδος που έχει μετά από πολλές εξαγορές και μεγενθύσεις φτάσει να είναι σε πολύ μεγαλύτερο και ισχυρότερο επίπεδο .

Τώρα η πρόταση που κάνουμε στο Ελληνικό Δημόσιο πέραν αυτής της δυνατότητας για ισχυρότερη και διαχρονική ανάπτυξη πιστεύω ότι έχει ακόμη δύο πλεονεκτήματα. Πρώτα απ όλα αυξάνει το τίμημα, νομίζω ότι έχετε λάβει τα δεδομένα, ουσιαστικά δίνουμε διπλάσια χρήματα απ ότι το ελάχιστο που ζητούν οι σύμβουλοι του Δημοσίου για το πτητικό κομμάτι της Ολυμπιακής, δηλαδή για το όνομα της εταιρείας και τα slots που είναι το βασικό κομμάτι που αυτή τη στιγμή εκποιείται και το δεύτερο είναι ότι προσφέρουμε στο Ελληνικό Δημόσιο τη δυνατότητα να αναλάβουμε τη δραστηριότητα, το βάρος της δραστηριότητας της Ολυμπιακής μόλις δύο μήνες μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με το Ελληνικό Δημόσιο.

Αυτό σημαίνει ότι σε σχέση με άλλες προτάσεις που υπάρχουνε μπορούμε να απαλλάξουμε το Ελληνικό Δημόσιο 6 μήνες πιο γρήγορα από το κόστος της Ολυμπιακής, το οποίο με βάση τις δηλώσεις των Υπουργών και των εκπροσώπων του Δημοσίου ανέρχεται σε 1.000.000 ευρώ την ημέρα. Δεν είναι λοιπόν μόνο η διαφοροποίηση του τιμήματος μεταξύ 45 και 90 εκατ. ευρώ είναι περισσότερο και η δυνατότητα να αναλάβουμε αυτό το έργο πιο γρήγορα και έτσι να γλιτώσουμε πολλά χρήματα στον Έλληνα φορολογούμενο.

Πιστεύω λοιπόν, πως ο συνδυασμός των δύο πλεονεκτημάτων των δύο εταιριών, η κρίσιμη μάζα που δημιουργείται, η προοπτική σταθερής ανάπτυξης και επιτυχίας στο εξωτερικό απέναντι σε πολύ μεγαλύτερα σχήματα καθώς και τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς μας, τα οποία όπως σας είπα και πριν είναι πλεονεκτικότερα, μας δίνουν σοβαρές πιθανότητες αλλά και σοβαρό λόγο να ζητήσουμε, να απαιτήσουμε την προσοχή του Ελληνικού Δημοσίου γιατί πραγματικά η Aegean μπορεί να δώσει μια αξιόπιστη λύση και είναι ο μόνος φορέας με εμπειρία και επιτυχία στην ελληνική αγορά

