Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣιούφας: Εξίσου καλά με τον ξένο επισκέπτη πρέπει να βλέπουμε και τον Έλληνα
Υπουργός Ανάπτυξης

Σιούφας: Εξίσου καλά με τον ξένο επισκέπτη πρέπει να βλέπουμε και τον Έλληνα

Την ανάγκη ισότιμης μεταχείρισης των Ελλήνων πολιτών και των ξένων επισκεπτών της χώρας σε ότι αφορά υπηρεσίες του τουρισμού τόνισε, μιλώντας στο 1ο Forum “Τουριστική Χάρτα 2007” ο υπουργός Ανάπτυξης, […]

Την ανάγκη ισότιμης μεταχείρισης των Ελλήνων πολιτών και των ξένων επισκεπτών της χώρας σε ότι αφορά υπηρεσίες του τουρισμού τόνισε, μιλώντας στο 1ο Forum “Τουριστική Χάρτα 2007” ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Σιούφας, εξηγώντας<...>πως “ο Έλληνας πολίτης είναι εκείνος που με το υστέρημά του χρηματοδοτεί απ’ τον αναπτυξιακό νόμο τις τουριστικές επενδύσεις, ο Έλληνας πολίτης είναι εκείνος ο οποίος απ’ το υστέρημά του χρηματοδοτεί το μεγαλύτερο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα με κοινοτικούς πόρους, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα», όπου ο τουρισμός έχει το μεγαλύτερο μερίδιο και πρέπει να τον βλέπουμε εξίσου καλά με τον ξένο επισκέπτη”. Σε αντίθετη περίπτωση, συμπλήρωσε, δηλαδή “αν τον αντιμετωπίζουμε διαφορετικά, κάποια στιγμή θα το βρούμε μπροστά μας”.

`Αλλωστε, συνέχισε, “οι εξελίξεις στην τεχνολογία είναι τέτοιες, που και να θέλετε να τον αγνοείτε, θα κλείνει για να έχει τα ίδια ακριβώς πλεονεκτήματα με τον Γερμανό και τον `Αγγλο, με το Internet στα καλά ξενοδοχεία και με τις τιμές που απολαμβάνουν οι ξένοι”. Πρόκληση και παράλληλα πρόταση του κ. Σιούφα προς όλους τους τουριστικούς φορείς είναι να υπάρχει έγνοια και για τον Έλληνα πολίτη που κάνει διακοπές.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Ανάπτυξης έκανε έναν απολογισμό των δράσεων στον τομέα του τουρισμού αναφέροντας τα ακόλουθα:

“Απ’ το 2004, απ’ τη χρονιά που οι Έλληνες φιλοξενήσαμε τους καλύτερους Ολυμπιακούς Αγώνες της σύγχρονης εποχής, υπήρξε μια τόνωση της τουριστικής ανάπτυξης. Προήλθε απ’ τη συντονισμένη δράση της κυβέρνησης, των εμπλεκομένων φορέων και του επιχειρηματικού κόσμου. Με συγκεκριμένες δράσεις.

Πρώτα-πρώτα η ίδρυση του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης που ήταν προγραμματική μας δέσμευση και δέσμευση του Πρωθυπουργού της χώρας Κώστα Καραμανλή. Και τα θεμέλια που έθεσε ο πρώην υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, Δημήτρης Αβραμόπουλος, και συνεχίζει με εξαιρετική επιτυχία η Φάνη Πετραλιά, αναδεικνύουν ότι αυτό το οποίο έλειπε ήταν πράγματι για τη χώρα μας με τη βαριά τουριστική βιομηχανία, ένα Υπουργείο που να ασχολείται με τον τουρισμό.

Η ανασυγκρότηση όμως και η αναδιάρθρωση του ΕΟΤ ήταν ένα δεύτερο βήμα. Το Εθνικό Συμβούλιο για τον τουρισμό, ακόμα μια κατάκτηση. Και βεβαίως η αύξηση κατά 400% των δαπανών της διαφημιστικής προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που πριν 15 μέρες είχαμε όλη την εξαιρετική χαρά και ικανοποίηση να παρακολουθήσουμε μια καμπάνια και γενική και θεματική, που ήρθε σε έγκαιρο χρόνο.
Θα μπορούσε να είναι ακόμα νωρίτερα, που πραγματικά θα προβάλει τα πλεονεκτήματα τα συγκριτικά που έχει η χώρα μας και ο τουρισμός. Και όλα αυτά συμβάλλουν στη δυναμική τουριστική ανάπτυξη.

