Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΞεκινούν (πιλοτικά) ανέπαφες πληρωμές στα λεωφορεία Express του Αεροδρομίου Αθηνών
Οδικές μεταφορές

Ξεκινούν (πιλοτικά) ανέπαφες πληρωμές στα λεωφορεία Express του Αεροδρομίου Αθηνών

bus

Σε πρώτη φάση, το “Tap’N’Pay” θα εφαρμοστεί στα οχήματα των Γραμμών Λεωφορείων Express Αεροδρομίου, ενώ το σύνολο των εφαρμογών θα είναι διαθέσιμο στους επιβάτες έως το τέλος του 2024.

“Η υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελεί μια από τις δέκα προτεραιότητες που είχαμε θέσει κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης”, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, σε εκδήλωση στο Ζάππειο, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της πιλοτικής εφαρμογής του συστήματος ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα, smartphone ή smartwatch στα λεωφορεία των γραμμών Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), παρουσία της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές κας Χριστίνας Αλεξοπούλου και του γενικού γραμματέα Μεταφορών κ. Γιάννη Ξιφαρά.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας, η οποία έως τα τέλη του χρόνου θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, αναφέρθηκε στα οφέλη της για τους επιβάτες και τους συγκοινωνιακούς φορείς. Όπως είπε:

  • προσαρμόζει τις αστικές συγκοινωνίες στη σύγχρονη εποχή,
  • προάγει την έξυπνη κινητικότητα,
  • διευκολύνει τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς,
  • ενθαρρύνει περαιτέρω τη χρήση τους από τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας,
  • περιορίζει το κόστος μετακινήσεων και
  • συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων.

“Συνεχίζουμε, με σχέδιο, μεθοδικότητα και αποτελεσματικά, το δύσκολο έργο της  βελτίωσης του επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο επιβατικό κοινό. Διαμορφώνουμε, σταδιακά, ένα περιβάλλον βιώσιμων αστικών μετακινήσεων στην πρωτεύουσα, δημιουργώντας υποδομές και αναπτύσσοντας υπηρεσίες που θα εξυπηρετούν τους πολίτες, για πολλά χρόνια στο μέλλον”, κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Bus

Από την πλευράς της, η κα Αλεξοπούλου υπογράμμισε ότι με την εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αναμένεται μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων τους. “Ψηφιοποιούμε” επεσήμανε, χαρακτηριστικά, η υφυπουργός, “τις υπηρεσίες και απλουστεύουμε τις διαδικασίες προς όφελος των πολιτών και προγραμματίζουμε την περαιτέρω αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη σημαντική βελτίωση των μετακινήσεων και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος”.

Ο κ. Ξιφαράς σημείωσε: “Οι ανέπαφες πληρωμές διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα των τακτικών επιβατών των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και των επισκεπτών της πόλης μας. Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνουν τη διαλειτουργικότητα των συγκοινωνιών της Αθήνας με άλλες εφαρμογές κινητικότητας. Μας δίνεται λοιπόν η δυνατότητα για συνδυασμένες μετακινήσεις με μέσα και εκτός του ΟΑΣΑ, με ένα ενιαίο κόμιστρο. Ιδιαίτερα σημαντική όμως είναι η αυτόματη επιλογή του φθηνότερου πακέτου κομίστρου από το ίδιο το σύστημα για τον επιβάτη, χωρίς αυτός να χρειάζεται να προπληρώσει μια υπηρεσία που ενδεχομένως τελικά να μη χρησιμοποιήσει. Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι απαλείφεται ο χρόνος για αναμονή σε ουρές για ανανεώσεις καρτών και έκδοση εισιτηρίων, μειώνεται το κόστος των μετακινήσεών μας και ανοίγουν νέες δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών”.

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν επίσης ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, ο αναπλ. διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κ. Γιώργος Αγραφιώτης, η αντιπρόεδρος και γενική διευθύντρια Ελλάδας, Ισραήλ, Μάλτας και Κύπρου για τη Visa Sevi Vassileva και ο γενικός διευθυντής της NBG Pay κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος.

Πώς θα λειτουργεί

Bus

Το μέσο κομίστρου θα είναι η ίδια η τραπεζική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού, είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο. Με την εφαρμογή της λύσης “Tap’N’Pay”, η οποία ισχύει και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ο επιβάτης έχει πολλά, άμεσα, πρακτικά οφέλη. Χρησιμοποιώντας την τραπεζική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο, ο επιβάτης:

  • δε χρειάζεται να σταθεί στο μηχάνημα για να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων,
  • δε χρειάζεται να χάσει χρόνο αναζητώντας σημεία πώλησης εισιτηρίου, όταν θέλει να επιβιβαστεί στο λεωφορείο,
  • ούτε χρειάζεται να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο.

Στο τέλος της ημέρας, το σύστημα “διαβάζει” από μόνο του τις διαδρομές που έχουν γίνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και επιλέγει, αυτόματα, να χρεώνει την τραπεζική κάρτα, με το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.

Αυτή η λειτουργία είναι εξαιρετικά χρηστική για τους επισκέπτες της Αθήνας από άλλες πόλεις και τους τουρίστες.

Σε πρώτη φάση, το “Tap’N’Pay” θα εφαρμοστεί στα οχήματα των Γραμμών Λεωφορείων Express Αεροδρομίου, ενώ το σύνολο των εφαρμογών θα είναι διαθέσιμο στους επιβάτες έως το τέλος του 2024.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024