Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςΠτώση κερδοφορίας και αύξηση εργατικού κόστους για τα ελληνικά ξενοδοχεία

Πτώση κερδοφορίας και αύξηση εργατικού κόστους για τα ελληνικά ξενοδοχεία

Πτώση κερδοφορίας, αύξηση εργατικού κόστους, συμπίεση εξόδων marketing & διοίκησης, πτώση εσόδου ανά δωμάτιο (ARR) αλλά και αύξηση πωλήσεων, μείωση επαναλαμβανόμενης πελατείας είναι μερικά από τα πρώτα αποτελέσματα για ξενοδοχεία […]

Πτώση κερδοφορίας, αύξηση εργατικού κόστους, συμπίεση εξόδων marketing & διοίκησης, πτώση εσόδου ανά δωμάτιο (ARR) αλλά και<...> αύξηση πωλήσεων, μείωση επαναλαμβανόμενης πελατείας είναι μερικά από τα πρώτα αποτελέσματα για ξενοδοχεία που προκύπτουν από το Hotel Study 2003 για το benchmarking της Ελληνικής ξενοδοχειακής βιομηχανίας που διεξάγει η εταιρία JBR Hellas, υπό την αιγίδα του ΣΕΤΕ και με την υποστήριξη του Travel Daily News και αφορά στο αφορά το οικονομικό έτος 2002.

Σύμφωνα με τον κύριο Aρη Ίκκο, Γενικό Διευθυντή της JBR Hellas, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα αυτά με τα αντίστοιχα του προηγούμενου Hotel Study 2002, μπορούν να εξαχθούν ορισμένα πολύ σημαντικά συμπεράσματα:

  • το GOP (Gross Operating Profit – Μικτό Λειτουργικό Κέρδος) έχει μειωθεί κατά μέσο όρο κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες και κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα (20 – 30%).
  • ιδιαίτερα επλήγησαν τα ξενοδοχεία τύπου resort και Α κατηγορίας όπου η μείωση του GOP ήταν 5 έως 10%. Το αποτέλεσμα αυτό κρίνεται ιδιαίτερα ανησυχητικό εν όψει της φετινής χρονιάς που, για τα ξενοδοχεία resort, αναμένεται χειρότερη από την περυσινή.
  • η μείωση του GOP είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί παρατηρείται παρά την αύξηση των εσόδων. Η αύξηση αυτή οφείλεται και στις νέες κλίνες που προσετέθησαν αλλά και σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων F&B, αντανακλώντας την τάση των ξενοδοχείων να “κρατούν” τους πελάτες τους “εντός των τειχών”.
  • κύριος παράγοντας μείωσης του GOP είναι η αύξηση του (ήδη υψηλού) Εργατικού Κόστους και η διαμόρφωση του πλέον για τις περισσότερες κατηγορίες άνω του 40%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις πλησιάζει το 45%.
  • το Εργατικό Κόστος, ανάλογα με την κατηγορία, αυξήθηκε κατά 2 έως 9 ποσοστιαίες μονάδες αντανακλώντας υψηλότερο κόστος εργασίας αλλά και αύξηση του απασχολούμενου προσωπικού ανά κλίνη. Η αύξηση απασχολούμενου προσωπικού ανά κλίνη, όπως και του “κόστους δωματίων” αντικατοπτρίζει την βελτίωση του παρεχόμενου service από τα Ελληνικά ξενοδοχεία.
  • αντίθετα, έχει συμπιεσθεί, το κόστος marketing και διοίκησης έως και 4 ποσοστιαίες μονάδες.

Με την ολοκλήρωση της έρευνας θα μπορούν να εξαχθούν λεπτομερή και ακριβή συμπεράσματα για:

  • Το market mix, % επαναλαμβανόμενης πελατείας και προέλευση πελατών
  • Τη μέση διάρκεια παραμονής
  • Τους βασικούς δείκτες λειτουργίας όπως έσοδα / δωμάτιο και έσοδα / υπάλληλο, μείγμα πωλήσεων, τρόπο πληρωμής των ξενοδοχείων από τους πελάτες κλπ
  • Τη λεπτομερή ανάλυση εσόδων και εξόδων στα τμήματα και προσδιορισμό GOP

Τα στοιχεία παρουσιάζονται για το σύνολο των ξενοδοχείων του δείγματος καθώς και για τις παρακάτω μεμονωμένες κατηγορίες:

  • ξενοδοχεία De Luxe
  • ξενοδοχεία Α` κατηγορίας
  • ξενοδοχεία Β` κατηγορίας
  • ξενοδοχεία Πόλης, De Luxe και Α κατηγορίας
  • ξενοδοχεία Resort, De Luxe και Α κατηγορίας

Ειδικά για τα ξενοδοχεία που συμμετείχαν και στις 2 μελέτες (Hotel Study 2002 και Hotel Study 2003), προβλέπεται να λάβουν ένα επιπλέον τεύχος που θα περιλαμβάνει τα συγκριτικά στοιχεία των 2 ετών, μόνο για τα ξενοδοχεία αυτά. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να συγκρίνουν το κατά πόσον η βελτίωση ή επιδείνωση των αποτελεσμάτων τους συμβαδίζει με αυτήν των υπολοίπων ξενοδοχείων στο σύνολο και στην κατηγορία τους.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024