Δεν θα σας κουράσω με τα στοιχεία που δίνει το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού και τις εκθέσεις που κάνει για τα πλεονεκτήματα που έχει η χώρα μας. Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα επιτρέπουν στην Ελλάδα να γίνει ένας απ’ τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς και στην ευρύτερη γειτονιά μας και στην Ευρώπη, αλλά και στον κόσμο. Αυτό επιδιώκουμε με την πολιτική μας και αυτό κάνουμε τα τρία τελευταία χρόνια. Στόχος μας είναι η κορυφή του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη. Στόχος είναι η διατηρήσιμη και όχι η ευκαιριακή τουριστική ανάπτυξη. Και στόχος μας είναι η ανάπτυξη που φέρνει περισσότερους επισκέπτες και περισσότερα έσοδα.

Για πρώτη φορά υπάρχει συγκροτημένο σχέδιο προώθησης του τουριστικού τομέα. Και είναι συγκροτημένο το σχέδιο αυτό, διότι εμπλέκει ποικίλα επαγγέλματα και υπηρεσίες που συνδέονται με πολλές οικονομικές δραστηριότητες, με τις μεταφορές, τα οικοδομικά και τα τεχνικά έργα, το λιανικό εμπόριο, τη μεταποίηση και την παροχή υπηρεσιών. Θα αναφερθώ ότι όλοι έχουμε χρέος να συντρέξουμε αυτή την προσπάθεια και να κάνουμε πραγματικότητα το όραμα και το σχέδιο, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματα η κάθε πλευρά από τον τομέα της ευθύνης που έχει.

Αλλά βεβαίως σε όλη αυτή τη διαδικασία είναι πολύ καλό πολλές φορές να ακούμε απ’ τους εμπλεκόμενους φορείς για το τι θα κάνουν οι άλλοι και χάρηκα γιατί ο κ. Ανδρεάδης, όπως και ο Δήμαρχος, αλλά και ο κ. Φωκάς, περιλάβανε και εκείνα που οι ίδιοι πρέπει να κάνουν για να συντρέξουν, να είναι πιο γρήγορη, πιο αποτελεσματική και πιο ουσιαστική η τουριστική ανάπτυξη στην πατρίδα μας.

Έχοντας την ευθύνη του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» που είναι το δεύτερο σε μέγεθος πρόγραμμα απ’ το Γ’ ΚΠΣ και με δημιουργική συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση δράσεων για τη δημιουργία νέων υποδομών, νέων επενδυτικών σχεδίων και ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού, θέλω να καταθέσω ενώπιόν σας ότι το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» ήταν τη χρονιά που πέρασε το πρώτο σε απορρόφηση πόρων απ’ όλα τα Τομεακά Προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ. Ξεκινήσαμε απ’ το 14,7% το 2004 και φτάσαμε στο 64,5% με περίπου 6 μονάδες απ’ το δεύτερο πρόγραμμα μπροστά, που δείχνει ότι η μηχανή κινήθηκε, κινήθηκε γρήγορα, αποτελεσματικά και δημιουργικά, για την απορρόφηση πόρων.

Στον τομέα του τουρισμού η απορρόφηση από 8% που ήταν τον Μάρτιο του 2004 έφτασε το 70% στο τέλος Δεκεμβρίου του 2006. Είχαμε δηλαδή μια αύξηση της τάξης του 870%. Οι δράσεις του Τομέα Τουρισμού στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» στοχεύουν στην αναβάθμιση του τουριστικού προφίλ της Ελλάδος, δίνουν δηλαδή έμφαση στις εξειδικευμένες τουριστικές αγορές και στην προσέλκυση τουριστών με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.

Δεύτερον, στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος με την προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και την επιχειρηματική αξιοποίησή τους. Γι’ αυτό με βλέπετε πολλές φορές να βάζω σε πρώτη προτεραιότητα, όχι γιατί προέρχομαι από αγροτική περιφέρεια, τον αγροτουρισμό.

Κυρία Πετραλιά αγκαλιάστε με μεγαλύτερη αγάπη τον αγροτουρισμό γιατί αποτελεί ισχυρή δύναμη στο τουριστικό προϊόν της χώρας, διότι πέρα απ’ αυτό καθεαυτό το τουριστικό μέρος που αφορά τα καταλύματα, μπορεί να κινητροδοτήσει και να κινητοποιήσει μια σειρά δραστηριοτήτων στις τοπικές κοινωνίες για απόκτηση συμπληρωματικών εισοδημάτων. Και πρέπει να θέσετε τον αγροτουρισμό σε πρώτη προτεραιότητα.

