Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠροϋπόθεση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας η άρση των περιορισμών καμποτάζ
CruiseinGreece

Προϋπόθεση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας η άρση των περιορισμών καμποτάζ

Εξαίροντας την σημασία της κρουαζιέρας για τον ελληνικό τουρισμό ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, μίλησε χτες στο Συνέδριο CruiseinGreece, που συνδιοργάνωσε ο Σύνδεσμος των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) με τον διεθνούς κύρους εξειδικευμένο οργανισμό SeaTrade…

Εξαίροντας την σημασία της κρουαζιέρας για τον ελληνικό τουρισμό ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, μίλησε χτες στο Συνέδριο CruiseinGreece, που συνδιοργάνωσε ο Σύνδεσμος των Εν Ελλάδι<...>Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) με τον διεθνούς κύρους εξειδικευμένο οργανισμό SeaTrade και την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).

Η κρουαζιέρα, τόνισε ο Υπουργός, ένα από τα πιο όμορφα και αποδοτικά είδη τουρισμού, ένας θεσμός μαγικός που συνδυάζει την εναλλαγή εικόνων με την πολυτελή ψυχαγωγία και την αίσθηση ενός πλωτού παραδείσου, δεν είναι παρά ένας προορισμός σε κίνηση, ο οποίος με τη σειρά του είναι προσβάσιμος σε άλλους προορισμούς, μέσα από ένα ταξίδι που εναλλάσσεται διαρκώς, που διαμορφώνεται στη πορεία και που, με φόντο αυτή την πορεία, επιφυλάσσει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η Κρουαζιέρα είναι σήμερα μια από τις πλέον ταχύτερα αναπτυσσόμενες τουριστικές βιομηχανίες στον κόσμο και στην ουσία ελέγχεται από 3 ομίλους-γίγαντες, που εδρεύουν στις ΗΠΑ. Το πόσο σημαντικός, μάλιστα, είναι ο κλάδος της διεθνούς κρουαζιέρας για τον παγκόσμιο τουρισμό φαίνεται από το γεγονός ότι οι παραγγελίες νέων κατασκευών κρουαζιερόπλοιων έχουν φτάσει τα 17,5 δισ. δολάρια ΗΠΑ.

Αυτό αντιπροσωπεύει παράδοση εννέα νεότευκτων πλοίων για το 2008, δέκα για το 2009 και τεσσάρων για το 2010 μέχρι στιγμής. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, τα οικονομικά μεγέθη είναι θηριώδη, και αποτυπώνουν πλήρως τις τάσεις στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού, τάσεις τις οποίες η Ελλάδα οφείλει να ακολουθήσει, υιοθετώντας ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό προφίλ.

Σήμερα η κρουαζιέρα προσελκύει διεθνώς πάνω από 11 εκατομμύρια πελάτες το χρόνο με έντονη αυξητική τάση. Από αυτούς, αθροιστικά τα 3,2 εκατομμύρια προέρχονται από την αγορά της Ευρώπης. Βεβαίως, η κύρια πηγή τουριστών κρουαζιέρας προέρχεται κυρίως από τις Η.Π.Α., που σαν αγορά έχει φτάσει στα 9,1 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως. Στην Ευρώπη, η μεγαλύτερη σε παραγωγή αγορά είναι η Αγγλική που έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ετησίως και ακολουθούν η Γερμανική με 640.000, η Ιταλική με 512.000, η Ισπανική με 380.000 και η Γαλλική με 235.000.

Η Καραϊβική, που παραδοσιακά είναι ο πλέον δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας, σήμερα έχει κορεστεί ασφυκτικά και η ανάγκη των ομίλων leaders να δραστηριοποιηθούν σε εναλλακτικές περιοχές είναι, τα τελευταία χρόνια, κάτι παραπάνω από επιτακτική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι εξίσου επιτακτική η ανάγκη για δημιουργία κομβικών λιμανιών στη Μεσόγειο.

