Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΣΥΡΙΖΑ: Πολιτική ομηρία των εργαζομένων στη ΟΑ
Οι εξελίξεις στην Ολυμπιακή Αεροπορία

ΣΥΡΙΖΑ: Πολιτική ομηρία των εργαζομένων στη ΟΑ

Ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Αλέκος Αλαβάνος, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο κ. Κώστας Ήσυχος, μέλος της ΚΠΕ του ΣΥΝ και κ. Ζήκος Τσάβαλος, μέλος Δ.Σ. Ιπτάμενων Συνοδών Φροντιστών…

Ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Αλέκος Αλαβάνος, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης<...>, ο κ. Κώστας Ήσυχος, μέλος της ΚΠΕ του ΣΥΝ και κ. Ζήκος Τσάβαλος, μέλος Δ.Σ. Ιπτάμενων Συνοδών Φροντιστών έδωσαν συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, με θέμα “Οι εξελίξεις στην Ολυμπιακή Αεροπορία – η πολιτική ομηρία των εργαζομένων”. Ο κ. Αλαβάνος στην ομιλία του τόνισε:

“Η Ολυμπιακή για τη Ν.Δ. εξελίσσεται σε ένα Βατοπέδι των αιθέρων. Θα αναφερθώ σε ορισμένα σημεία:
Το πρώτο είναι το γεγονός ότι γίνονται χιλιάδες προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ -στηριζόμενοι βέβαια στο νόμο που πέρασαν οι ίδιοι, το ν. 3717/08- για να καλύψουν τις υποχρεώσεις για την επίγεια εξυπηρέτηση της Ολυμπιακής. Προσλήψεις οι οποίες έγιναν και τους τελευταίους μήνες, αλλά και τις τελευταίες βδομάδες πάρα πολλές από αυτές, τη στιγμή που η επίγεια εξυπηρέτηση από χθες πέρασε στη MIG. Όλες δηλαδή αυτές οι δραστηριότητες, που έχουν σχέση με την έκδοση εισητηρίων, με το check in, με τα απωλεσθέντα αντικείμενα, με την φορτοεκφόρτωση δεν ανήκουν πια στην Ολυμπιακή. Η ΝΔ, χωρίς καν να υπάρξουν δημόσιες προκηρύξεις, χωρίς να υπάρξει κανένας έλεγχος, χωρίς να υπάρξει το ΑΣΕΠ, σ΄αυτή την εταιρεία που ήταν ακόμη στα χέρια του δημοσίου, έκανε ένα μεγάλο πάρτυ.

Εμείς θέλουμε να το καταγγείλλουμε αυτό και να πούμε ότι είναι εξοργιστικό 2.300 θέσεις εργασίας, προσλήψεις από τη Ν.Δ. σε έναν τομέα δράσης, ο οποίος έχει περάσει από χθες σε ιδιωτική εταιρεία. Παρόλο που οι ανάγκες αυτό το καλοκαίρι είναι υπαρκτές.

Το δεύτερο που θα ήθελα να αναφέρω σε σχέση και με το θέμα της επίγειας εξυπηρέτησης. Να θυμίσω ότι το κόστος για την MIG, για τη εξαγορά του handling της Ολυμπιακής Αεροπορίας ήταν 46 εκατομμύρια ευρώ και υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος αυτής της περιόδου τα κέρδη της θα είναι 60 εκατομμύρια ευρώ.

Το τρίτο θέμα που θα ήθελα να αναφέρω είναι η μεγάλη ανησυχία που έχουμε ως ΣΥΡΙΖΑ για τους εργαζόμενους. Υπάρχουν οι μόνιμοι εργαζόμενοι μέχρι 45 ετών, οι οποίοι οδηγούνται στη σύνταξη στην πιο παραγωγική τους ηλικία, με όλα τα βάρη που συνεπάγεται αυτό για τα Tαμεία. Και όχι μόνο αυτό. Είναι σε πλήρη αβεβαιότητα διότι δεν έχει βγει καμία Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ). Υπάρχουν οι εργαζόμενοι υπό μετάταξη, που είναι εκατοντάδες άτομα, πάνω από 600, και ακόμα δεν έχει εκδοθεί καμία ΚΥΑ. Και υπάρχουν βέβαια και οι συμβασιούχοι οι οποίοι παραπέμπονται στον ΟΑΕΔ υποτίθεται με δείκτη προστασίας και οι οποίοι είναι σε πλήρη αβεβαιότητα.