Σε ερώτηση δημοσιογράφου, γιατί έγινε στο παρά πέντε αυτή η πρόταση λίγο πριν ολοκληρωθεί η πρόταση της MIG, ο κ. Bασιλάκης απάντησε: “Το ελληνικό Κράτος ξεκίνησε να ψάχνει από το Σεπτέμβριο για εταιρείες του εξωτερικού, ξεκίνησε να λέει ότι ψάχνουμε να βρούμε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης ή αεροπορικές εταιρείες του Αραβικού Κόλπου, προκειμένου να φέρουν τεχνογνωσία και κεφάλαια στην Ελλάδα. Εφόσον η κατεύθυνση του ελληνικού κράτους ήταν αυτή, εφόσον έψαχνε να βρει τέτοιου είδους τεχνογνωσία και τέτοιου είδους, εάν θέλετε, προοπτική εμείς είπαμε ,πολύ ωραία εάν υπάρχει τέτοια προοπτική που ενδιαφέρεται για την Ολυμπιακή ας τη βρει το ελληνικό Κράτος γιατί πραγματικά μπορεί να είναι βοηθητικότερο για την ελληνική Οικονομία. Τέλη του Ιανουαρίου φάνηκε ότι το ελληνικό Κράτος δε βρήκε τέτοια προοπτική και εστράφη το Ελληνικό Κράτος προς ελληνικές επιχειρήσεις. Από τότε και μετά αρχίζει και το ενδιαφέρον το δικό μας. Πράγματι, κινήθηκε η MIG πολύ γρήγορα με αποτέλεσμα να υπογράψει μία αποκλειστικότητα 3 εβδομάδων στις διαπραγματεύσεις και θεωρήσαμε σκόπιμο να αφήσουμε να παρέλθει η πλειονότητα αυτής της περιόδου και δύο ημέρες πριν από τη λήξη της αποκλειστικής περιόδου να κάνουμε αυτήν την πρόταση διότι και εάν την είχαμε κάνει δύο εβδομάδες πριν, πάλι το Ελληνικό Δημόσιο θα έπρεπε να περιμένει να λήξει αυτή η περίοδος αποκλειστικότητας με τη MIG και να συζητήσει μαζί μας. Γιατί λοιπόν να κάνεις μία πρόταση τρεις εβδομάδες πριν λήξει η αποκλειστικότητα της MIG;.

Σε περίπτωση που, τυχόν, η ΕΕ θεωρήσει εφόσον προκριθεί η Aegean ότι αυτή είναι μονοπωλιακή κατάσταση, ο αντιπρόεδρος της Aegean είπε
ότι μονοπωλιακή κατάσταση στις αερομεταφορές δεν πρόκειται να δημιουργηθεί. “Η Ελλάδα είναι ένας ανοιχτός χώρος που μπορεί κάθε αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης να αναλάβει έργο. Σήμερα υπάρχουν στην Ελλάδα 6 αεροπορικές εταιρείες, 4 εκτός της Ολυμπιακής εκ των οποίων 2 ήδη δραστηριοποιούνται στην αγορά εσωτερικού. Η Athens Airways και η Sky Express και οι δύο εταιρείες αυτές είναι σε φάση μεγένθυσης, έχουν παραγγείλει αεροπλάνα και θα πετάνε σε σύντομο χρονικό διάστημα σε περισσότερους προορισμούς. Όμως παρ΄όλα συτά είναι βέβαια στην αρμοδιότητα της Επιτροπής να κρίνει κατά πόσο μία συγκέντρωση είναι υπερβολική ή όχι.

Εμείς θεωρούμε ότι τα πρόσφατα παραδείγματα της Alitalia με την AirOne στην Ιταλία που συγχωνεύτηκαν δύο εταιρείες, που δημιούργησαν ένα μέγεθος τουλάχιστον τριπλάσιο από αυτό που θα προκύψει μεταξύ Aegean και Ολυμπιακής όπου εκεί το εδέχθη η Επιτροπή χωρίς να εκφράσει κάποιες αμφιβολίες. Οι πρόσφατες,αν θέλετε, εξαγορές Brussels και Austrian από τη Lufthansa, οι συγχωνεύσεις που συζητούνται μεταξύ Iberia και Βritish Airways, δείχνουν ότι η Ε.Ε. αναγνωρίζει ότι χρειάζεται περισσότερο απ`όλα ένα μέγεθος και αυτό το μέγεθος το κρίσιμο πρέπει να υπάρχει για να υπάρχει διαχρονική προστασία του καταναλωτή. Από κει και ύστερα η κάθε εταιρεία δεν κρίνεται μόνο από το ποιό είναι το μέγεθός της, αλλά από το τι κάνει.