Και τέλος, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με στόχο να έχουμε τουρισμό όλες τις εποχές του κόσμου. Μέχρι σήμερα κυρίες και κύριοι, έχουν εγκριθεί 6.050 επενδυτικά σχέδια τουριστικών επιχειρήσεων, συνολικού προϋπολογισμού 781 εκατ. ευρώ και παράλληλα έχουν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό αυτό Πρόγραμμα 22 έργα υποδομής με συνολικό προϋπολογισμό 65,5 εκατ. ευρώ.

Στον Τομέα των Ανθρωπίνων Πόρων πάλι για τον τουρισμό, υλοποιούνται προγράμματα κατάρτισης συνολικού προϋπολογισμού 58 εκατ. ευρώ με περισσότερες από 16 χιλιάδες ωφελούμενες τουριστικές επιχειρήσεις στη χώρα. Προσθέτω ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης σχεδιάζουμε την υλοποίηση προγράμματος κατάρτισης περίπου 5.000 οδηγών ταξί και παράλληλα η Ειδική Γραμματεία για την Ανταγωνιστικότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης όσο και με τους φορείς του τουρισμού, σχεδιάζει τις νέες δράσεις για τη νέα προγραμματική περίοδο 2007-2013.

Βασικός στόχος είναι η ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στη χώρα μας. Πως θα προχωρήσουμε γι’ αυτό το σκοπό την επόμενη προγραμματική περίοδο. Πρώτον με την υλοποίηση ολοκληρωμένων και καινοτόμων παρεμβάσεων με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάταξη του τουριστικού τομέα.

Δεύτερον, με την ενίσχυση επιχειρήσεων του τουριστικού τομέα που δεν εντάσσονται στον αναπτυξιακό νόμο, για την ανάπτυξη δικτύων συνεργασίας, για την υλοποίηση δράσεων ολικής ποιότητας, για την προώθηση επενδυτικών σχεδίων «Ηλεκτρονικώς Επιχειρείν» και την εφαρμογή προτύπων. Και επίσης για περιβαλλοντική και ενεργειακή διαχείριση.

Για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των επώνυμων και ποιοτικών ελληνικών προϊόντων για τη δημιουργία εξειδικευμένων τουριστικών υποδομών με την αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου στις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, με την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.

Κυρίες και κύριοι, είναι προφανές ότι δε μπορούμε να συνεχίσουμε ως χώρα να βασιζόμαστε μόνο στο αυτονόητο πρότυπο ήλιος, θάλασσα και κλίμα. `Αλλωστε το πρότυπο αυτό μπορούν να το αξιοποιούν προσφέροντας μάλιστα χαμηλότερες τιμές, πολλές απ’ τις χώρες της Μεσογείου.
Απαιτείται να προσθέσουμε νέα στοιχεία, να προσθέσουμε χαρακτηριστικά που θα συνιστούν και θα σηματοδοτούν μια σημαντική διαφοροποίηση. Απαιτούνται δηλαδή κινήσεις και δράσεις για ένα νέο τουριστικό αναπτυξιακό πρότυπο, με έμφαση στην ποιότητα, τη μείωση του κόστους των παρεχομένων υπηρεσιών, την αναβάθμιση των υποδομών, με ενίσχυση των επενδύσεων και ιδιαίτερα εκείνων που είναι καινοτόμες επενδύσεις. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να πετύχουμε το στόχο που είναι κοινός στόχος όλων μας, για 12 μήνες τουρισμό. Για όλους αυτούς τους λόγους η κυβέρνηση έχει θέσει την τουριστική ανάπτυξη στην προτεραιότητα της πολιτικής της. Και το ανέδειξε αυτό η σημερινή παρουσία του Πρωθυπουργού εδώ.

Δίνουμε έμφαση στη ποιότητα. Ποιότητα παντού και για όλους. Είναι το έμβλημα για την κυριαρχία και την ανάταξη της ανταγωνιστικότητας προϊόντων και υπηρεσιών. Γιατί μόνο έτσι μπορούμε να κερδίσουμε το μέλλον. Πάμε καλά, αλλά μπορούμε να πάμε ακόμα καλύτερα. Και τα πρώτα αποτελέσματα που έχουμε και στον τουρισμό, μας εμπνέουν και σιγουριά και αισιοδοξία“.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024