Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΣήμερα ολοκληρώνεται ο διάλογος για την ΟΑ και παρουσιάζονται οι θέσεις της κυβέρνησης
Κώστας Χατζηδάκης

Σήμερα ολοκληρώνεται ο διάλογος για την ΟΑ και παρουσιάζονται οι θέσεις της κυβέρνησης

«Η Κυβέρνηση συνεχίζει το διάλογο με τους εκπροσώπους εργαζομένων της Ολυμπιακής. Στόχος μας είναι μέχρι αύριο να ολοκληρώσουμε αυτό το διάλογο, προκειμένου μέχρι την επόμενη εβδομάδα να παρουσιάσουμε τις οριστικές θέσεις της Κυβέρνησης για το εργασιακό πακέτο των εργαζομένων, οι οποίες θα κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή. Το τελικό πακέτο δεν μπορεί παρά να περιέχει…

«Η Κυβέρνηση συνεχίζει το διάλογο με τους εκπροσώπους εργαζομένων της Ολυμπιακής. Στόχος μας είναι μέχρι αύριο να ολοκληρώσουμε αυτό το διάλογο, προκειμένου<...> μέχρι την επόμενη εβδομάδα να παρουσιάσουμε τις οριστικές θέσεις της Κυβέρνησης για το εργασιακό πακέτο των εργαζομένων, οι οποίες θα κατατεθούν προς ψήφιση στη Βουλή. Το τελικό πακέτο δεν μπορεί παρά να περιέχει οριακές βελτιώσεις, σημαντικές όμως για κάποιες κατηγορίες εργαζομένων. Σήμερα -και όχι πριν από έξι μέρες όπως έχει λεχθεί, μου έφθασε το εξώδικο από την πλευρά της ΟΣΠΑ με το οποίο ζητείται πληροφόρηση. Η πληροφόρηση που ζητείται, είναι ήδη γνωστή.

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει κατατεθεί στα πρακτικά της Βουλής. Η Κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να κρύψει. Και κάποτε, ο διάλογος στην Ελλάδα, θα πρέπει να γίνεται με σύγχρονους ευρωπαϊκούς όρους και όχι με τριτοκοσμικούς. Η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ διέκοψε το διάλογο μόνη της διότι θεώρησε ότι η Κυβέρνηση δεν υπηρετούσε τα συμφέροντα της Ελλάδας. Στη συνέχεια αρνήθηκε να προσέλθει στο διάλογο παρότι εκλήθη επισήμως από το Υπουργείο. Τώρα, παραβιάζει ανοικτές θύρες ζητώντας πληροφόρηση που ήδη υπάρχει. Παραλλήλως η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων των Μεταφορών, ζητεί συνάντηση αύριο. Μπορεί να πραγματοποιηθεί αυτή συνάντηση, είτε με εμένα είτε με τον Γενικό Γραμματέα – διότι έχουμε άλλες υποχρεώσεις στη Βουλή, υπάρχει η επερώτηση για την οδική ασφάλεια.

Είναι όμως λίγο οξύμωρο να συζητάμε με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και να μη μπορούμε εμείς οι Έλληνες να συζητάμε μεταξύ μας. Ο κόσμος έχει μάτια και καταλαβαίνει», δήλωσε αργά χθες το βράδυ ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Χατζηδάκης.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου που ανέφερε αν θα μπορούσε να γίνει με την Ολυμπιακή, αυτό που γίνεται με τις Τράπεζες στην Ευρώπη, ο υπουργός απάντησε ότι «Όσοι τα λένε αυτά δεν ξεχνάνε μόνο ότι για τις αεροπορικές εταιρείες, υπήρξε ρύθμιση. Για τις παλιές κρατικές αεροπορικές εταιρείες, το 1994. Για όλη την Ευρώπη. Ήταν το περίφημο «one time- last time». Έγινε λοιπόν για τις αεροπορικές εταιρείες. Δεύτερον η ρύθμιση που κάνουμε αποτελεί ουσιαστικά για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μια μετατόπιση από τις θέσεις της. Η θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέχρι τώρα ήταν ουσιαστικά ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία να γυρίσει πίσω στο κράτος 2 δισ. ευρώ τα οποία δεν είχε προφανώς και θα έπρεπε να κλείσει.

