Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣπηλιωτόπουλος: Απαραίτητη μια ενιαία στρατηγική πλατφόρμα για την εικόνα της Ελλάδας
Συνάντηση με Νομάρχες της χώρας στη Θεσσαλονίκη

Σπηλιωτόπουλος: Απαραίτητη μια ενιαία στρατηγική πλατφόρμα για την εικόνα της Ελλάδας

“Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της εικόνας της Ελλάδος. Αθροιζόμενα τα κομμάτια, σαν το παζλ, μας δίνουν την εικόνα της Ελλάδος. `Αρα κάθε κομμάτι πρέπει να λειτουργεί εξαιρετικά άρτια, αισθητικά αποδεκτά, προκειμένου όλοι μαζί να δημιουργήσουμε μια εικόνα, όσο το δυνατόν πιο γοητευτική για την Ελλάδα…

“Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της εικόνας της Ελλάδος. Αθροιζόμενα τα κομμάτια, σαν το παζλ, μας δίνουν την εικόνα της Ελλάδος. `Αρα κάθε κομμάτι πρέπει να λειτουργεί εξαιρετικά άρτια, αισθητικά<...>αποδεκτά, προκειμένου όλοι μαζί να δημιουργήσουμε μια εικόνα, όσο το δυνατόν πιο γοητευτική για την Ελλάδα, μια εικόνα η οποία θ’ ανταποκρίνεται σε αυτό το κεντρικό μας σύνθημα. Ότι είναι μια χώρα η οποία προσφέρει μοναδικές, αξέχαστες και πάνω απ’ όλα αυθεντικές εμπειρίες σ’ έναν τόπο ο οποίος θέλει ν’ αναδείξει τη μοναδικότητα του περιβάλλοντος, τη πολιτισμική μοναδικότητα, τη μοναδική της αρχιτεκτονική ως το κυρίαρχο, οικονομικό πλεονέκτημα που έχει, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες του ανταγωνισμού”. Τόνισε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, απευθυνόμενος στους Νομάρχες όλης της χώρας, με τους οποίους συναντήθηκε χτες στη Θεσσαλονίκη.

“Την νέα αισθητική της αυθεντικότητας και της ποιότητας” πρόσθεσε, μεταξύ άλλων ο κ. Υπουργός, “μπορούμε να δώσουμε όλες και όλοι μαζί. Να τη δουλέψουμε και να την πουλήσουμε σωστά προκειμένου να δημιουργήσουμε στα επόμενα χρόνια ένα μοναδικό σημείο πώλησης της χώρας μας, στο πλαίσιο ενός αυξημένου ανταγωνισμού. Και σ’ αυτό απαιτείται απ’ τη δική μας πλευρά να δημιουργήσουμε μια ενιαία στρατηγική πλατφόρμα. Πώς μπορεί να γίνει αυτό: Κάθε επιχείρηση τουρισμού, κάθε Νομαρχία ή Δήμος της χώρας, μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δική μας ψηφιακή πλατφόρμα, το www.visitgreece.gr και να δώσει έμφαση ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στις δικές της υπηρεσίες και στα δικά της προϊόντα”.

Στο τέλος, υπογράμμισε όλες και όλοι μαζί απευθυνόμαστε με τον ίδιο τρόπο και με το ίδιο κεντρικό μήνυμα. Ζητούμε απ’ όλους, πρώτα να επισκεφθούν την Ελλάδα για να ζήσουν αληθινές αυθεντικές εμπειρίες και μετά να επισκεφθούν την Θεσσαλονίκη, την Πιερία, τη Χαλκιδική, απ’ όπου ο καθένας να συμπληρώσει με τη δική του ιδιαιτερότητα. Αλλά η γραμμή είναι ίδια, η πλατφόρμα είναι κοινή, η ομπρέλα δε μπορεί να είναι διαφορετική. Είμαστε όλοι κάτω από την ομπρέλα της Ελλάδος. Είμαστε όλοι κάτω από την ίδια ομπρέλα προώθησης και κάτω από την ίδια στρατηγική. Και κάτω από αυτήν την κοινή ομπρέλα αρχίζει ο καθένας να παρουσιάζει τη δική του ιδιαιτερότητα, τη δική του μοναδικότητα, τη δική του ομορφιά.

