Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΓρ. Τάσιος: Τώρα πρέπει να γίνουμε “σπρίντερς” και να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο
ΠΟΞ

Γρ. Τάσιος: Τώρα πρέπει να γίνουμε “σπρίντερς” και να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο

Η ομιλία του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων – ΠΟΞ και προέδρου της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής κ. Γρηγόρη Τάσιου στο 6ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.

Την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη και έδωσε το «παρών» στο 6ο Αναπτυξιακό Συνέδριο, όπου έκανε μια μεγάλη ανασκόπηση για την τουριστική βιομηχανία.

Κατά την ομιλία του, ο πρόεδρος του ΠΟΞ έδωσε τα συγχαρητήρια του σε όλους τους οργανωτές του συνεδρίου, τονίζοντας τη σημασία της εγγενούς συνεργασίας, η οποία θα βοηθήσει στο αναπτυξιακό άλμα τόσο της Θεσσαλονίκης, όσο και ολόκληρης της Μακεδονίας.

Στη συνέχεια ο κ. Τάσιος τόνισε πως έχοντας αφήσει πίσω την πανδημική κρίση, έχει φτάσει ο καιρός να «τρέξουν» τα πράγματα, ώστε να κερδηθεί το χαμένο έδαφος και ο χαμένο χρόνος. «Οι κρίσεις  μας έκαναν όλους σοφότερους. Υπάρχουν πλέον παραδοχές που θα πρέπει να θεωρούνται αυτονόητες ώστε να δίνονται στα προβλήματα οι ορθές λύσεις και όχι να κυνηγάμε την ουρά μας ή να λέγονται πράγματα που μπορεί να ηχούν ευχάριστα αλλά δεν έχουν την παραμικρή σημασία.

Ποιος δεν συμφωνεί πως ο τουρισμός είναι ο βασικός πυλώνας για την ανάπτυξη και βάζει πλάτη κάθε φορά που η χώρα το χρειάζεται;

Ποιος δεν κατανοεί πόσο μεγάλη σημασία έχει το γεγονός πως τα ξενοδοχεία επενδύουν κάθε χρόνο 1 δισ. για την αναβάθμιση και την ανακαίνιση των υποδομών τους και αυτά τα χρήματα πάνε στην πραγματική οικονομία και δημιουργούν μισθούς, εισοδήματα και τζίρους σε πάρα πολλούς κλάδους της οικονομίας και σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις;

Ή ποιος δεν βλέπει ότι ο τουρισμός γίνεται όχημα εξωστρέφειας και για την πρωτογενή παραγωγή μας; Όπως και ο καλύτερος πρεσβευτής του γαστρονομικού μας πολιτισμού.   

Ποιος δεν αναγνωρίζει πως η προσέλκυση επενδύσεων είναι σήμερα εθνική προτεραιότητα; Και ποιος δεν βλέπει ότι ο τουρισμός είναι ο πιο ισχυρός μαγνήτης επενδύσεων; Μετρήστε μόνο τα πεντάστερα ξενοδοχεία που ανοίγουν το ένα μετά το άλλο στην πόλη της Θεσσαλονίκης. 

Ποιος δεν είναι υπέρμαχος του να τελειώνουμε με τη γραφειοκρατία και τη μεγάλη γάγγραινα των συναρμοδιοτήτων; Ας σκεφτούμε πόσα περισσότερα θα μπορούσαν να είναι τα οφέλη των τουριστικών επενδύσεων αν προωθούνταν και υποστηρίζονταν από ένα  “one stop shop”. 

Και ποιος μπορεί να διαφωνεί με την ανάγκη μιας νέας κουλτούρας φιλοξενίας που θα αγκαλιάζεται απ’  όλη την κοινωνία γιατί στο τέλος της μέρας ο τουρισμός έχει οφέλη για όλους; Όταν σήμερα έχουμε ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας των νέων στην Ευρώπη και ταυτόχρονα έχουμε ένα έλλειμα άνω των 60.000 θέσεων εργασίας στον τουρισμό, προφανώς κάτι δεν έχει πάει καλά και οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε. Κι εμείς ως ΠΟΞ δείξαμε με την υπογραφή της νέας εθνικής κλαδικής σύμβασης εργασίας πως θέλουμε ικανοποιημένους εργαζόμενους γιατί αυτοί είναι σε τελική ανάλυση το πρόσωπο του τουρισμού. Άρα το ζήτημα δεν είναι μισθολογικό. Είναι ζήτημα νοοτροπιών και αξιών και χρειάζεται να κάνουμε πολλή δουλειά, ειδικά στο κομμάτι της εκπαίδευσης.

