Με αναβαθμισμένη παρουσία και με στόχο να μεταφέρει στους 200 χιλιάδες επισκέπτες εκφάνσεις του εθνικού οράματος που συνιστά ο Ελληνικός Τουρισμός συμμετέχει η Ελλάδα στην μεγαλύτερη τουριστική έκθεση του κόσμου, την ITB, όπως ανέφερε χτες ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, εγκαινιάζοντας το περίπτερο του ΕΟΤ…
Με αναβαθμισμένη παρουσία και με στόχο να μεταφέρει στους 200 χιλιάδες επισκέπτες εκφάνσεις του εθνικού οράματος που συνιστά ο Ελληνικός Τουρισμός συμμετέχει η Ελλάδα στην μεγαλύτερη τουριστική έκθεση του κόσμου, την ITB, όπως ανέφερε<...>χτες ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, εγκαινιάζοντας το περίπτερο του ΕΟΤ.
Σχολιάζοντας μάλιστα την θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια κατάταξη ταξιδιωτικής και τουριστικής ανταγωνιστικότητας, στην οποία η χώρα μας κατάφερε να βρεθεί δύο θέσεις υψηλότερα, ο κ. Υπουργός τόνισε ότι το γεγονός αυτό “αποδεικνύει ότι η φετινή τουριστική χρονιά ξεκινάει άκρως ανταγωνιστικά και ότι η χώρα μας βρίσκεται σε μια φάση διαρκώς εξελισσόμενη”.
“Για όλους εμάς”, είπε χαρακτηριστικά “η τουριστική ανάπτυξη της πατρίδας μας αποτελεί εθνικό στόχο, έναν στόχο αδιαπραγμάτευτο και επιτακτικό που μόνο προς μια κατεύθυνση μπορεί να μας οδηγήσει: στην εδραίωση της Ελλάδας μεταξύ των κορυφαίων προορισμών παγκοσμίως. Στο πλαίσιο αυτής της εθνικής προσπάθειας, τέτοιες μεγάλες και σημαντικές εκθέσεις αποτελούν ιδιαίτερους σταθμούς του ταξιδιού μας, ενός ταξιδιού που μεταφέρει παντού τις πολυμορφικές δράσεις του τουριστικού μας προϊόντος, καθώς και την εικόνα κύρους και αξιώσεων που σιγά-σιγά έχουμε καταφέρει να προσδώσουμε στη νέα μας ταυτότητα”.
Αναφερόμενος στη σημασία της γερμανικής αγοράς για τον Ελληνικό Τουρισμό, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, επεσήμανε: “Ο Γερμανός πολίτης πάντα έβρισκε στη χώρα μας ίχνη μαγείας που έρχονταν να συμπληρώσουν την εθνική του κουλτούρα. Και η σύγχρονη παράδοση τον θέλει να επισκέπτεται τον τόπο μας, να προτιμά τον τόπο μας. Περίπου 2,5 εκατομμύρια Γερμανοί επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2007, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 4% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Εμείς θέλουμε να βάλουμε τον πήχυ ακόμη πιο ψηλά, δείχνοντας ότι ο τόπος μας είναι κάτι παραπάνω από ήλιος-θάλασσα, ότι είναι ένας σύγχρονος προορισμός βιώσιμος σε δωδεκάμηνη βάση, στον οποίο μπορεί κανείς να συνδυάσει πολλά διαφορετικά πράγματα αποκομίζοντας πλούσιες συγκινήσεις. Το νέο αποδοτικό τουριστικό μοντέλο, που υιοθετούμε επανατοποθετεί την Ελλάδα ως παγκόσμιο τουριστικό προορισμό διεθνούς ακτινοβολίας και ζήτησης. Ένα μοντέλο που συνοψίζεται στο τρίπτυχο ΠΟΙΟΤΗΤΑ – ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ – ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ σε 12μηνη βάση. Και όλες οι μορφές τουρισμού, κάτω από την ομπρέλα της οικολογικής συνείδησης, θα αποτελέσουν «αγορές-θύλακες» ενός μοντέλου που θα συμβάλει ουσιαστικά στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Περνάμε σε μια πολυμορφία που συνδέει τον τουρισμό με το περιβάλλον και με την κλασική και σύγχρονη πολιτιστική μας κληρονομιά”.