Σας διαβεβαιώ ότι σήμερα οι τιμές που επικρατούν στην ελληνική αγορά εσωτερικού είναι φθηνότερες από την οποιαδήποτε άλλη αγορά εσωτερικού της Ευρώπης. Και αυτό είναι και δέσμευση της Aegean ότι θα προχωρήσει έτσι και μπροστά. Aλλωστε έχουμε ήδη δηλώσει ότι εάν κριθεί από οποιονδήποτε άλλο φορέα ότι πρέπει να παραχωρήσουμε κάποιο μερίδιο για κάποιο λόγο και αυτό θα το σκεφτούμε γιατί πραγματικά ο στόχος μας είναι η κρίσιμη μάζα στο εξωτερικό. Εκέινο που θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι δεν υπάρχει άλλη χώρα της Ευρώπης που να υπάρχουν δύο πλήρων υπηρεσιών (full service ) εταιρείες που καλύπτουν το μείζον δίκτυο εξωτερικού από κοινού. Δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα. Στις άλλες χώρες της Ευρώπης που είναι και πολλαπλάσιες σε μέγεθος υπάρχει συνήθως μία παραδοσιακή εταιρεία και από εκεί και ύστερα κάποιες εταιρείες low cost .Εδώ στην Ελλάδα και στην Ιταλία είχαμε τα δύο παραδείγματα. Ήδη προχώρησε η Ιταλία να αλλάξει αυτό το καθεστώς και πιστεύουμε ότι θα είναι μάλλον στα πλεονεκτήματα της Ελλάδας να προχωρήσει και αυτή.

Σε ερώτηση αν μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας και συγχώνευσης των δύο εταιρειών, ο κ. Βασιλάκης δήλωσε ότι το ελληνικό Κράτος πουλά στοιχεία ενεργητικού της Ολυμπιακής και αυτά θα αγοράσει κάποιος αγοραστής. Αυτά τα στοιχεία λοιπόν προφανώς σταδιακά θα ενσωματωθούν στην δραστηριότητα της Aegean. “Η κατάληξη μετά από σημαντικό χρονικό διάστημα που θα πρέπει να περάσει προκειμένου να γίνουν οι σωστές δομές, σωστές διαδικασίες θα είναι να υπάρχει μία εταιρεία η οποία θα έχει το όνομα της Ολυμπιακής και θα συνδυάζει τις δραστηριότητες των δύο εταιρειών, οι οποίες θα έχουν επιλεχθεί μέσα στο επιχειρηματικό σχέδιο που θα στήσουμε. Αυτή θα είναι η κατάληξη. Δε θα υπάρχουν δύο εταιρείες, θα υπάρχει μία εταιρεία η οποία θα έχει το μέγεθος και τη δραστηριότητα που θα επιλεγεί, που θα κριθεί η κατάλληλη και που θα εγκριθεί βεβαίως και από τους φορείς που αναφερθήκατε πριν. Και στο τέλος θα λέγεται Ολυμπιακή. Όταν έχουμε όμως καταφέρει να μεταφέρουμε τα θετικά στοιχεία της Aegean επάνω στην ιστορία της Ολυμπιακής”.

Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση σχετική με τους εργαζόμενους, ο κ. Βασιλάκης δήλωσε: “Εμείς ακόμα δεν έχουμε προσέλθει σε διαπραγματεύσεις με το ελληνικό δημόσιο. Σήμερα κάναμε μία πρόταση προκειμένου να μπούμε σε διαπραγματεύσεις. Είναι λοιπόν λίγο δύσκολο για μένα να σας πω τι θα γίνει όταν προχωρήσουν οι διαπραγματεύσεις. Το σίγουρο είναι το εξής. Η δραστηριότητα που θα προκύψει είναι αρκετά μεγαλύτερη από τη σημερινή οπότε προφανώς θα αυξηθεί ο αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού στην ενιαία εταιρεία που τελικά θα προκύψει. Και βέβαια είναι προφανές ότι θα προσληφθούν Έλληνες εργαζόμενοι οι οποίοι κάνουν καταπληκτική δουλειά με τις κατάλληλες συνθήκες την κατάλληλη κατεύθυνση και καθοδήγηση. Δεν έχω κάτι παραπάνω να πω σε αυτή την φάση. Όταν θα γίνουν οι διαπραγματεύσεις με το ελληνικό δημόσιο τότε θα πρέπει να τοποθετηθούμε και εμείς και το δημόσιο”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024