Πάνω σε αυτά τα αυτονόητα αν πατήσουμε μπορούμε πραγματικά να κινηθούμε με ταχύτητα μπροστά.

Το τουριστικό προϊόν υπάρχει. Η Θεσσαλονίκη ανήκει στις top 10 πόλεις που αξίζει κανείς να επισκεφτεί σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα «Le Figaro» και στους 50 κορυφαίους προορισμούς του κόσμου για το 2022, σύμφωνα με το αμερικανικό TIME. 

“Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει», πιστοποιημένα και με το βραβείο «Greece’s Leading Mainland Destination» με βάση τον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) διεθνών προορισμών στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα».

Με τη μοναδικότητα του Αγίου Όρους, με μονές που μετρούν πάνω από χίλια  χρόνια ιστορίας και αποτελεί μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Με τον Όλυμπο να είναι ένα τοπόσημο παγκόσμιας ακτινοβολίας ως βουνό των θεών.

Οι άνθρωποι υπάρχουν. Ο κόσμος του τουρισμού στη Μακεδονία αξίζει να είναι περήφανος για όσα έχει επιτύχει μέχρι σήμερα και έχει βάλει τη σφραγίδα του στη διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών του και στην απόδοση όλο και υψηλότερης προστιθέμενης αξίας στον προϊόν της Μακεδονίας.

Υπάρχει η αναγνώριση. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ ο Γενικός δείκτης ικανοποίησης της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης έναντι των ανταγωνιστικών πόλεων για τον Νοέμβριο του 2022 είναι εξαιρετικά ικανοποιητικός.  Η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα υπερτερούν έναντι όλων των προορισμών. Ειδικότερα: Αθήνα (85,7%), Θεσσαλονίκη (83,9%), Βαρκελώνη (83,2%), Μπολόνια (81,1%) και Ρώμη (81,0%). Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται, η Κωνσταντινούπολη (80,5%) η Μασσαλία (78,4%) και η Σμύρνη (76,7%).

Η ζήτηση υπάρχει. Το ταξίδι αποτελεί πλέον προτεραιότητα. Το διαπιστώσαμε το 22 και επιβεβαιώνεται ως τάση και για το 23. Τα προμηνύματα είναι θετικά παρά τις μεγάλες προκλήσεις που υπάρχουν σε σχέση με τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση και το παγκόσμιο τσουνάμι του πληθωρισμού. Η τάση επιβεβαιώθηκε στη Διεθνή Έκθεση του Λονδίνου και φαίνεται πως η βρετανική αγορά θα πρωταγωνιστήσει  στη σεζόν του 23. Αλλά και από μελέτη επίσης του ΙΝΣΕΤΕ διαπιστώνεται πως με βάση τις αναζητήσεις τουριστικών πακέτων τον Δεκέμβριο του 22 στις γερμανόφωνες χώρες η Ελλάδα διατηρεί την ελκυστικότητά της και παραμένει μέσα στους πέντε κορυφαίους προορισμούς των αναζητήσεων. 

Υπάρχει και το Σχέδιο. Ο ΣΕΤΕ έχει κάνει μια πολύ σοβαρή δουλειά που αναδεικνύει τις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν και το που πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας ώστε η Μακεδονία να πάρει το κομμάτι της τουριστικής πίτας που πραγματικά της αξίζει και της αναλογεί.

