Θεαματική ανατροπή στην κάμψη του τουριστικού ρεύματος των τελευταίων ετών την τουριστική περίοδο του 2005 αναμένεται να έχουμε, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Χάρη Κοκκώση…
Θεαματική ανατροπή στην κάμψη του τουριστικού ρεύματος των τελευταίων ετών την τουριστική περίοδο του 2005 αναμένεται<...> να έχουμε, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Χάρη Κοκκώση, που διατυπώθηκαν στα πλαίσια συνεδρίασης της υποεπιτροπής τουρισμού του Συμβουλίου της Ευρώπης, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στη Ρόδο. Παρών στη συνεδρίαση, σύμφωνα με τα τοπικά δημοσιεύματα ήταν ο υπουργός Αιγαίου κ. Αριστοτέλης Παυλίδης, ενώ συμμετείχαν εκπρόσωποι πολλών χωρών, αλλά και τοπικών φορέων.
Σύμφωνα με τις ενδείξεις των ειδικών, πολύ θετικά έως και θεαματικά αποτελέσματα αναμένεται να έχουμε τη νέα τουριστική σεζόν, αναστρέφοντας το κλίμα των προηγούμενων ετών. Οι λόγοι, που πιστεύουν οι εμπλεκόμενοι στο τουριστικό κύκλωμα ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο, είναι σύμφωνα με τον κ. Κοκκώση, “το ισχυρό ευρώ έναντι της λίρας και του δολαρίου, η ύφεση που υπάρχει στη Γερμανική οικονομία αλλά και το γεγονός ότι όλο και πιο πολλοί Ευρωπαίοι εστιάζονται στην εσωτερική τους αγορά”. Όπως χαρακτηριστικά είπε, “η χώρα μας έχει σημαντικά πλεονεκτήματα και είμαστε ο κατεξοχήν τουριστικός προορισμός της Μεσογείου“.
Οι στόχοι που θέτουν είναι δύο:
- Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και
- ο εμπλουτισμός, αλλά και η διεύρυνσή του με την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού.
Μάλιστα, ο κ. Κοκκώσης αναφέρθηκε και ειδικότερα σ` αυτές τις νέες μορφές τουρισμού, που προωθούν στον ΕΟΤ και που είναι:
- Spa – θαλασσοθεραπεία – υγεία – ομορφιά – μεσογειακή διατροφή
- παραδοσιακός θαλάσσιος τουρισμός
- ο αστικός – πολιτιστικός – εκθεσιακός – συνεδριακός τουρισμός και
- ο οικοτουρισμός
Τα παραπάνω αφορούν στην αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά παράλληλα γίνονται ενέργειες και για άνοιγμα σε νέες αγορές και τέτοιες είναι η Πολωνία, η Ουγγαρία, η Τσεχία, η Σλοβακία, οι χώρες της Βαλτικής, η Ρωσία και βέβαια η Κίνα, που είναι αναδυόμενη τουριστική δύναμη.
Όσον αφορά στη διαφημιστική εκστρατεία της χώρας για τη νέα τουριστική σεζόν, αυτές τις ημέρες θα αποφασισθεί σε ποια από τις εταιρίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον θα καταλήξει ο διαγωνισμός που για πρώτη φορά έχει ύψος 31,8 εκατ. ευρώ, ποσό, που σύμφωνα με τον κ. Κοκκώση “είναι εξαπλάσιο απ` ότι πέρσι”, αλλά και ταυτόχρονα έχουν και παράλληλες στοχευόμενες εκστρατείες προώθησης. Έμφαση δίνεται φέτος και στον εσωτερικό τουρισμό για τον οποίο υπάρχει επίσης διαφημιστική εκστρατεία με σλόγκαν “Πάμε Ελλάδα;”. Σύμφωνα με τον ίδιο, “εκεί που υστερούμε ακόμη είναι στο επίπεδο της παροχής υπηρεσιών, που δεν έχουν να κάνουν με τα ξενοδοχεία αλλά”, όπως είπε, “η Ελλάδα, ως τουριστικός προορισμός έχει ξεφύγει από την εικόνα του Ζορμπά“.
Σχετικά με το σύστημα `all-inclusive`, o κ. Κοκκώσης είπε ότι “έχει επικρατήσει σε αναπτυγμένους τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος και έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, γι` αυτό και χρειάζεται να υπάρχει σοβαρή πολιτική“. Ως ένα γενικό φαινόμενο που πλήττει πολλές χώρες περιέγραψε την κάμψη που παρουσιάζει η τουριστική κίνηση ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ και δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι τελευταία οι ρυθμοί έχουν μειωθεί, δηλαδή έχουμε λιγότερη ύφεση. Θεωρεί, επίσης, ότι “ως ένα βαθμό, την τουριστική κίνηση επηρέασε και η διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας, μιας και ο σύγχρονος τουρίστας φοβάται να πάει κάπου, που έχει πολυκοσμία”. Μάλιστα, τόνισε ότι “ο Σεπτέμβριος ήταν πολύ καλός μήνας και στο τέλος της χρόνιας θα κλείσουμε με λιγότερες απώλειες από πέρσι”.
Ωστόσο ο κ. Κοκκώσης είπε ότι “παρά τα θετικά μηνύματα δεν μπορεί να μιλήσει με ποσοστά αύξησης της τουριστικής κίνησης για το καλοκαίρι του 2005”. Ο κ. Κοκκώσης, χαρακτήρισε πολύ σημαντική τη συνεδρίαση της υποεπιτροπής η οποία αφορά τις χώρες που ανήκουν στο Συμβούλιο της Ευρώπης και στην πράξη αυτό σημαίνει ολόκληρη την Ευρώπη και έχει μία μακρά ιστορία στα θέματα ανάπτυξης των νησιωτικών περιοχών. Εκείνο που προσδιορίστηκε είναι ότι καταβάλλει μία ιδιαίτερη προσπάθεια για να αναδείξει την ιδιαιτερότητα και την αναγκαιότητα μιας νησιωτικής πολιτικής.
Τέλος, να σημειωθεί ότι στη συνάντηση έλαβαν μέρος εκπρόσωποι από πάρα πολλές χώρες, από το Κοινοβούλιο της Ευρώπης. Αντικείμενό της ήταν η βιώσιμη ανάπτυξη των νησιών γενικότερα και ειδικότερα ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει ο τουρισμός στην ανάπτυξη των νησιών και βέβαια η τουριστική πολιτική.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.