Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΣε ιδιώτες οι άγονες γραμμές

Σε ιδιώτες οι άγονες γραμμές

Τη λύση της πλήρους ιδιωτικοποίησης των «άγονων» γραμμών μέσω χρηματοδότησης προς ιδιώτες τύπου PFI (Private Finance Initiative) προτείνει το υπουργείο Αιγαίου, μετά από ειδική μελέτη που εκπόνησε σε συνεργασία με […]

Τη λύση της πλήρους ιδιωτικοποίησης των «άγονων» γραμμών μέσω χρηματοδότησης προς ιδιώτες τύπου PFI (Private Finance Initiative) προτείνει το υπουργείο Αιγαίου<…>, μετά από ειδική μελέτη που εκπόνησε σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προκειμένου να τεκμηριωθούν προτάσεις και μέτρα για την οριστική επίλυση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής ενδοεπικοινωνίας των νησιών. Σύμφωνα με την πρόταση αυτή, όπως ανέφερε κατά την ομιλία του στη Bουλή επί του προϋπολογισμού για το 2003 ο υπουργός Αιγαίου Νίκος Σηφουνάκης, το κράτος θα συνάψει μακροχρόνιες συμβάσεις με ιδιώτες στους οποίους θα εκχωρήσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης όλων των «άγονων» γραμμών για ένα χρονικό διάστημα (κατ’ εκτίμηση από 6-12 έτη). Οι ιδιώτες οφείλουν να κατασκευάσουν τα πλοία ειδικού τύπου που η μελέτη προβλέπει, χωρίς καμία τροποποίηση. Θα μπορούν, βεβαίως, εάν ο συγκεκριμένος τύπος των σκαφών διατίθεται στην αγορά, να χρησιμοποιηθούν ήδη υπάρχοντα, αρκεί να μην υπερβαίνει την πενταετία ο χρόνος κατασκευής τους. Σύμφωνα με τη μελέτη τα κατ’ αρχήν αναγκαία σκάφη υπολογίζονται σε οκτώ, ειδικών προδιαγραφών, που προσιδιάζουν για κάθε ξεχωριστή περιοχή του Νοτίου, Κεντρικού και Βορείου Αιγαίου.

Ο κ. Σηφουνάκης υπογράμμισε ότι για να υπάρξει η δυνατότητα σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων, οι οποίες απαγορεύονται με το ισχύον νομικό πλαίσιο, θα πρέπει να τροποποιηθεί ο κανονισμός 3577/92 από την ΕΕ, τόνισε όμως ότι για το θέμα αυτό ήδη έχει εκφραστεί θετικά η Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κα Palacio.
Ο υπουργός Αιγαίου τόνισε ότι το υπουργείο Αιγαίου διαθέτει το μεγαλύτερο μέρος από τον τακτικό προϋπολογισμό του για την ενδοεπικοινωνία των νησιών. «Συνολικά, είπε ο κ. Σηφουνάκης, από το 1991 μέχρι το 2002 ο αριθμός των επιδοτούμενων άγονων ακτοπλοϊκών συνδέσεων αυξήθηκαν από 18 σε 45, ποσοστό αύξησης 150 %. Το ύψος των πιστώσεων που διατέθηκαν για τις κύριες άγονες και ταχυδρομικές γραμμές είναι πολύ μεγάλο. Το έτος 1991 η δαπάνη των 18 γραμμών ανήλθε στο ποσό των 1.320.000 ευρώ. Το έτος 2001 για τις 41 γραμμές ανήλθε σε 8.750.000 ευρώ. Το 2002 μέχρι τον Οκτώβριο για τις 45 γραμμές η δαπάνη ανήλθε στα 12.000.000 ευρώ. Για το διάστημα από 1 Νοεμβρίου 2002 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2003 ο αριθμός των επιδοτούμενων γραμμών δημόσιας υπηρεσίας ανέρχεται σε 50 παρουσιάζοντας αύξηση 11%. Οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες που θα απαιτηθούν συνολικά ανέρχονται σε περίπου 25.900.000 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 60% σε σχέση με το προηγούμενο έτος».
Ο κ. Σηφουνάκης σημείωσε ακόμα πως «το υπουργείο Αιγαίου, συμμετείχε ενεργά με σημαντικό ποσοστό στη χρηματοδότηση κατασκευής έργων υποδομής στα νησιά της αρμοδιότητας του, που αφορούν υποδομές μεταφορών, ύδρευσης, αποχέτευσης, περιβάλλοντος, παιδείας, υγείας, τουρισμού κ.α όπως για παράδειγμα μικρά λιμάνια, ελικοδρόμια, δρόμοι, αλιευτικά καταφύγια, πρατήρια υγρών καυσίμων σε μικρά νησιά, αναπλάσεις ιστορικών κέντρων πόλεων και παραδοσιακών οικισμών, επισκευή – αξιοποίηση διατηρητέων κτιρίων, μικρά θεματικά μουσεία αλλά και αναπλάσεις και αναστηλώσεις οικιστικών συνόλων».

Ιδιαίτερα όσον αφορά στις αερομεταφορές το Αιγαίο διαθέτει ένα ανεπτυγμένο δίκτυο αεροπορικών επικοινωνιών – μεταφορών, στο οποίο υπάρχουν 18 πλήρη αεροδρόμια και 1 υπό κατασκευή.
Επίσης γίνονται ριζικοί εκσυγχρονισμοί σε υπάρχοντα αεροδρόμια. Συνεχίζεται η κατασκευή ελικοδρομίων με ευθύνη του υπουργείου Αιγαίου στα μικρά νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο. Μέχρι σήμερα στο Αιγαίο έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής 27 ελικοδρομίων από τα οποία τα 24 λειτουργούν κανονικά και έχουν εφοδιαστεί με τις εγκρίσεις πλήρους λειτουργίας και βρίσκονται υπό κατασκευή άλλα 7.»

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024