Το κλειδί είναι οι υποδομές. Βλέπουμε τη διαφορά που κάνει το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Χρειάζονται περισσότερες δράσεις αναβάθμισης και ενίσχυσης των υποδομών. Πρώτα και κύρια λιμενικών υποδομών  και μαρίνων, αγκυροβολίων και θέσεων ελλιμενισμού καθώς ο θαλάσσιος τουρισμός αποκτά όλο και μεγαλύτερη δυναμική.  Χρειάζονται επίσης υποδομές που αφορούν και στην καλύτερη διασύνδεση του οδικού δικτύου.  Είδαμε, ειδικά κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, πόσο σημαντικός μπορεί να είναι ο οδικός τουρισμός, όχι μόνο από τις βαλκανικές χώρες αλλά και από την Κεντρική Ευρώπη.  Και ασφαλώς υποδομές για την καθημερινότητα. Όλα παίζουν ρόλο.  Από την  αποκομιδή των απορριμμάτων και την εικόνα του πρασίνου μέχρι την παροχή υπηρεσιών υγείας όπως και υπηρεσιών που εμπεδώνουν το αίσθημα της ασφάλειας στον επισκέπτη.

Πολύ ξεχωριστή συνεισφορά στη θεματική του συνεδριακού τουρισμού για την πόλη της Θεσσαλονίκης θα έχει η ανάπλαση του Διεθνούς Εκθεσιακού & Συνεδριακού Κέντρου της πόλης με τη δημιουργία ανανεωμένου εκθεσιακού κέντρου, parking 1.500 θέσεων, κατασκευή ξενοδοχείου και δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου.

Όπως επίσης η Χαλκιδική έχει κάθε λόγο να αξιοποιήσει υποδομές άρδευσης  για την πρωτογενή παραγωγή της καθώς μια σειρά από μοναδικά προϊόντα της,  την αναδεικνύουν πλέον και σε  γαστρονομικό προορισμό. Όταν η μεσογειακή διατροφή αναγνωρίζεται σήμερα ως παγκόσμια άυλη πολιτιστική κληρονομιά,  οι προοπτικές ανάπτυξης για την τοπική οικονομία μέσα από τη διασύνδεση τουρισμού, πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης είναι πραγματικά απεριόριστες.   

Υπάρχει λοιπόν ένα θετικό momentum συνολικά για τη χώρα, τον τουρισμό της και τις προοπτικές των προορισμών της. Τώρα είναι η ώρα  για ένα νέο αφήγημα, μια νέα εικόνα,  μια νέα εποχή για τον τουρισμό της Μακεδονίας. Η ευκαιρία είναι τώρα. Και η ευκαιρία δεν θα πρέπει με τίποτα να χαθεί,  καθώς η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία  δεν έχουν την πολυτέλεια να μετράνε άλλες χαμένες ευκαιρίες.

Ο δρόμος είναι μπροστά μας και είναι ανοιχτός. Είναι ασφαλώς ανηφορικός. Απαιτεί προσπάθεια, πειθαρχία, έμφαση στο αποτέλεσμα. Καλούμαστε όλοι να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας και να έχουμε στο μυαλό μας πως τίποτα αληθινά μεγάλο δεν γίνεται από έναν ή δυο ανθρώπους. Η συλλογική προσπάθεια είναι πάντα αυτή που ανοίγει τις πόρτες του καλύτερου μέλλοντος. 

Κι αυτό πρέπει να το θυμόμαστε διαρκώς. Ακόμη κι όταν οξύνονται οι ανταγωνισμοί σε ένα έτος εκλογών όπως είναι το 2023. Η κοινωνία αγωνιά, η αγορά το ίδιο, οι άγονοι ανταγωνισμοί είναι όχι μόνο περιττοί αλλά και επιζήμιοι. Περισσότερη άμιλλα προσφοράς χρειαζόμαστε.

Λέω συχνά πως όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα. Το λέω, το πιστεύω και το εφαρμόζω προσωπικά από κάθε θέση ευθύνης. Όλοι μαζί μπορούμε και περισσότερα και καλύτερα και ταχύτερα και ακόμα ψηλότερα.  Η συνεργασία μπορεί να κάνει θαύματα. Με αισιοδοξία και συστηματική δουλειά, τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Η καλή μαγιά ανθρώπων και ιδεών πάντα αποδίδει καρπούς. Το αναπτυξιακό άλμα για τη Θεσσαλονίκη, για τη Χαλκιδική, για τη Μακεδονία μας, με βατήρα τον τουρισμό,  είναι περισσότερο εφικτό από ποτέ», ολοκλήρωσε ο κ. Τάσιος.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024