Το τελευταίο σημείο που θα ήθελα να αναφέρω και μας ανησυχεί πάρα πολύ είναι οι συμβάσεις οι οποίες υπογράφουν πλέον οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται από την MIG. Ανάμεσα στους όρους των συμβάσεων υπάρχει και ο εξής όρος ότι `ο υπάλληλος οφείλει να απέχει από κάθε ενέργεια που μπορεί να προβεί σε βάρος των συμφερόντων της εταιρείας, να επιδεικνύει την προσήκουσα συμπεριφορά η οποία δεν προσβάλει την επιχειρηματική εικόνα, φήμη και υπόληψη της εταιρείας, να μην προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή δημοσιεύματα που αφορούν άμεσα και έμμεσα την εταιρεία`.

Δυστυχώς τέτοιες διατυπώσεις μπορεί να τις βρει κανείς και αλλού σε πολυεθνικές αλλά ειδικά σε αεροπορικές εταιρείες όπου ένα από τα κεντρικά στοιχεία είναι η ασφάλεια των πτήσεων και ο ρόλος που παίζουν οι εργαζόμενοι για την ασφάλεια των πτήσεων. Πιστεύω ότι η φίμωση των εργαζομένων με τέτοιο τρόπο και η απειλή ενάντια στους εργαζόμενους, είναι στοιχείο που δείχνει μικρό δείκτη προστασίας της εταιρείας.

Εμείς διαφωνούσαμε πλήρως με την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Πιστεύαμε ότι μπορούσε να την κρατήσει το κράτος. Έχει γίνει αυτό. Δεν θέλουμε όμως ΑΙR Υεμένη στην Ελλάδα. Και δε θέλουμε φίμωση των εργαζομένων, τεχνικών, πιλότων, υπαλλήλων και εργατών και άλλων στο όνομα της προστασίας της φήμης της εταιρείας, να σιωπούν πάνω σε προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν.

Αυτό επίσης δημιουργεί ένα πολύ δυσμενές περιβάλλον για την ανάπτυξη του συνδικαλισμού, ο οποίος είναι απαραίτητος σ΄αυτά τα ζητήματα και νομίζω ότι είναι θέμα για το οποίο πρέπει να βρεθεί λύση. Ο συνδικαλισμός είναι αναγκαίος για τα δικαιώματα των εργαζομένων παντού. Ο συνδικαλισμός είναι εξαιρετικά αναγκαίος στις πτητικές εταιρείες και για την ασφάλεια των πτήσεων και για όλους μας. Αυτό έχει έμπρακτα αποδειχθεί στους δείκτες πτητικής ασφάλειας για την Ο.Α.

Ο κ. Λαφαζάνης τόνισε: “Να συμφωνήσω με όλα όσα ελέχθησαν από τον πρόεδρο της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ. Να υπογραμμίσω ότι αυτή την ώρα η κυβέρνηση διεξάγει ένα νέο δουλεμπόριο πάνω στην υπό ιδιωτικοποίηση Ολυμπιακή. Είναι ένα φαινόμενο απαράδεκτο, ένα φαινόμενο το οποίο είναι μνημείο αντεργατικότητας και πελατειακών σχέσεων.

Η κυβέρνηση έρχεται αυτή την ώρα και προσλαμβάνει -σε μια ακόμη δημόσια εταιρεία, η οποία είναι σε μετάβαση για να ιδιωτικοποιηθεί- πάνω από 2.200 ομήρους συμβασιούχους μέχρι σήμερα, οι οποίοι μπορούν να φτάσουν πάνω από 3.000, και τους προσλαμβάνει έξω από κάθε κριτήριο με ακραίες πελατειακές σχέσεις ομηρίας, οι οποίες προφανώς εντάσσονται και σε μια προεκλογική τακτική ψηφοθηρίας. Οι προσλήψεις αυτές γίνονται εκτός ΑΣΕΠ. Δεν έχει εκδοθεί καν προκήρυξη για τις προσλήψεις αυτές, δηλαδή είναι ουσιαστικά όχι μόνο παράτυπες, αλλά και παράνομες, ρουσφετολογικές και πελατειακές. Εχουν προκαλέσει σάλο μέσα στην Ολυμπιακή Αεροπορία και μεγάλες αντιδράσεις.