Αλλά δεν πρέπει να λησμονούμε ότι, πρώτα ο επισκέπτης θα επιλέξει Ελλάδα και μετά θα ψάξει να βρει ποια περιοχή της Ελλάδος θέλει να επισκεφθεί. Κι εμείς βρισκόμαστε εκεί να του παρουσιάσουμε την καινούργια μας στρατηγική, μια στρατηγική που ενσωματώνει την εξειδίκευσή μας πια σε 9 θεματικά τουριστικά προϊόντα: στον παραθεριστικό τουρισμό, στον θαλάσσιο τουρισμό, στον πολιτισμικό τουρισμό, τον περιηγητικό τουρισμό, στον συνεδριακό τουρισμό, στον τουρισμό υπαίθρου, στον τουρισμό υγείας και ευεξίας, στον τουρισμό πολυτέλειας και τέλος στον τουρισμό City Break, της Αθήνας και ξεχωριστά της Θεσσαλονίκης.
Είναι επιτακτική η ανάγκη να σταματήσουμε τις μεμονωμένες και αποκομμένες μεταξύ τους προσπάθειες, οι οποίες σπαταλούν πόρους και δυνάμεις χωρίς να μπορούν να επιφέρουν το αντίστοιχο με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα”.

Η Νομαρχία, ανέφερε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, που σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, έχει ένα περίπτερο εκτός Υπουργείου, χωρίς κανένα σημείο αναφοράς της Ελλάδος, χωρίς κανένας επισκέπτης να μπορεί να ξεχωρίζει πού βρίσκεται η περιοχή, θεωρεί ότι βοηθά την περιοχή γιατί κατ’ αυτόν τον τρόπο της προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα. Στην πραγματικότητα όμως, όπως τόνισε ο κ. Υπουργός, “ο κόσμος, οι πολίτες δεν είναι τόσο υποψιασμένοι δεν μπορούν να ξέρουν, όταν μιλάμε για μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, και την τελευταία περιοχή μιας μικρής χώρας. Δεν λέει τίποτα η περιοχή όταν δεν έχει την ομπρέλα της Ελλάδας, όταν δεν υπάρχει αναφορά στην Ελλάδα, όταν δεν ξέρει ο ξένος επισκέπτης αυτή η περιοχή που διαφημίζεται, πού βρίσκεται, σε ποια χώρα βρίσκεται”.

Υπενθυμίζοντας δε την παρ. 9 του άρθρου 1 του Νόμου 3270/04 ο οποίος έχει συμπληρωθεί με το άρθρο 30 του Νόμου 3498/2006, που προβλέπεται πως το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης έχει την ευθύνη του γενικού σχεδιασμού του προγράμματος της τουριστικής προβολής της χώρας και θεσπίζεται η υποχρέωση των φορέων να υποβάλλουν τα διαφημιστικά προγράμματα και τις ενέργειες τουριστικής προβολής στο Υπουργείο, ο κ. Σπηλιωτόπουλος μετέδωσε σε όλους το μήνυμα πως: “Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης είναι εδώ για να βοηθήσει την κάθε Νομαρχία ώστε να βρούμε από κοινού τα δυο-τρία σημεία, που τη διαφοροποιούν σε επίπεδο ανταγωνισμού, κάνουν την κάθε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ξεχωριστή στην προώθηση όλων των ζητημάτων με στόχο να μπορούμε να πούμε ότι προσεγγίζουμε ένα μοντέλο, που βασίζεται στο τρίπτυχο της πολυμορφίας, της ποιότητας, της βιωσιμότητας. Ένα μοντέλο που να μπορεί να επιμηκυνθεί σε μια 12μηνη βάση”.

