Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΒολές ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά της Κυβέρνησης για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
Κατάθεση προτάσεων

Βολές ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατά της Κυβέρνησης για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Οξύτατη κριτική στο έργο της Κυβέρνησης και των Υπουργών της στον τομέα των μεταφορών και της νησιωτικής πολιτικής άσκησαν χτες το μεσημέρι στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στα πλαίσια συνέντευξης τύπου, που παραχώρησαν με θέμα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες…

Οξύτατη κριτική στο έργο της Κυβέρνησης και των Υπουργών της στον τομέα των μεταφορών και της νησιωτικής πολιτικής άσκησαν χτες το μεσημέρι στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στα πλαίσια συνέντευξης τύπου, που παραχώρησαν<...>με θέμα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

“Το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας, δηλαδή το αν, πώς, πότε και με ποιο τίμημα θα μετακινηθεί κάποιος δια θαλάσσης, δεν μπορεί να επαφίεται αποκλειστικά στη διάθεση και στην κερδοφορία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Όπως επίσης, και η εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων και επιλογών μετακίνησης για όλους τους πολίτες της χώρας, δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο συστάσεων, ευχολογίων, διαβουλεύσεων, διαπραγματεύσεων και αδιαφανών συνδιαλλαγών” ανέφερε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για θέματα Ναυτιλίας, κα Ελπίδα Τσουρή.

Η κυβερνητική πολιτική στο χώρο της ακτοπλοΐας σημείωσε περιορίζεται σε μια σειρά απορρυθμιστικών πρωτοβουλιών, ένα ατελείωτο ράβε – ξήλωνε του Νόμου Παπουτσή, με αποκλειστικό και σταθερό προσανατολισμό την ικανοποίηση των αιτημάτων των εταιριών. Κανένα θεσμικό πλαίσιο, κανένας προγραμματισμός, κανένας σχεδιασμός, καμία συνοχή μέτρων και αποφάσεων”.

Και πρόσθεσε: “Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα, πρώτον, την πλήρη αποδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Δεύτερον, υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τέτοιες, που τείνουν να μετατρέψουν μια υπηρεσία δημοσίου συμφέροντος σε είδος πολυτελείας. Τρίτον, υπερ-εντατικά δρομολόγια υπερήλικων πλοίων σε εξοντωτικές συνθήκες και ωράρια εργασίας των πληρωμάτων τους, με τα γνωστά αποτελέσματα των συνεχών ατυχημάτων και βλαβών. Τέταρτον, πλήρη ασυδοσία, έλλειψη του κράτους και αυθαιρεσία στο χώρο της ακτοπλοΐας, όπου ένας πολύ μικρός αριθμός εταιριών κάνει ό,τι θέλει, αλλάζει τα πλοία, μειώνει τα δρομολόγια, αυξάνει τις τιμές κατά το δοκούν, ενίοτε εκβιάζει ότι θα πάρει τα πλοία του και θα φύγει ή ότι θα ανοίξει το στόμα του, σε βάρος τίνος; Σε βάρος της κυβέρνησης προφανώς. Καταστρατηγεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας με τους ναυτικούς και οι πολίτες είναι όμηροι αυτής της κατάστασης.

Το κόστος για τα νησιά, για τον τουρισμό, για την οικονομία και για τη χώρα είναι ανυπολόγιστο. Η ακτοπλοϊκή κάλυψη των νησιών του Αιγαίου, τουλάχιστον πολλών νησιών του Αιγαίου, και αυτή την περίοδο. είναι προβληματική, παρά το γεγονός ότι οι κρατικές επιδοτήσεις αυξάνονται σχεδόν γεωμετρικά κάθε χρόνο”.

Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. προτείνει:


  • Πρώτον, άμεση επανίδρυση της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Θαλάσσιων Ενδομεταφορών για την παρακολούθηση, τον συστηματικό έλεγχο και την αξιολόγηση των μεταφορικών υπηρεσιών στα νησιά και την προστασία του χρήστη των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών κατά των εναρμονισμένων πρακτικών.

  • Δεύτερον, κατάρτιση κοστολογικού μοντέλου παρακολούθησης των τιμών, που θα εξάγει αποτελέσματα σχετικά με τον πρότυπο ναύλο ανά τύπο πλοίου και τον προσδιορισμό του προσιτού επιπέδου ναύλου ανά νησί, ανάλογα με τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, έτσι ώστε να είναι εφικτή, όπου χρειάζεται, μία υπεύθυνη και αξιόπιστη παρέμβαση της Πολιτείας.