Εδώ έχουμε να σας καταθέσουμε την αντίδραση που υπάρχει από τον Γενικό Διευθυντή Εμπορικής Υποστήριξης Αεροπορικού Έργου, του οποίου εστάλησαν τα ονόματα για διορισμό στην Ο.Α. Και λέει ο γενικός διευθυντής σε επιστολή του: Ελάβαμε με FAX τη συννημένη επιστολή, με αναφορές ονομάτων και αριθμούς μητρώου, ως υπαλλήλων προς πρόσληψη. Όπως εμφανίζεται στην επιστολή δεν αναφέρονται στοιχεία αποστολέα (ποιος τα στέλνει αυτά τα ονόματα, όνομα, υπογραφή, αριθμ. πρωτοκόλλου, αριθμός τηλεφώνου ή αριθμός φαξ)`. Φανταστείτε πως στέλνονται αυτά τα πράγματα! Ούτε γίνεται αναφορά στο λόγο ή στις προϋποθέσεις και την έγκριση πρόσληψης. `Ο δε στόχος πρόσληψης είναι εσφαλμένος, αφού η Γ.Δ.Ε.Υ.Α.Ε. δεν διατηρεί γραφεία στο αεροδρόμιο. Λόγω των ανωτέρω, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τα ως τώρα ισχύοντα για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού, παρακαλώ για τον έλεγχο αξιοπιστίας της συγκεκριμένης επιστολής και τις σχετικές σας ενέργειες και παραπέρα οδηγίες`.

Απάντηση δεν εδόθη μέχρι τώρα και οι πελατειακές προσλήψεις συνεχίζονται.

Ασελγούν οι κυβερνώντες, όπως έκαναν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα είτε με πράσινο χρώμα του ΠΑΣΟΚ είτε με μπλε χρώμα της Νέας Δημοκρατίας, πάνω και σε αυτό ακόμα το `πτώμα` της Ολυμπιακής την οποία πάνε να ιδιωτικοποιήσουν. Και ύστερα βγαίνουν και καταγγέλλουν ότι δήθεν η Ο.Α. μας `βάζει μέσα` 1 εκατομμύριο ευρώ την ημέρα. Ορίστε οι `εγκληματικές` νοοτροπίες, ορίστε οι πολιτικά υπεύθυνοι και πολιτικά υπόλογοι για αυτό το αίσχος. Πάνω στα `εγκλήματά` τους έρχονται να προπαγανδίζουν την ανάγκη ιδιωτικοποίησης γι΄αυτά τα απαράδεκτα έργα που έχουν κάνει.

Να προσθέσω επίσης ότι, δυστυχώς, μια ανάλογη με την Ολυμπιακή περίπτωση ζούμε αυτή την ώρα με τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Πανομοιότυπο, καρμπον το σχέδιο. Πανομοιότυπες οι μέθοδοι. Έχει αρχίσει εδώ και καιρό και κλιμακώνεται η δυσφήμηση του ΟΣΕ ότι είναι ελλειμματικός με τεράστια χρέη. Τα ελλείμματα και τα χρέη, όποια και αν είναι αυτά, οφείλονται στα σκάνδαλα των κυβερνήσεων, στην κακοδιαχείρηση από την πλευρά των κυβέρνησεων. Και αυτά. για τα οποία έπρεπε να είναι πολιτικά υπόλογοι και υπεύθυνοι, τα χρησιμοποιούν προπαγανδιστικά στη συνέχεια για να ξεπουλήσουν τις δημόσιες επιχειρήσεις. Και εδώ πάνε να επιβάλλουν στον ΟΣΕ και ένα πρωτοφανές από άποψη αντεργατικότητας καθεστώς που το ονομάζουν `εργασιακή εφεδρία`.

Εμείς θεωρούμε ότι αυτές οι εξελίξεις είναι άκρως δυσμενείς. Χτυπάνε το καμπανάκι για όλους τους εργαζόμενους της χώρας μας και όχι μόνο και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Και θέλω να υπογραμμίσω, επίσης, ότι οδηγούμαστε σε μια Ολυμπιακή Αεροπορία υπό τον έλεγχο της MIG, συρρικωμένη, μια Ο.Α., η οποία δεν θα παίζει ούτε καν περιφερειακό ρόλο και οδηγούμαστε σε ένα καρτελ δυο ιδιωτικών εταιρειών στους αιθέρες. Αυτό σημαίνει ότι ελληνικός λαός θα πληρώσει το επόμενο διάστημα `ο κούκος αηδόνι` την ιδιωτικοποιήση της Ο.Α. με νέα αυξημένα τιμολόγια. Και αυτή είναι η οδυνηρή πραγματικότητα”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024
08/04/2024