Με τη συμφωνία που κάναμε διασφαλίζουμε το μέλλον της εταιρείας με το ίδιο όνομα και το ίδιο σήμα και παράλληλα διασφαλίζουμε πλήρως, το εισόδημα των εργαζομένων. Επομένως, αποτελεί μια σημαντικότατη μετατόπιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οποία διερωτώμαι: Αυτοί που λένε δεν έχουν μάτια να δουν τι συμβαίνει; Ζουν σε άλλο κόσμο;”

Σε επόμενη ερώτηση που δέχθηκε ο υπουργός τέθηκε το θέμα των εργαζομένων και συγκεκριμένα ότι δεν έχουν τηρηθεί από πλευράς Κυβέρνησης δύο θεμελιώδεις υποχρεώσεις. Η έγγραφη πληροφόρηση και η υποχρέωση για διαβουλεύσεις. «Μάλιστα υποστηρίζουν», είπε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος, “ότι μπορεί να είναι αιτίες για προσβολή των αλλαγών των εργασιακών σχέσεων. Με προσβολή σε ελληνικά και διεθνή δικαστήρια».

Ο υπουργός απάντησε ότι «Έχουμε δικηγόρους και εδώ και στις Βρυξέλλες, αρκετά νομικά γραφεία, καθηγητές Πανεπιστημίου που ασχολούνται με το θέμα. Κυρίως όμως και πάνω από όλα, έχουμε για πρώτη φορά, συμφωνία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για όλα τα θέματα συμπεριλαμβανομένων και των εργασιακών. Επομένως είμαστε σίγουροι ότι το σχέδιό μας έχει γερές νομικές βάσεις. Για πρώτη φορά έχει τόσο γερές νομικές βάσεις. Και εν πάση περιπτώσει σε λίγο καιρό, κανένας δεν πρόκειται να θυμάται αυτές τις αιτιάσεις της πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ, κυρίως οι εργαζόμενοι οι οποίοι στην πλειοψηφία τους γυρνάνε την πλάτη σε αυτή την στενή κομματική προσέγγιση, η οποία είναι έξω από την εποχή μας, έξω από τον καιρό μας. Δεν έχει καμιά ανταπόκριση στο μέσο εργαζόμενο της Ολυμπιακής».

Σχετικά με τους 260 πρώην εργαζόμενους της Ολυμπιακής, που ήρθαν το πρωί εδώ. Αυτοί αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα. Υπάρχει στο μυαλό σας σκέψη για ρύθμιση; Μιλάμε για νέους ανθρώπους που έχουν βγει σε πρόωρη σύνταξη. Οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται πραγματικά μπροστά σε ένα πρόβλημα που προέκυψε γιατί η λύση του 2003 είχε συνδεθεί με υποθέσεις που σχετιζόταν με το μέλλον και δεν ήταν μια στέρεα νομική λύση. Και αυτή είναι η διαφορά και για τους εργαζόμενους σε σχέση με την τωρινή λύση. Υπό την έννοια ότι τώρα οι εργαζόμενοι ξέρουν πόσα χρήματα θα πάρουν ποιες είναι οι αποζημιώσεις τους, ποιο είναι το ασφαλιστικό τους μέλλον, ποιο είναι το εργασιακό τους μέλλον. Τότε ήταν συνδεδεμένη η αποζημίωσή τους, με τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, η οποία δεν έγινε. Το θέμα, όπως ξέρετε, είναι στα δικαστήρια. Πρέπει να σεβαστούμε, σε κάθε περίπτωση, τη διαδικασία που σχετίζεται με τη Δικαιοσύνη και από εκεί και πέρα είμαι στη διάθεσή τους για περαιτέρω διάλογο. Είναι όμως νομικά ένα θέμα που δεν σχετίζεται με τη σημερινή προσπάθεια ιδιωτικοποίησης.”

Σε ερώτηση σχετικά με το αν οι διαπραγματεύσεις έχουν ήδη φτάσει σε κάποιο σημείο, ο υπουργός απάντησε ότι «Θα το δείτε όταν θα ανακοινωθούν τα μέτρα. Θα δείτε ότι και για τους πιλότους και για τους φροντιστές υπάρχουν κάποια πρόσθετα μέτρα. Και αυτό αν θέλετε αναδεικνύει τις ευθύνες της πλειοψηφίας της ΟΣΠΑ, η οποία είχε τη δυνατότητα να διαπραγματευθεί. Και αρνήθηκε προτάσσοντας την κομματική σημαία.”

Τέλος, ο υπουργός ανέφερε ότι κάποιο σωματείο Τεχνικών της Αεροπλοϊας και εργαζομένων εδάφους, είχε ζητήσει συνάντηση, και ο υπουργός είχε προτείνει να γίνει η συνάντηση αυτή προχθές. Όμως λόγω της απεργίας που είχαν δεν πραγματοποιήθηκε η συνάντηση. Στην νέα πρόταση του υπουργείο για συνάντηση χθες, το σωματείο δεν ανταποκρίθηκε.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024