Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣυνάντηση Κ. Χατζηδάκη με την ΟΣΠΑ
Οι εξελίξεις στην ΟΑ

Συνάντηση Κ. Χατζηδάκη με την ΟΣΠΑ

Ύστερα από τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης με την ΟΣΠΑ, ο νομικός σύμβουλός της, κ. `Αρης Καζάκος, δήλωσε: “Αρχίσαμε σήμερα έναν διάλογο, ο οποίος ήταν εδώ και πολύ καιρό…

Ύστερα από τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης με την ΟΣΠΑ, ο νομικός σύμβουλος της ΟΣΠΑ, κ. `Αρης Καζάκος, δήλωσε: “Αρχίσαμε σήμερα έναν διάλογο, ο οποίος<...> ήταν εδώ και πολύ καιρό υπονομευμένος από το απλό γεγονός ότι η πλευρά των εργαζομένων δεν είχε την πληροφόρηση την πλήρη, ακριβή και έγγραφη που ορίζουν οι νόμοι, και οι ελληνικοί και οι κοινοτικοί.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα μας δώσει ένα πακέτο εγγράφων, έχουμε ζητήσει συγκεκριμένα έγγραφα, μετά την μελέτη των οποίων βεβαίως υπάρχει περιθώριο διαλόγου εκτός εάν ο Υπουργός του αρνηθεί, εκτός αν μας προλάβουν οι αρμοδιότητες της Βουλής γιατί σε σχέση με το πακέτο μέτρων που έχει ετοιμάσει ο Υπουργός όπως είπε ο ίδιος θ’ ακολουθήσει η κοινοβουλευτική διαδικασία, τα περιθώρια όπως καταλαβαίνετε είναι ασφυκτικά, συμπιεζόμαστε μεταξύ μιας πληροφόρησης. Να μπορέσουν και οι εταιρείες να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που έχουν απ’ το νόμο για πληροφόρηση και διαβούλευση μαζί μας.

Αυτό που αν θέλετε κρατώ εγώ απ’αυτή τη συνάντηση, αν θέλετε ίσως και με μια μικρή πικρία, είναι το γεγονός ότι σε κάποιες περιπτώσεις που επιχειρήθηκε από εμάς να γίνει ένας ουσιαστικός διάλογος για το μέλλον των εργαζομένων σε όποιο θέμα προκύψει στο μέλλον, εκεί συναντήσαμε την κατηγορηματική άρνηση του Υπουργού, ακόμη και στην περίπτωση εκείνη που είπαμε ότι είμαστε έτοιμοι, ή θα είμαστε έτοιμοι για την ακρίβεια σε δυο τρεις μέρες να συζητήσουμε κάποιες προτάσεις που θα φέρουμε εμείς και σύμφωνα με την πολιτική απόφαση αλλά και την εγκριτική απόφαση της Commission, δεν θα διαρρηγνύουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο λέει ότι πρέπει να κινηθεί ο Υπουργός.

Αυτό το κομμάτι αρνήθηκε κατηγορηματικά ο υπουργός να το συζητήσει μαζί μας κι έτσι ένα σημαντικό μέρος αυτού του διαλόγου δε θα γίνει με ευθύνη του Υπουργείου.

Υπάρχουν κι άλλα θέματα, επιφυλασσόμαστε να μελετήσουμε το σύνολο των εγγράφων που θα πάρουμε αύριο προκειμένου η Ομοσπονδία με τα αρμόδια όργανά της ν’αποφασίσει και να δούμε τη συνέχιση αυτής της διαδικασίας.

(…) Η ΟΣΠΑ έχει ζητήσει εδώ και καιρό πληροφόρηση. Επειδή αυτή η πληροφόρηση δεν ήρθε, αναγκαστήκαμε να στείλουμε την γνωστή εξώδικη πριν από λίγες μέρες, όπου είχαμε έναν συγκεκριμένο κατάλογο εγγράφων. Μια εξώδικη τόσο σαφή, ώστε δεν θα μπορούσε κανείς με οποιαδήποτε παρερμηνεία να ξεφύγει από την υποχρέωσή του. Αναγκαστήκαμε λοιπόν να το κάνουμε συγκεκριμένο για να έχουμε αύριο, βλέποντας τα έγγραφα που θα μας παραδώσει ο υπουργός, ποια απ’αυτά που ζητάμε μας δίνει και ποια δε μας δίνει”.

Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: “Ήταν μια τρίωρη περίπου συζήτηση με την ΟΣΠΑ. Χρήσιμη, θέλω να πιστεύω, συζήτηση και για τις δυο πλευρές. Πρώτα απ’όλα τους ενημερώσαμε, παρουσιάσαμε το έγγραφο το οποίο είχα καταθέσει στην Βουλή και είναι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έγγραφο αυτό, μαζί με οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, θα σταλεί αύριο στην ΟΣΠΑ, προκειμένου και επισήμως να έχουν όλη την πληροφόρηση, την οποία έχουν ζητήσει με το εξώδικό τους.

Επίσης, μετά την παρουσίαση των ελλειμμάτων η τοποθέτηση της άλλης πλευράς ήταν ότι υπάρχουν ευθύνες διοικήσεων για τα ελλείμματα. Η απάντηση η δική μας ήταν ότι πρέπει να διαλέξουν: Ή υπάρχουν ευθύνες διοικήσεων, ή δεν υπάρχουν ελλείμματα. Δεν μπορεί να υπάρχουν και τα δύο. Διότι μέχρι στιγμής η επίσημη θέση της ΟΣΠΑ είναι ότι το κράτος χρωστά στην Ολυμπιακή και όχι η Ολυμπιακή στο κράτος. Επομένως με αυτή τη λογική το management της εταιρείας, διαχρονικά ήταν το τέλειο management.