“Στη νέα σύγχρονη διευρυμένη εικόνα του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη”, κατέληξε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “η Ελλάδα δηλώνει δυναμικά παρούσα, στέλνοντας το μήνυμα παντού, ένα μήνυμα που υπόσχεται σε κάθε επισκέπτη και μια αληθινή εμπειρία. Κάθε επισκέπτης γίνεται αυτομάτως και ένας στρατηγικός μας σύμμαχος. Και στην τουριστική διπλωματία, οι στρατηγικοί σύμμαχοι αποτελούν την πιο έντιμη, την πιο ειλικρινή μορφή διαφήμισης για έναν τόπο”.
“Η νέα τουριστική συνείδηση που καλλιεργούμε” τόνισε, κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Υπουργός “εξαρτάται πάνω από όλα από εμάς. Η ευθύνη αλλά και η πρόκληση είναι κοινή για όλους μας. Ο ελληνικός τουρισμός είναι δύναμη ανάπτυξης που για να φέρει αποτελέσματα απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση, διαρκή προσπάθεια και, φυσικά, βούληση και φαντασία. Τίποτε από αυτά, όμως, δεν μας λείπει γι’ αυτό και είμαι βέβαιος ότι θα ανταποκριθούμε θετικά στις προκλήσεις”.
“Πρέπει να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας”
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων αμέσως μετά τα εγκαίνια του Περιπτέρου του ΕΟΤ στη διεθνή έκθεση ΙΤΒ στο Βερολίνο, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι η χώρα μας έχει ανέβει δύο θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη ταξιδιωτικής και τουριστικής ανταγωνιστικότητας, σύμφωνα με χθεσινά στοιχεία του ΣΕΤΕ. Είμαστε σε καλό δρόμο, αλλά απαιτείται ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην εξειδίκευση, προκειμένου να επιτύχουμε τη στροφή σε νέα προϊόντα, όπως τα οικολογικά ή τα περιβαλλοντικά. Και, κυριότερα, με μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα υπηρεσιών αλλά και στην στόχευση του κοινού πιστεύω ότι μπορούμε να πάμε ακόμα καλύτερα”.
“Η γερμανική αγορά” συνέχισε ο κ. Υπουργός “είναι εξαιρετικά σημαντική για εμάς γιατί τροφοδοτεί με πάνω από δυόμιση εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο την Ελλάδα. Αυτές, λοιπόν, τις μέρες πρέπει να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να κερδίσουμε ακόμα περισσότερους Γερμανούς φίλους και επισκέπτες. Πέρυσι είχαμε μια αύξηση από την γερμανική αγορά της τάξεως του 4%. Πιστεύω ότι αυτή την αυξητική τάση μπορούμε να την διατηρήσουμε. Ήδη τα πρώτα δείγματα, εδώ που βρίσκομαι, από φίλους Γερμανούς είναι ενθαρρυντικά”.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πως μπορεί να γίνει πράξη ο οικολογικός τουρισμός την στιγμή που στην Ελλάδα συνεχίζεται η αυθαίρετη δόμηση και στις παραλίες και στα βουνά, ο κ. Σπηλιωτόπουλος επεσήμανε ότι “αυτή τη στιγμή, η χώρα μας είναι η μοναδική χώρα η οποία ακόμα έχει γαλάζιες σημαίες στις ακτές και πραγματική βλάστηση“. “Αν θέλετε να δείτε τι σημαίνει αυθαίρετη δόμηση και καταστροφή των παραλιών”, είπε απευθυνόμενους στους δημοσιογράφους, “πηγαίνετε να δείτε την ανταγωνίστρια σ’ εμάς Ισπανία και δείτε την Costa Del Sol, δείτε τις πολυκατοικίες πάνω στις παραλίες, δείτε τους τεχνητούς φοίνικες και θα καταλάβετε σε τι παράδεισο ζούμε. Ζούμε σε έναν ελληνικό παράδεισο”.
Αναφορικά με το ισχυρό ευρώ και τις άμεσες επιπτώσεις από την αμερικανική αγορά, αλλά και τις έμμεσες για τους ευρωπαίους τουρίστες, ο κ. Σπηλιωτόπουλος είπε: “Το ισχυρό ευρώ οπωσδήποτε δημιουργεί κάποια εμπόδια. Η δική μας φιλοδοξια είναι να φιλοτεχνήσουμε μια εικόνα για την Ελλάδα κατά τέτοιον τρόπο που να δημιουργείται η επιθυμία στους επισκέπτες να την δουν. Το ακριβό Λονδίνο ή το ακριβό Παρίσι δεν εμποδίζει τους επισκέπτες από το να πάνε. Κάποια στιγμή θέλουμε να φτάσουν να μας επισκέπτονται άσχετα αν υπάρχει ακριβό ή φθηνό ευρώ”.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.