Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΘα μελετήσει και θα ξανασυνεδριάσει για το θέμα της Ολυμπιακής η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων

Θα μελετήσει και θα ξανασυνεδριάσει για το θέμα της Ολυμπιακής η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων

Μετά από δύο ώρες συνεδρίασης χθες το απόγευμα η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, δια μέσου του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλη Λιάπη προέβη σε ανακοίνωση σχετικά με το θέμα της Ολυμπιακής αναφέροντας τους στόχους της κυβέρνησης και…

Μετά από δύο ώρες συνεδρίασης χθες το απόγευμα η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, δια μέσου του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών<...> κ. Μιχάλη Λιάπη προέβη σε ανακοίνωση σχετικά με το θέμα της Ολυμπιακής αναφέροντας τους στόχους της κυβέρνησης και τις μελλοντικές κινήσεις:

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση τονίζει ότι:

  • Η Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μελετηθεί σε βάθος και να διερευνηθεί εάν και υπό ποιες προϋποθέσεις επιτρέπει την συνέχιση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, αφού παραλάβει το επίσημο κείμενο τις αμέσως επόμενες ημέρες.
  • Στόχος της κυβέρνησης εξακολουθεί να παραμένει η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, εφ’ όσον αυτή είναι δυνατή. Προς τον σκοπό αυτό η Απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα γνωστοποιηθεί σε όλους τους επενδυτές προκειμένου να διερευνηθούν οι προθέσεις τους, ώστε να διαπιστωθεί εάν, υπό τις νέες συνθήκες, εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την αγορά της εταιρείας, τηρώντας σε κάθε περίπτωση τους όρους του μνημονίου που έχει ήδη υπογραφεί.
  • Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων θα συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες όταν θα έχει διαμορφωθεί πλήρης εικόνα για τις προθέσεις των επενδυτών και τις δυνατότητες πώλησης της Ολυμπιακής, προκειμένου να λάβει οριστικές αποφάσεις.
  • Όποια και αν είναι η λύση που τελικά θα επιλεγεί, τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων θα διασφαλιστούν. Η κυβέρνηση έχει ήδη διαμορφώσει ολοκληρωμένο σχέδιο.

Η θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου

Απαντώντας σε δημοσιεύματα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Θ. Ρουσόπουλος διέψευσε κατηγορηματικά την πληροφορία πως ο πρωθυπουργός έδωσε την εντολή στους αρμόδιους υπουργούς να προωθηθούν άμεσα προς πώληση τα κερδοφόρα τμήματα της Ο.Α., Αναφορικά με τα δικαιώματα των εργαζομένων στην Ο.Α., ο κ. Ρουσόπουλος επανέλαβε ότι «η διασφάλιση των εργαζομένων θα είναι επαρκής, θα είναι ακριβής» παραπέμποντας σχετικά στην πρόσφατη δήλωση του πρωθυπουργού.
Σε ερώτηση αν η Κυβέρνηση προτίθεται να φέρει το θέμα της Ολυμπιακής στη Βουλή, ο κ. Ρουσόπουλος παρατήρησε πως δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση, αλλά “βεβαίως, αν το ζητήσει κάποιο κόμμα, θα γίνει”. Τέλος, σε ερώτηση, αν το πιθανό κλείσιμο της Ο.Α. οδηγήσει τις εξελίξεις σε μονοπωλιακή κατεύθυνση και άρα επικριθεί η κυβέρνηση ότι “ταυτίζεται με συγκεκριμένα συμφέροντα”, ο κ. Ρουσόπουλος υπογράμμισε ότι “η Πολιτεία οφείλει να θέτει κανόνες υγιούς ανταγωνισμού και να ελέγχει την εφαρμογή τους. Αυτό, η Κυβέρνηση θα το κάνει, όπως το κάνει και σε άλλους τομείς”.

Το μέλλον

Ωστόσο παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρία, ζωντανό φαίνεται πως παραμένει το ενδιαφέρον των δύο επικρατέστερων διεκδικητών του τελευταίου διαγωνισμού για την πώλησή της. Πρόκειται για την κοινοπραξία Olympic Investors- York Capital που έχει ήδη υπογράψει Μνημόνιο Συμφωνίας για την εξαγορά των Ολυμπιακών Αερογραμμών και δεν έχει αποσύρει την προσφορά της, καθώς και για την Klesch & Company που επαναβεβαίωσε το ενδιαφέρον της.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της τηλεόρασης της ΝΕΤ η Κυβέρνηση έχει ήδη ένα σχέδιο στο οποίο φαίνεται και να καταλήγει όσον αφορά το μέλλον της Ολυμπιακής. Μέσα στις επόμενες δέκα μέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και οι διαβουλεύσεις με τους ενδιαφερόμενους. Λόγω των χρεών της Ολυμπιακής, ο διαγωνισμός πιθανότατα θα κηρυχθεί “άγονος”. Θα ακολουθήσει ειδική εκκαθάριση, ώστε να πραγματοποιηθεί στη συνέχεια νέος διαγωνισμός. Ο εκκαθαριστής θα είναι τράπεζα η οποία έχει υποχρέωση απογραφής των περιουσιακών στοιχείων της Ολυμπιακής.

Στο νέο διαγωνισμό θα πωληθεί η καθαρή θέση της εταιρίας, δηλαδή το όνομα της, οι γραμμές, τα αεροπλάνα. Ο ανάδοχος που μπορεί να είναι και το δημόσιο θα προσλάβει στη νέα εταιρία και υπαλλήλους της σημερινής, αλλά με νέο μισθολόγιο.

Το επόμενο βήμα είναι η ανακοίνωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τους εργαζομένους. Όσοι δεν προσληφθούν είτε θα απορροφηθούν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα είτε θα υπαχθούν σε πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης. Ορισμένοι θα παρακολουθήσουν επιδοτούμενα προγράμματα επανεκπαίδευσης. Ούτως ή άλλως μέχρι και τη λειτουργία της εταιρίας με τη νέα μορφή, η Ολυμπιακή θα συνεχίσει να πετά.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024