  • Τρίτον, επιδότηση του εισιτηρίου για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών
  • .
  • Τέταρτον, επαναπροσδιορισμό του δικτύου ακτοπλοϊκών συνδέσεων, μετά από δημόσιο διάλογο και διαβούλευση, με ισχυρή συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην αποτύπωση των προδιαγραφών της μεταφορικής υπηρεσίας που απαιτείται για την ανάπτυξη του τόπου τους.

  • Πέμπτον, κατάρτιση επιχειρησιακού σχεδίου για την υποστήριξη των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το δίκτυο δρομολογίων, τους κατάλληλους τύπους πλοίων, τους τεχνικούς και οικονομικούς όρους για τη διενέργεια των δημόσιων διαγωνισμών, τις αναγκαίες παρεμβάσεις αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών και τους τρόπους χρηματοδότησης.

  • Έκτον, διαμόρφωση κατάλληλου επιχειρηματικού κλίματος, που θα ευνοήσει νέες επενδύσεις για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου και θα παρέχει ειδικά μέτρα και πολιτικές στήριξης σε μικρά εταιρικά σχήματα που εδρεύουν στα νησιά και αποτελούν θύλακες απασχόλησης.

  • Και τέλος, θεσμοθέτηση της Χάρτας Δικαιωμάτων Επιβατών της Ακτοπλοΐας και επαναφορά των εκπτώσεων για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.


Σειρά θεμάτων έθιξε με τη σειρά του και ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Νίκος Σηφουνάκης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ακτοπλοϊκού προγραμματισμού, που και το 2008, όπως και τα τελευταία χρόνια, ανακοινώθηκε στα μέσα Ιουνίου. “Τι προγραμματισμό” είπε ο κ. Σηφουνάκης, “να κάνουν οι πολίτες των νησιών, οι επιχειρηματίες, οι παραγωγικές τάξεις, πώς νΆ αναπτυχθεί ο τουρισμός όταν ανακοινώνονται οι ακτοπλοϊκές γραμμές τόσο καθυστερημένα; Είμαστε περίπου στην δεκαετία του Ά50 όπου βεβαίως δεν υπήρχε προγραμματισμός”.

Η κυβέρνηση κατά τον κ. Σηφουνάκη, εγκληματεί αν και γνωρίζει ότι για τη νησιωτική Ελλάδα η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι το Α και το Ω της ανάπτυξής τους. Η προχειρότητα, η τσαπατσουλιά, είναι εκείνο που διακρίνει τη σημερινή κυβέρνηση γιατί αθετεί ακόμα και αυτό που υποσχέθηκε στους ευκολόπιστους και αεί προδομένους πολίτες των νησιών, ήτοι: Τους έταξε φθηνότερα ναύλα και κατάργηση του 3%, του γνωστού επίναυλου, όπως διακήρυττε ως αντιπολίτευση. Την κατάργηση της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής που είχε την ευθύνη για την τήρηση των νόμων και του υγιούς ανταγωνισμού και την κατήργησε αυτή την ανεξάρτητη Αρχή, διότι της ήταν εμπόδιο στα σχέδιά της με την απελευθέρωση και τις ετσιθελικές αυξήσεις των ναύλων, στο όνομα δήθεν του υγιούς ανταγωνισμού. Προχώρησαν μάλιστα και στην απελευθέρωση των ναύλων της γΆ θέσης.

Έθεσε προτεραιότητα στην εκποίηση των κερδοφόρων λιμανιών –αυτό που έγινε στον Πειραιά, στην Θεσσαλονίκη με τους Κινέζους και τους Κορεάτες. Ακύρωσε ή ετεροχρόνισε έργα αναγκαίων υποδομών στα λιμάνια. Το μέγιστο πρόβλημα της κυβέρνησης και του κ. Παυλίδη δεν είναι οι προνομιακές και σκοτεινές συναλλαγές, με τον καταγγελλόμενο ακτοπλόο αλλά το ότι κατΆ εντολή των ημετέρων ακτοπλόων και του συγκεκριμένου πολύ πιθανόν ως πρωτεργάτη, από τη μελέτη του Ινστιτούτου Μεταφορών που είχε τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και που συμφωνήθηκε, η κυβέρνηση υλοποίησε αυτό που συνέφερε τους γαλάζιους ακτοπλόους και συγκεκριμένα: Νύχτωρ ψήφισε διάταξη για τη σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων με τα υπέργηρα και τριτοκοσμικά πλοία σε νομοσχέδιο για τις καταδύσεις. Στο νόμο 3409/2005, στο άρθρο 19, στο ΦΕΚ 273α-4/11/2005. υπέγραψε δηλαδή δεσμευτικές πολυετείς συμβάσεις για να εισπράττουν την επιδότηση με ζεστό χρήμα με τα άχρηστα τριτοκοσμικά πλοία τους, συγκεκριμένη «Παυλίδιοι» πλοιοκτήτες”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024