Και το τρίτο, θέμα το οποίο συζητήθηκε ήταν σε σχέση με την ενημέρωση και τη διαβούλευση. Η πλευρά της ΟΣΠΑ ισχυρίστηκε ότι η Κυβέρνηση δεν παρέσχε εκείνα τα οποία θα έπρεπε να παράσχει. Η δική μας πλευρά πιστεύει ότι η ΟΣΠΑ ήταν αυτή η οποία διέκοψε διάλογο και η ΟΣΠΑ ήταν αυτή που δεν ανταποκρίθηκε στην πρόταση της Κυβέρνησης για διάλογο.

Θέλω να προσθέσω και το εξής: Εμείς θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση παρουσίασε ουσιαστικά μέτρα για τους εργαζομένους και μάλιστα τόσο ουσιαστικά, ώστε σήμερα σε μερίδα του Τύπου να θεωρείται ότι η Κυβέρνηση δίνει υπερβολικά πολλά στους εργαζομένους. Εμείς από την αρχή είχαμε δεσμευτεί ότι θα συμπεριφερθούμε ανθρώπινα στους εργαζομένους της Ολυμπιακής και αυτό κάνουμε. Και επαναλαμβάνουμε τις θέσεις μας ότι το πρόγραμμα για τους εργαζομένους κοστίζει στο κράτος όσο τρία χρόνια ελλειμμάτων για την Ολυμπιακή.

Το άλλο σημείο, το οποίο θέλω να προσθέσω σχετίζεται με τα πρόσθετα μέτρα και στους εργαζομένους, όπου σήμερα πάλι σε ορισμένα μέσα ενημέρωσης έχει αναφερθεί ότι θα κοστίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Είναι ανακριβές. Το συνολικό πακέτο, θα παρουσιαστεί εντός της εβδομάδας. Το αρχικό πλαίσιο της Κυβέρνησης είχε μια κοστολόγηση της τάξεως του 1. 166.000.000 ευρώ. Σε αυτό θα προστεθούν μερικές δεκάδες εκατομμύρια. Το σημειώνω σήμερα, θα παρουσιάσουμε όμως το πλαίσιό μας με όλες τις λεπτομέρειες. Και θα μείνουμε στην αρχική μας δέσμευση για την ύπαρξη οριακών βελτιώσεων στους εργαζομένους οι οποίες έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Επίσης, θέλω να σταθώ σε κάτι άλλο: Υπάρχει μια κριτική που καμιά φορά γίνεται ταυτόχρονα. Δηλαδή κάποιοι λένε `δίνετε πολλά στους εργαζομένους` και την ίδια στιγμή οι ίδιοι λένε ότι `πρέπει να συνεχίσετε για την Ολυμπιακή έτσι όπως υπάρχει μέχρι σήμερα`. Δηλαδή, μας λένε `δίνετε κακώς πολλά στους εργαζομένους, αλλά συνεχίστε να δίνετε περισσότερα σπαταλώντας τα λεφτά των φορολογουμένων`. Δεν μπορεί και τα δύο να ισχύουν. Εμείς δίνουμε πράγματι αρκετά στους εργαζομένους έχοντας ένα ανθρώπινο πακέτο μέτρων γι`αυτούς. Αλλά από την άλλη πλευρά αντιμετωπίζουμε το χρόνιο πρόβλημα της εταιρείας σε σχέση με τα ελλείμματα.

Επίσης, υπάρχουν αρκετοί που με αφορμή τη κρίση του τραπεζικού συστήματος επιμένουν να συγχέουν άσχετα μεταξύ τους πράγματα. Δηλαδή λένε, ότι αφού κάποιες Τράπεζες κατά κάποιο τρόπο αρχίζουν να έχουν μια συμμετοχή του κράτους στο κεφάλαιό τους, για ποιο λόγο δεν μπορείτε να κάνετε το ίδιο πράγμα και στην Ολυμπιακή; Και επίσης `υπάρχει άλλη ευρωπαϊκή εταιρεία που να ιδιωτικοποιείται αυτή την ώρα`; Απαντούμε:

Πρώτον. Σε σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπήρχε το πακέτο ενίσχυσης των παλιών κρατικών αερομεταφορέων το 1994, το λεγόμενο `one time-last time`. Από αυτό το πακέτο όλες οι εταιρείες επωφελήθηκαν και με εξαίρεση την Ολυμπιακή πλήρως και την Alitalia εν μέρει, όλες οι άλλες παλιές κρατικές αεροπορικές εταιρείες κατόρθωσαν στην πορεία να γίνουν κερδοφόρες.

Δεύτερον, η αποδοχή του ελληνικού σχεδίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτελεί ουσιαστική μετατόπιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με αυτά που έλεγε για τις κρατικές ενισχύσεις και αυτά που έλεγε για την Ολυμπιακή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας έλεγε ότι η Ολυμπιακή πρέπει να επιστρέψει 2 δισ. ευρώ που είχε το κράτος, τα οποία δεν τα είχε. Και επομένως κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έπρεπε να κλείσει χωρίς μέριμνα για τους εργαζομένους. Αυτή ήταν σε απλά ελληνικά η αρχική πρόταση της Επιτροπής. Εδώ έχουμε μια θέση, η οποία επιτρέπει να συνεχίσει η εταιρεία να πετάει με στήριξη ουσιώδη για τους εργαζομένους. Θέση που απαιτούσε τροποποίηση της αρχικής στάσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως υπάρχει αυτή την ώρα και για τις τράπεζες”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024