Για τη δημιουργία τους, επεσήμανε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, είναι απαραίτητα τα εξής: Ένας προορισμός διεθνούς επιπέδου. Σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο και μεταφορικές συνδέσεις. Επιβατικός σταθμός τελευταίας τεχνολογίας. Πολύ υψηλά μεγέθη προβλητών για τα πολύ μεγάλα πλοία. Και τέλος, μη ύπαρξη περιορισμών καμποτάζ. Προορισμοί που ανταποκρίθηκαν στους παραπάνω τομείς, όχι μόνο ανέπτυξαν τα τελευταία χρόνια μια έντονη δράση στο θεσμό της Κρουαζιέρας, αλλά αποκόμισαν και ουσιαστικά κέρδη.

Στην Ελλάδα, αφού ζήσαμε σχεδόν το απόλυτο κενό, τα τελευταία χρόνια πλοία με διάφορες σημαίες που έχουν σαν κόμβους λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου, κυρίως της Ιταλίας, Ισπανίας και Τουρκίας, εντάσσουν στους πλόες τους και την Ελλάδα, κυρίως με απλές προσεγγίσεις στα λιμάνια μας. Ακόμα και έτσι, είναι ενδεικτικός ο αριθμός: Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2006 είδαμε περίπου 1.2 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας στον Πειραιά, κυρίως από απλές προσεγγίσεις transit.

“Φυσικά”, ανέφερε επ` αυτού ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “δεν μας αρκούν οι απλές προσεγγίσεις. Οφείλουμε, ωστόσο, να παρατηρήσουμε ότι για τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια στην Μεσόγειο που ξεκινούν από κόμβους της Δυτικής Ευρώπης, η μεγάλη απόσταση τα αναγκάζει σε ένα γρήγορο πέρασμα από την περιοχή μας με μικρότερη δυνατότητα προσεγγίσεων σε Ελληνικά λιμάνια. Τι πρέπει να γίνει, λοιπόν: Σημαντική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι η άρση των περιορισμών καμποτάζ. Η κρουαζιέρα δεν μπορεί να αρχίζει και να τελειώνει στην Ελλάδα παρά μόνο όταν φέρει σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αν ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Ισπανίας και της Ιταλίας που δεν επιβάλλουν περιορισμούς, θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Πόσο μεγάλο; Οι ειδικοί στην Κρουαζιέρα προβλέπουν ότι αυτό το μερίδιο της αγοράς μπορεί να φτάσει σε λίγα χρόνια τα 5 εκατομμύρια τουρίστες.

Υπάρχει, όμως, και κάτι άλλο που θα κερδίσουμε: εκτός από το άμεσο τουριστικό όφελος θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε και μία σειρά από παράπλευρες δραστηριότητες, με νέες θέσεις εργασίας, αλλά και να προσελκύσουμε νέες σοβαρές επενδύσεις σε κρουαζιερόπλοια. Είμαστε υποχρεωμένοι να ανοίξουμε ξανά το θεσμικό πλαίσιο της κρουαζιέρας και να το κάνουμε πιο σύγχρονο. Αντιλαμβάνεστε πόσα οφέλη παρουσιάζει αυτή η προοπτική σε μεγάλο αριθμό τουριστικών επιχειρήσεων: διότι στις περιοχές που βρίσκονται κοντά σε λιμάνια-κόμβους, πολλοί πελάτες αγοράζουν προγράμματα ξενοδοχειακής παραμονής στην πόλη, παρατείνοντας έτσι τις διακοπές τους.

Ο Πειραιάς έχει όλα τα άλλα εχέγγυα (εκτός της άρσης των περιορισμών) ώστε να διαδραματίσει για την Ανατολική Μεσόγειο τον ίδιο ακριβώς ρόλο που παίζει στη Δυτική Μεσόγειο η Βαρκελώνη. Επίσης, αν προσθέσει κανείς και τον καθοριστικό παράγοντα της σταθερότητας και της ασφάλειας της χώρας μας, είναι σαφές ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στη Ανατολική Μεσόγειο, όχι μονάχα ως μια νέα ανερχόμενη δύναμη στο θεσμό της Κρουαζιέρας, αλλά και ως προορισμός αξιώσεων που, μέσα από την Κρουαζιέρα, θα ωφεληθεί σε πολλαπλά επίπεδα”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024