Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΑπό τον παθητικό τουρίστα στον διορατικό ταξιδιώτη: Η άνοδος της ενεργητικής ευεξίας
Τάσεις

Από τον παθητικό τουρίστα στον διορατικό ταξιδιώτη: Η άνοδος της ενεργητικής ευεξίας

  • wellness

Τα ταξίδια ευεξίας αφορούν την εμπλοκή με τον προορισμό με πιο ενεργό τρόπο, κάτι που έρχεται σε συμφωνία με μια παγκόσμια τάση που υπάρχει στα ταξιδιωτικά κίνητρα, εστιασμένη στην ευεξία με την ευρύτερη έννοια, μια βασική προσέγγιση στον σχεδιασμό και την προώθηση έξυπνων προορισμών.

Η κατανόηση της μεταβαλλόμενης τάσης των παραδοσιακών ταξιδιών ευεξίας προς την ενεργή ευεξία είναι το κλειδί για όλους τους προορισμούς, προκειμένου να αναπτυχθούν επιτυχημένες στρατηγικές που θα ενταχθούν σε αυτό το τμήμα, του οποίου τα κίνητρα και το ενδιαφέρον έχουν αλλάξει δραματικά μετά την πανδημία.

Σύμφωνα με τη Mabrian και αφού ανέλυσε 6,7 εκατ. κριτικές του TripAdvisor για δραστηριότητες στον  προορισμό από το 2019 έως το 2023, η διεθνής εταιρεία travel intelligence εντόπισε πέντε βασικούς παράγοντες ζήτησης για ενεργή ευεξία: φυσική αναψυχή (αθλήματα), ήπια πεζοπορία (εκδρομές και περίπατοι) και θαλάσσια σπορ – όλα να δείχνουν μια αυξητική τάση τα τελευταία 4 χρόνια- καθώς και παραδοσιακές δραστηριότητες ευεξίας και χαλάρωσης (σπα, ιαματικές πηγές) και γαστρονομικές εμπειρίες.

Ο ανανεωμένος ορισμός του ταξιδιώτη ευεξίας περιλαμβάνει προληπτικές δραστηριότητες που βελτιώνουν τον τρόπο ζωής, όπως η φυσική κατάσταση, η υγιεινή διατροφή, η χαλάρωση, η περιποίηση και οι θεραπευτικές θεραπείες.

Στροφή της ενεργού ευεξίας στα τουριστικά προϊόντα

Οι ταξιδιωτικές πληροφορίες από την έρευνα της Mabrian δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες αλλάζουν τη σχέση τους με τους προορισμούς, καθώς ζητούν να συμμετάσχουν ενεργά σε δραστηριότητες που συνδυάζουν ανακάλυψη και αναψυχή, συμβάλλοντας στην επιδίωξη ενός ισορροπημένου και πιο υγιεινού τρόπου ζωής.

hiking

Στην πραγματικότητα, όπως αντικατοπτρίζει η ανάλυση της Mabrian, οι κινητήριες δυνάμεις της ζήτησης ευεξίας που παρουσιάζουν την ισχυρότερη αυξητική τάση είναι η ήπια πεζοπορία (+5,1%), η φυσική αναψυχή (+4,7%) και οι γαστρονομκές εμπειρίες (3,5%).

Όλα αυτά αποτελούν μια ευκαιρία στους προορισμούς να δημιουργήσουν εύκολα εφαρμόσιμα τουριστικά προϊόντα που έχουν απήχηση στον ταξιδιώτη της εποχής μας, καθώς και να αναπτύξουν εμπειρίες και δραστηριότητες που συνδυάζουν την ύπαιθρο και τους φυσικούς πόρους με παγκόσμιες βιωματικές “hot” τάσεις, όπως εκδρομές πεζοπορίας και κάμπινγκ, ποδηλασία, καγιάκ και κανό, αγώνες τρεξίματος, ακόμη και μαθήματα μαγειρικής. Επιπλέον, αυτή η ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό και την προώθηση της ευεξίας έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τις στρατηγικές σχεδιασμού και προώθησης έξυπνων προορισμών.

Η Ευρώπη στην πρώτη γραμμή της ενεργού ευεξίας

Η ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά είναι ένα καλό παράδειγμα για την ισχύ της τάσης της ενεργού ευεξίας. Οι δείκτες που ευθυγραμμίζονται με αυτήν την ανανεωμένη ιδέα για ευεξία, πιο κοντά δηλαδή στα βιωματικά ταξίδια, αυξήθηκαν κατά 8,2% από το 2019 και επί του παρόντος αντιπροσωπεύουν το 48% των κινήτρων των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να επιλέξουν έναν προορισμό.

Τα επακόλουθα της πανδημίας ώθησαν αυτήν την αλλαγή στις συνήθειες, που επηρέασαν και την κατανάλωση, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών και του τουρισμού, και αυτή η ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των εμπειριών που σχετίζονται με τη Φύση και την ύπαιθρο, καθώς και με τον ενεργό τρόπο ζωής.

Ο Carlos Cendra, Partner και CMO της Mabrian, δηλώνει: “Ο παραδοσιακός, παθητικός τουρίστας εξελίσσεται σε διορατικό ταξιδιώτη, από στοχαστικό επισκέπτη σε βιωματικό συμμετέχοντα στη δυναμική των προορισμών. Γι’αυτό πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την έννοια του ταξιδιώτη ευεξίας, επεκτείνοντάς την σε έναν ενεργό ταξιδιώτη ευεξίας και, κάτω από αυτό το νέο πρίσμα, οι υπαίθριες δραστηριότητες και η επαφή με τη φύση θα πρέπει να αποτελούν τον πυρήνα της πρότασης αξίας του ταξιδιού μας”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024