Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΥπό εξέταση η αλλαγή ελληνικής σημαίας των ημερόπλοιων με ξένη
Απογοήτευση και αγανάκτηση στην Π.Ε.Ε.Τ.Η.Σ.

Υπό εξέταση η αλλαγή ελληνικής σημαίας των ημερόπλοιων με ξένη

Το ενδεχόμενο να αλλάξουν ελληνική σημαία με ξένη, προκειμένου να ξεπεράσουν τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν από το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, εξετάζουν τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια σκάφη, όπως αποφασίστηκε κατά την Ετήσια Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης τους, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή…

Το ενδεχόμενο να αλλάξουν ελληνική σημαία με ξένη, προκειμένου να ξεπεράσουν τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν από το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, εξετάζουν τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια σκάφη, όπως αποφασίστηκε<...>κατά την Ετήσια Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης τους, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 19 Νοεμβρίου. Ο πρόεδρος της Ένωσης, κ. Αθανάσιος Χηνόπουλος, είχε στείλει κατά το παρελθόν σειρά υπομνημάτων στο αρμόδιο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας – με το τελευταίο να φέρει ως ημερομηνία την 6η Νοεμβρίου 2006 – επισημαίνοντας τα προβλήματα του κλάδου, χωρίς ωστόσο το ΥΕΝ να έχει προβεί σε κάποια ενέργεια, με αποτέλεσμα η κατάσταση να συνεχίζεται και τα προβλήματα να αυξάνονται.

Φανερά απογοητευμένη και αγανακτισμένη από την μέχρι σήμερα μεταχείριση του υπουργείου, η Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων Σκαφών, με το τελευταίο της υπόμνημα υπενθυμίζει για ακόμη μια φορά στο υπουργείο τα αιτήματα της, τα οποία χρήζουν άμεσης επίλυσης, κατηγορώντας το παράλληλα για εφαρμογή πολιτικής δύο ταχυτήτων, με την οποία ευνοούνται τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία-σκάφη του Ν.2743/99 και αδικούνται τα ημερόπλοια.

Τα ερωτήματα της Ένωσης προς το υπουργείο είναι σαφή:


  1. Γιατί επιβαρύνατε οικονομικά το εισιτήριο επιβατών μόνο στα ημερόπλοια, επιβάλλοντας το ΕΚΟΕΜΝ (Πόροι υπέρ Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού), ανά επιβάτη;
  2. Γιατί απαλλάξατε μόνον τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του Ν. 2743/99 από την καταβολή του ειδικού ανταποδοτικού τέλους χρήσης λιμένα και δεν απαλλάξατε και τα ημερόπλοια;


Παράλληλα, η Ένωση ζήτησε εξηγήσεις και για τις οργανικές συνθέσεις των Ε/Γ – Τ/Ρ πλοίων, κάνοντας λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό με τα ημερόπλοια, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόκλησης ναυτικών ατυχημάτων.

Έπειτα από την εμφάνιση πολλών μικρών σκαφών κατά το 2006, οι πλοικτήτες των οποίων εκμεταλλευόμενοι την άγνοια ή τις αδυναμίες ελέγχου πολλών Λιμενικών Αρχών, εξέδιδαν ατομικά εισιτήρια, ενώ τα σκάφη είχαν άδεια ολικής ναύλωσης, η Ένωση, προκειμένου να μην γίνει καταστρατήγηση των διατάξεων του Ν. 2743/99, σε βάρος των ημερόπλοιων, κατέθεσε στο υπουργείο τις ακόλουθες προτάσεις:


  1. Να εφαρμόζεται αυστηρά η νομοθεσία, που διέπει τα Ε/Γ – Τ/Ρ του Ν.2743/99, να επιβάλλονται αυστηρές κυρώσεις στους παραβάτες και να γίνονται συνεχείς έλεγχοι από τις Λιμενικές Αρχές, για το συγκεκριμένο θέμα. Καταγγέλθηκε επίσης, ότι δεν υπάρχουν οι προβλεπόμενοι χώροι ενδιαίτησης.
  2. Η απαιτούμενη ολική ναύλωση, διάρκειας 12 ωρών, να προϋποθέτει ότι μέσα στο παραπάνω χρονικό διάστημα της ναύλωσης, θα εκτελείται πλους, διάρκειας τουλάχιστον 10 ωρών διότι η εν λόγω διάταξη, καταστρατηγείται από «πειρατές», σε βάρος των Ημεροπλοίων, οι οποίοι εκδίδουν ατομικά εισιτήρια με πλάγιους τρόπους.
  3. Να ενεργοποιηθεί επιτέλους, από τις Λιμενικές Αρχές, η διάταξη περί μεγίστου αριθμού Ε/Γ – Τ/Ρ πλοίων ανά λιμένα και να κριθεί απαραίτητη η παραμονή του πλοίου επί εξάμηνο, στον τόπο εργασίας.

  4. Όχι, στην χρήση ενός και μόνο προωστήριου μέσου. Τα ιστία, δεν αποτελούν επαρκή μέσα πρόωσης σε περίπτωση ανάγκης. Δύο έλικες – δύο κινητήρες, σε πλοία χαρακτηρισμένα ως επιβατηγά και ημερόπλοια (12-49 επιβάτες).
  5. Τουλάχιστον ένα μέλος του πληρώματος, να είναι αποδεδειγμένα γνώστης Αγγλικής γλώσσας, Πρώτων Βοηθειών, και Θαλάσσιας Μηχανολογίας.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024