Κλείνοντας την συνάντηση με τους Νομάρχες της χώρας ο Υπουργός δεν παρέλειψε να σχολιάσει και την κριτική που δέχτηκε για την στροφή της τουριστικής πολιτικής με την αλλαγή λογοτύπου και παρουσίας της χώρας. Σχετικά ανέφερε χαρακτηριστικά: “Η αλλαγή του λογοτύπου ή του συνθήματος δεν έγινε διότι βρίσκομαι εγώ στην ηγεσία του Υπουργείου και αποφάσισα να βάλω το δικό μου λιθαράκι ή το δικό μου στίγμα ή το δικό μου χρώμα. Στο κάτω – κάτω της γραφής τέτοιες «ανασφάλειες» δεν είχα και δεν θα έχω και ποτέ. Ήρθα απλώς να υλοποιήσω τη μελέτη της κοινοπραξίας, η οποία υπήρχε πολύ πριν την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης. Κοινοπραξία που είχε να κάνει με τη διαμόρφωση και τη χάραξη στρατηγικής για την τουριστική πολιτική, μια κοινοπραξία που ήταν υπό τον Ισπανό κ. Μπόρντας που είναι ειδικός σε θέματα τουρισμού.

Έτσι, αυτή η μελέτη, την οποία εμείς την κληρονομήσαμε, τη βρήκαμε και η οποία στοίχισε στον ελληνικό λαό πάνω από 2.000.000 ευρώ θα έπρεπε επί των δικών μας ημερών να εφαρμοστεί, να υλοποιηθεί. Τι έλεγε αυτή η μελέτη; Έλεγε ότι πρέπει να φύγουμε από το μονοδιάστατο ήλιος και θάλασσα -αν θυμάστε μάλιστα το προηγούμενο λογότυπο είχε μόνο ήλιο και θάλασσα- να προχωρήσουμε στην ποιότητα και στην εξειδίκευση.

Μας υπέδειξε τα εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα, τη στρατηγική καθώς και την επικοινωνία που θα έπρεπε να ακολουθήσουμε. Έτσι αυτό που έχετε σήμερα στα χέρια σας, το λογότυπο, τα χρώματα, τα επιμέρους τουριστικά προϊόντα, η επικοινωνία, η εξειδίκευση, όλα είναι σύμφωνα με την μελέτη της κοινοπραξίας. Εμείς εκείνο το οποίο κάναμε, είναι απλώς να υλοποιήσουμε, να εφαρμόσουμε στην πράξη την μελέτη αυτή.

`Αρα αντιλαμβάνεστε ότι όταν λέμε αλλάξτε το σήμα, δεν το λέμε γιατί θα πρέπει και εσείς να εναρμονιστείτε με κάτι που προέρχεται από τη δική μας φαντασία. Σας το λέμε γιατί αυτό το καινούριο σήμα, είναι προϊόν στρατηγικής μελέτης, αποτελεί κτήμα του ελληνικού λαού και πληρώθηκε πάνω από 2.000.000 ευρώ και γιατί κατ’ αυτό τον τρόπο βοηθάτε τη χώρα. Διότι, όπως είπαμε, πρέπει να ξεφύγουμε από το μονοδιάστατο ήλιος και θάλασσα και να πάμε σε ένα τουριστικό προϊόν, το οποίο θα επιμηκυνθεί κατά το δυνατόν σε 12μηνη βάση και το οποίο, εκτός από τη θάλασσα έχει και το χειμερινό τουρισμό, έχει τον περιηγητικό τουρισμό, έχει το θρησκευτικό τουρισμό, έχει δηλαδή όλα τα εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα.

Εμείς περιμένουμε από εσάς να μας δώσετε τις προτάσεις σας κατά τέτοιο τρόπο που να φαίνεται μέσα από τις προτεραιότητες ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε νομαρχίας, κάθε περιοχής, τα οποία, εμείς, ως Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης μπορούμε να τα ενισχύσουμε, να τα αναδείξουμε για να βοηθήσουμε και τη δική σας προβολή και εσείς αυτόματα ως κομμάτι του παζλ να συμπληρώσετε το χτίσιμο της συνολικής εικόνας”.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο διένειμε χτες σε όλους τους Νομάρχες ειδικό εγχειρίδιο, στο οποίο περιλαμβάνονται απαντήσεις για όλα τα ζητήματα που αφορούν στη χάραξη επικοινωνιακής στρατηγικής και πολιτικής, ώστε να το παραδώσουν στις αρμόδιες υπηρεσίες τους και να σχεδιάσουν τον τρόπο προβολής τους.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024