Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στον τουρισμό
Άρθρο

Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στον τουρισμό

Τεχνητή νοημοσύνη

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τουρισμό, επιταχύνοντας την ανάγκη για ισχυρή διαδικτυακή παρουσία και προσαρμογή των επιχειρήσεων στις νέες τεχνολογικές απαιτήσεις.

Σίγουρα πολλοί από εσάς έχετε ακούσει για το A.I. (Artificial intelligence). Αν όχι μπορείτε να ρωτήσετε τα παιδιά η τα εγγόνια σας που χρησιμοποιούν ήδη το Chatgpt προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εργασίες τους, να κάνουν μεταφράσεις, να αντλήσουν στοιχεία γρήγορα και εύκολα. Το Α.Ι. λοιπόν δεν έρχεται. Είναι ήδη εδώ!

Και φυσικά ένας από τους τομείς που θα τον εκμεταλλευτεί πολύ σύντομα στο έπακρο, είναι ο tουριστικός. Θα είναι σε 2 χρόνια; θα είναι σε 4; δεν το γνωρίζω. Σίγουρα όμως θα είναι πολύ σύντομα. Η τεχνολογία κινείται με τέτοιους ρυθμούς που είναι σχεδόν απρόβλεπτη.

Ο τρόπος με τον οποίο θα λειτουργεί, είναι πολύ απλός αλλά για να γίνει καλύτερα κατανοητός, θα σας αναφέρω μερικά δεδομένα για το σήμερα. Καταρχάς, το 85% των σύγχρονων επισκεπτών, χρησιμοποιεί αποκλειστικά το διαδίκτυο για τον σχεδιασμό του. Ο μέσος αριθμός των ιστοσελίδων που χρησιμοποιεί προτού αποφασίσει τον προορισμό και τη διαμονή του, ανέρχεται στις 145! Έχω την εντύπωση για να μην πω βεβαιότητα πως αρκετοί Δήμοι, Περιφέρειες, επιχειρήσεις καφεστίασης, καταλύματα, τουριστικές δραστηριότητες, έχουν μείνει αρκετά πίσω επικοινωνιακά. Η τουριστική τους εξωστρέφεια χρησιμοποιεί μέσα τα όποια ανήκουν στη περασμένη δεκαετία. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει προ πολλού. Τουριστικές εκθέσεις, μπροσούρες, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση, ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα η ελάχιστα για να προσελκύσουν πελάτες. Οι λόγοι είναι 2. Πρώτον δεν παρουσιάζονται την στιγμή που πραγματικά ο υποψήφιος πελάτης θέλει τη πληροφόρηση και Δεύτερον διότι βομβαρδίζεται καθημερινά με δεκάδες διαφημίσεις που ο σκληρός δίσκος του εγκεφάλου, είναι αδύνατον να συγκρατήσει.

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω δεδομένα, τη στιγμή που ο πελάτης σχεδιάζει τις διακοπές του, πρέπει να αναρωτηθούμε αν έχουμε την απαραίτητη διαδικτυακή παρουσία; Έχουμε ως Δήμοι και Περιφέρειες ιστοσελίδα όπου μπορεί κανείς να αντλήσει τα απαραίτητα στοιχεία για τον προορισμό; Είμαστε πολύγλωσσοι; Μας βρίσκουν στη Google; Έχουν όλα τα καταλύματα καλή ιστοσελίδα; Μπορούν να κλείσουν online της κρατήσεις τους; Έχουν παρουσία σε online τουριστικά γραφεία; Υπάρχουν αναρτημένα εμπρόθεσμα τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια;

Μπορούμε να τα κλείσουμε online; Έχουμε παρουσία στη Google; Έχουμε παρουσία στο tripadvisor; απαντάμε επαγγελματικά τις αρνητικές και θετικές κριτικές; Έχουμε καλό φωτογραφικό υλικό, Έχουμε αποτυπώσει διαδικτυακά τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομιά; Έχουμε παρουσία στα social media; Δημιουργούμε συχνά περιεχόμενο;

