Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοί“Τουριστική” καταδίκη της Θεσπρωτίας καταγγέλλει η Γκερέκου

“Τουριστική” καταδίκη της Θεσπρωτίας καταγγέλλει η Γκερέκου

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης και Ανάπτυξης, κατέθεσε η Βουλευτής Κέρκυρας και πολιτική εκπρόσωπος θεμάτων τουρισμού του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κα. `Αντζελα Γκερέκου, σχετικά με τις αντιδράσεις κατοίκων στα Σύβοτα Θεσπρωτίας(Κοινότητα […]

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Τουριστικής Ανάπτυξης και Ανάπτυξης, κατέθεσε η Βουλευτής Κέρκυρας και πολιτική εκπρόσωπος θεμάτων τουρισμού του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κα. `Αντζελα Γκερέκου, σχετικά με τις αντιδράσεις κατοίκων στα Σύβοτα Θεσπρωτίας<...>(Κοινότητα Πέρδικας) για την τουριστική «καταδίκη» της περιοχής, από την επικείμενη κατασκευή σταθμού συμπίεσης φυσικού αερίου, ο οποίος θα μετατρέψει την περιοχή σε «βιομηχανοποιημένη ζώνη».

Ο αγωγός φυσικού αερίου, που θα διέρχεται από τον άξονα Κομοτηνής – Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης θα καταλήγει στην περιοχή της Θεσπρωτίας, όπου μετά από τη συμπίεση του σε ειδικό σταθμό, θα οδηγείται με υποθαλάσσιο αγωγό στο Οτράντο της Ιταλίας. Σύμφωνα με υφιστάμενη προμελέτη της ΔΕΠΑ, η εγκατάσταση συμπίεσης του φυσικού αερίου πρόκειται να κατασκευαστεί στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ του Δήμου Συβότων και της Κοινότητας Πέρδικας Θεσπρωτίας και συγκεκριμένα στη θέση της παραλίας Σοφάς Πέρδικας.

Όσον αφορά στο έργο: α) ο αγωγός που θα φθάνει εκεί, είναι αγωγός transit (διερχόμενης κίνησης) και δεν προβλέπεται να διανέμει φυσικό αέριο στην περιοχή, β) ο σταθμός συμπίεσης θα καταλαμβάνει έκταση 40 στρεμμάτων και θα περιλαμβάνει κτιριακές εγκαταστάσεις συνολικού εμβαδού 4.000 τετραγωνικών μέτρων, γ) ο σταθμός θα περιλαμβάνει 3 καμινάδες ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου 3 μέτρων και μια καμινάδα ύψους 20 μέτρων και διαμέτρου 3 μέτρων και δ) προβλέπονται μόνο 8 θέσεις εργασίας ειδικευμένου προσωπικού.

Οι αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής στο σχέδιο κατασκευής του σταθμού συμπίεσης του φυσικού αερίου είναι έντονες και καθολικές. Και τούτο γιατί, όπως επισημαίνει η κα Γκερέκου, η τοπική κοινωνία όχι μόνο δεν πρόκειται να έχει απολύτως κανένα αντισταθμιστικό όφελος από το συγκεκριμένο έργο αλλά επιπροσθέτως, θα καταδικαστεί ολοκληρωτικά η μέχρι στιγμής επιτυχημένη προσπάθεια τουριστικής της ανάπτυξης, με την ουσιαστική μετατροπή του τοπίου σε «βιομηχανοποιημένη περιοχή».

Η πρόσφατη πρόσκληση που απεύθυνε η ΔΕΠΑ στους εκπροσώπους των τοπικών φορέων της Θεσπρωτίας, για επίσκεψη σε ανάλογο σταθμό συμπίεσης αερίου σε πόλη της Β. Σικελίας, δεν φαίνεται να είναι ικανή να μεταπείσει την αρνητική γνώμη της τοπικής κοινωνίας, δεδομένου ότι δεν πρόκειται να αλλάξει στην ουσία απολύτως τίποτε από τα πραγματικά δεδομένα του έργου. Να σημειωθεί μάλιστα ότι το ίδιο το κείμενο της προμελέτης ομολογεί (σελ. 77-78, παρ. 553) ότι «αρνητικές επιπτώσεις στην αισθητική και υποβάθμιση του τοπίου αναμένεται να προκύψουν από την εγκατάσταση και λειτουργία του συμπιεστή, οι εγκαταστάσεις του οποίου θα είναι ορατές από τους κοντινούς οικισμούς». Κατά συνέπεια, όχι μόνο η συγκεκριμένη Κοινότητα αλλά και ολόκληρη η περιοχή στα Σύβοτα Θεσπρωτίας (μια αναγνωρισμένη περιοχή εξαιρετικού φυσικού κάλους), αναμένεται να πληγεί σοβαρά από πλευράς τουριστικής κίνησης, με την κατασκευή του σταθμού συμπίεσης.

Θα πρέπει δε να επισημανθεί ότι σύμφωνα με την προμελέτη της ΔΕΠΑ, υπάρχουν ήδη εναλλακτικές προτάσεις στο Νομό, οι οποίες κρίνονται εξίσου κατάλληλες, ενώ τόσο η ΤΕΔΚ, όσο και η Νομαρχία Θεσπρωτίας μαζί με άλλους τοπικούς φορείς έχουν ήδη καταθέσει σειρά εναλλακτικών λύσεων.

Επειδή η ενεργειακή ανάπτυξη της χώρας είναι μεν σοβαρός στόχος – αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί, ούτε να είναι σοβαρότερος, ούτε να επιτυγχάνεται με κόστος την αμετάκλητη καταδίκη ολοκλήρων τοπικών κοινωνιών σε μαρασμό, η κα Γκερέκου έθεσε στους κ.κ. Υπουργούς τα ακόλουθα ερωτήματα:


  1. Πρόκειται να εισακουστούν οι διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας ως προς τη μη εγκατάσταση του σταθμού συμπίεσης στην Πέρδικα Θεσπρωτίας ή η Κυβέρνηση έχει και πάλι την πρόθεση να επιβάλει δια της βίας τη θέλησή της χωρίς κοινωνική συναίνεση, με ενδεχομένως τραγικά αποτελέσματα, όπως αυτά πριν από λίγες ημέρες στη Λευκίμη Κέρκυρας, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο μιας γυναίκας από την επίθεση των ΜΑΤ;

  2. Θα εξεταστούν σοβαρά οι προτεινόμενες εναλλακτικές τοποθεσίες (οι οποίες είναι εξίσου κατάλληλες αλλά και υπάρχει η απαιτούμενη κοινωνική συναίνεση) για την κατασκευή του σταθμού;

  3. Το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης συμφωνεί απόλυτα, με την οριστική τουριστική καταδίκη της ευρύτερης περιοχής των Συβότων Θεσπρωτίας, σε περίπτωση που τελικά κατασκευαστεί ο σταθμός στην περιοχή που αναφέρεται στην προμελέτη; Ποια είναι η συγκεκριμένη θέση του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, για την προστασία της περιοχής αυτής, η οποία αποτελεί τον ισχυρότερο παράκτιο τουριστικό πόλο του Νομού Θεσπρωτίας;

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024