Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣε κίνδυνο οι τουριστικές επιχειρήσεις λόγω αλλαγής του καθεστώτος ΦΠΑ

Σε κίνδυνο οι τουριστικές επιχειρήσεις λόγω αλλαγής του καθεστώτος ΦΠΑ

Η αλλαγή καθεστώτος ΦΠΑ η οποία σχεδιάζεται να εφαρμοστεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για τα ελληνικά τουριστικά γραφεία καθώς και για το τουριστικό προϊόν της χώρας…

Η αλλαγή καθεστώτος ΦΠΑ η οποία σχεδιάζεται να εφαρμοστεί σε Ευρωπαϊκό επίπεδο εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για<...> τα ελληνικά τουριστικά γραφεία καθώς και για το τουριστικό προϊόν της χώρας. Τα τουριστικά γραφεία κινδυνεύουν να τεθούν εκτός αγοράς αφενός λόγω μειωμένης ανταγωνιστικότητας και αφετέρου λόγω του ότι με έμμεσο τρόπο εγκυμονεί κίνδυνος κατάργησης του επαγγέλματος.

Συγκεκριμένα, ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ΗΑΤΤΑ) που εκπροσωπεί τις επιχειρήσεις των τουριστικών γραφείων, μετά από σχετική συνάντηση με τους αρμόδιους του ΥΠΕΘΟ κατέθεσε σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ) που εκπροσωπεί 18.000 εργαζομένους τις ακόλουθες τις προτάσεις του.

Σε συνέχεια της ενημερωτικής συνάντησής μας όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις για τον ορισμό της τελικής θέσης της Ελλάδος στο συμβιβαστικό κείμενο για τη διαμόρφωση του ειδικού καθεστώτος ΦΠΑ των τουριστικών γραφείων θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε ότι θεωρούμε πως το ειδικό καθεστώς έχει αποδειχθεί ένα εξαιρετικά πρακτικό σύστημα φορολόγησης και ότι όποιες τροποποιήσεις είναι απαραίτητο να γίνουν, θα έχουν στόχο να αποτρέψουν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και να δημιουργήσουν ένα ειλικρινές περιβάλλον για το επάγγελμα στις ευρωπαϊκές χώρες.

Σας παραθέτουμε και γραπτώς τις θέσεις μας οι οποίες αναπτύχθηκαν και προφορικά κατά τη σημερινή συνάντησή μας:

  1. Όσον αφορά στο δικαίωμα εμφάνισης του ποσού ΦΠΑ στο τιμολόγιο παροχής υπηρεσίας στις συναλλαγές ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει η Ελλάδα να μην δεχθεί αυτή την περίπτωση ούτε δυνητικά με σημαντικότερους λόγους τους εξής:
    • Δείχνοντας το ΦΠΑ το τουριστικό γραφείο αποκαλύπτει το μικτό κέρδος του που καμία επιχείρηση στον κόσμο δεν κάνει.
    • Ο λόγος εμφάνισης του ΦΠΑ στο τιμολόγιο έστω και δυνητικά συνεπάγεται την έκπτωσή του απ` το άλλο συμβαλλόμενο μέρος, ως εκ τούτου, το δυνητικό γίνεται υποχρεωτικό.
    • Ο πελάτης τελικά δεν έχει όφελος διότι θα μπορέσει να αγοράσει απ` ευθείας τις υπηρεσίες από τους προμηθευτές εκπίπτοντας το σύνολο του ΦΠΑ και όχι μόνο το ποσό ΦΠΑ που αντιστοιχεί στην αμοιβή του γραφείου άρα ουσιαστικά αυτοκαταργείται όλο το επάγγελμα.
    • Εάν για κάποιο λόγο η αποδοχή της μη εμφάνισης γίνει μόνο σε εθνικό επίπεδο αυτομάτως η Ελλάδα γίνεται μη ανταγωνιστική
  2. Δικαίωμα επιλογής μεταξύ κανονικού και ειδικού καθεστώτος (Opt-out)
  • Επιθυμητό θα ήταν η δυνατότητα επιλογής να μην περιορίζεται μόνο σε εθνικό επίπεδο αλλά να είναι σε πανευρωπαϊκό διότι η Ελλάδα σαν μία κατεξοχήν τουριστική χώρα υποδοχής πελατών έχει να ανταγωνιστεί τη χώρα του οργανωτή όπου δίνεται η δυνατότητα έκπτωσης του ΦΠΑ των προσφερόμενων υπηρεσιών. Παρόλα αυτά πιστεύουμε ότι και με τις τρεις προϋποθέσεις (παροχή υπηρεσιών στο κράτος μέλος, ανάλωση εντός του ίδιου κράτους μέλους και η σχέση να είναι Β2Β με πρόσωπο υποκείμενο σε φορολογία) θεωρούμε ότι είναι μια συνολικά αποδεκτή λύση σαν πρώτο βήμα που προστατεύει το επάγγελμα μας από τη στρέβλωση του ανταγωνισμού σε τοπικό επίπεδο.
  • Παροχή Υπηρεσιών με ίδια μέσα
    • Παρόλο που πρακτικά και τεχνικά δεν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος σας γνωρίζουμε ότι στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Περιφέρεια υπάρχουν πάρα πολλά τουριστικά γραφεία, τα οποία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης, εάν θα υποχρεωθούν είτε να ανοίξουν άλλες εταιρείες είτε να εφαρμόσουν λογιστικά συστήματα υψηλού επιπέδου για τη λογιστική παρακολούθηση του νέου περιβάλλοντος. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα λόγω της ιδιομορφίας αυτής, υποχρεούται να ζητήσει την δυνητική υπαγωγή στο ειδικό καθεστώς των ιδιοπαρεχομένων υπηρεσιών, κατά παρέκκλιση των γενικών διατάξεων, τονίζει τελειώνοντας η ανακοίνωση.
    Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

    Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

    Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

    Ετικέτες
    19/04/2024
    18/04/2024
    17/04/2024
    16/04/2024
    15/04/2024
    12/04/2024