Η απάντηση ιδίως για τους προορισμούς που δεν αποτελούν την πρώτη επιλογή των διεθνών επισκεπτών, είναι απογοητευτική. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν όλοι όσοι σχετίζονται με τον τουρισμό ότι τα προαναφερθέντα δεν αποτελούν το μέλλον του τομέα. Αποτελούν το παρόν και σύντομα θα αποτελέσουν το πρόσφατο παρελθόν. Η τεχνητή νοημοσύνη μέσω διαδικτυακών βοηθών όπως η Cortana, η Alexa, η Siri και άλλα λογισμικά, σε συνδυασμό με τα δεδομένα που συλλέγουν τα cookies για το προφίλ μας, θα προσφέρει εξατομικευμένες προτάσεις στους ταξιδιώτες αυτοματοποιημένα. Πηγή θα αποτελούν τα προαναφερθέντα. Big data και Α.Ι. θα αποφασίζουν πριν από εμάς για εμάς.
Ερωτώ λοιπόν:
• Θα προτείνει τον δήμο ή την περιφέρεια σας αν δεν διαθέτει πληροφορίες σχετικά με την πλούσια πολιτιστική και φυσιολατρική κληρονομιά τους;
• Θα προτείνει το κατάλυμα σας αν δεν έχετε καλή διαδικτυακή παρουσία ή δεν είναι δυνατή η online κράτηση η αν υπάρχουν αρνητικές κριτικές ή ανεπαρκείς φωτογραφίες;
• Θα προτείνει το κατάστημα καφεστίασης σας αν δεν έχετε παρουσία στα social media ή αν ανταποκρίνεστε με αντιεπαγγελματικό τρόπο στις κριτικές;
• Θα προτείνει τον προορισμό σας αν δεν προβάλλονται σωστά οι δραστηριότητες του ή αν η επικοινωνία τους δεν είναι αποτελεσματική;

Ειδικά οι επιχειρήσεις και δευτερευόντως οι Οργανισμοί Τοπικής αυτοδιοίκησης πρέπει να λάβουν τα παραπάνω σοβαρά υπόψιν και να βρίσκονται σε εγρήγορση. Η σωστή προετοιμασία και τα γρήγορα αντανακλαστικά είναι απαραίτητα για μία αρκετά πιθανή αλλά και απότομη αλλαγή του τρόπου που θα επιλέγει κανείς τα ταξίδια του.

Ιδρυτής - Flydest | + Άρθρα

O Σπύρος Γεωργίου δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού από το 1987 όπου εργάστηκε σε διάφορα ξενοδοχεία και πόστα.

Το 2003 ασχολήθηκε με το κόμματι των ηλεκτρονικών πωλήσεων και υπήρξε ο πρώτος που προχώρησε σε απευθείας συνεργασία διάφορους ΟΤΑ’s όπως Booking.com, Expedia, Hotelbeds κ.α.

To 2007 ιδρύει εταιρεία, θυγατρική ξενοδοχειακού oμίλου, και αναλαμβάνει Γενικός Διευθυντής με αντικείμενο την διαχείριση των ηλεκτρονικών πωλήσεων για ξενοδοχεία, με 290 μέλη και γραφεία σε Αθήνα και Καζαμπλάνκα.

To 2011 αναλαμβάνει CCO σε γνωστή ξενοδοχειακή αλυσίδα έχοντας υπό την εποπτεία του τα τμήματα κρατήσεων, πωλήσεων, εκδηλώσεων, marketing και revenue.

Επί 7 χρόνια διατέλεσε Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Branch του IFITT. To 2021 ιδρύει τη Flydest.

To 2022 o Δήμαρχος Καρύστου Λευτέρης Ραβιόλος τον επέλεξε να αναλάβει την Τουριστική Στρατηγική του Δήμου Καρύστου.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024