Τελευταία νέα
ΑρχικήΕναλλακτικός ΤουρισμόςΈρευνα: Οι ταξιδιώτες κουράστηκαν πλέον από την ψυχολογική πίεση του να είναι όλο και πιο “βιώσιμοι”
Τάσεις

Έρευνα: Οι ταξιδιώτες κουράστηκαν πλέον από την ψυχολογική πίεση του να είναι όλο και πιο “βιώσιμοι”

sustainable tourism

Η μελέτη δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί αισθάνονται ότι τα πιο βιώσιμα ταξίδια δεν είναι προτεραιότητα στον προγραμματισμό ή την κράτηση ενός ταξιδιού, ενώ το 28% των ταξιδιωτών αναφέρει επιπλέον ότι έχει βαρεθεί να ακούει συνεχώς για την κλιματική αλλαγή.

Η Booking.com δημοσίευσε νέα έρευνα, με πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από περισσότερους από 31.000 ταξιδιώτες σε 34 χώρες και περιοχές, διερευνώντας τις πιο πρόσφατες συμπεριφορές, προτεραιότητες και επιρροές των καταναλωτών που σχετίζονται με βιώσιμα ταξίδια.

Ενώ η ετήσια έρευνα αποκαλύπτει ότι το 83% των ταξιδιωτών να επιβεβαιώνουν ότι τα αειφόρα ταξίδια είναι σημαντικά για αυτούς, διαφαίνεται μια αναδυόμενη παγκόσμια αίσθηση “κούρασης”, τροφοδοτούμενη από τις συνεχείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες, για να κάνουν περισσότερες βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.

Η πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί (45%) αισθάνονται ότι τα πιο βιώσιμα ταξίδια είναι σημαντικά, αλλά όχι πρωταρχικό μέλημα κατά τον προγραμματισμό ή την κράτηση ενός ταξιδιού, ενώ το 28% των ταξιδιωτών αναφέρει επιπλέον ότι έχει βαρεθεί να ακούει συνεχώς για την κλιματική αλλαγή. Έχοντας αυτό υπόψη, η ευκαιρία για συλλογική δράση είναι πιο κατάλληλη από ποτέ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η πρόοδος προς μια πιο βιώσιμη ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει προτεραιότητα.

Οι καλές προθέσεις συναντούν νέες προκλήσεις

Κοιτάζοντας το μέλλον, ένα 75% των διεθνών ταξιδιωτών λέει ότι θέλει να ταξιδέψει πιο βιώσιμα τους επόμενους 12 μήνες και (το 43%) θα ένιωθε ενοχές εάν κάνουν λιγότερο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Όσον αφορά στα κίνητρα μεταξύ εκείνων που θέλουν να ταξιδεύουν πιο βιώσιμα, το 32% θέλουν να το κάνουν επειδή πιστεύουν ότι είναι το σωστό.

sustainable tourism

Ωστόσο, μια αίσθηση απογοήτευσης για την πραγματοποίηση πιο βιώσιμων ταξιδιωτικών επιλογών μπορεί να “εξουδετερώσει” αυτές τις καλές προθέσεις. Νέοι τομείς εξερεύνησης που αναλύθηκαν για πρώτη φορά φέτος αποκαλύπτουν ότι ορισμένοι ταξιδιώτες δεν αναγνωρίζουν τη σημασία της συνειδητοποίησης του αντίκτυπου που έχουν , καθώς το 1/3 (33%) πιστεύει ότι η ζημιά που έχει ήδη γίνει είναι μη αναστρέψιμη και ότι οι ταξιδιωτικές επιλογές που κάνουν δεν πρόκειται να το αλλάξουν αυτό. Στην πραγματικότητα, το 1/4 των ταξιδιωτών (25%) δεν πιστεύει ότι η κλιματική αλλαγή είναι τόσο σοβαρή όσο ο κόσμος θεωρεί ότι είναι – μια άρνηση του ζητήματος, που μπορεί κάλλιστα να επηρεάσει τα ταξιδιωτικά σχέδια.

Επιπλέον, ορισμένοι πιστεύουν ότι ο χρόνος που αφιερώνουν στο ταξίδι είναι πολύ πολύτιμος για να βάλουν τη βιωσιμότητα στην κορυφή της λίστας λήψης αποφάσεων (28%). Το να μην βλέπουμε τη βιωσιμότητα στην πράξη συμβάλλει επίσης σε μια αίσθηση αδυναμίας. Περισσότερο από το 1/3 (34%) των ταξιδιωτών πιστεύουν ότι το να είσαι πιο βιώσιμος σε έναν προορισμό που δεν εφαρμόζει ο ίδιος πρακτικές βιωσιμότητας, δεν έχει νόημα.

Κοινή ευθύνη και κρίσιμη ευκαιρία για ενεργοποίηση σε όλη τη βιομηχανία

Ο ρόλος που αισθάνονται οι ταξιδιώτες ότι μπορούν να παίξουν στην αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων του ταξιδιού υπογραμμίζει επίσης τις προσδοκίες τους γύρω από τη συνεργασία. Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό (71%) των ταξιδιωτών λέει ότι θέλει να αφήσουν τα μέρη που επισκέπτονται καλύτερα από όταν έφτασαν (από 66% πέρυσι) και η φετινή πρόσθετη έρευνα δείχνει ότι το 45% πιστεύει ότι οι ίδιοι έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν τις κοινωνικές επιπτώσεις του ταξιδιού . Από την άλλη πλευρά, το 44% πιστεύει ότι οι κυβερνήσεις έχουν τις περισσότερες δυνατότητες για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων και το 43% πιστεύει ότι οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών κατέχουν το κλειδί για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών παραγόντων. Επιπλέον, 40% των ταξιδιωτών πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις είναι υπεύθυνες για την εκπαίδευση των ανθρώπων σχετικά με τις επιπτώσεις των ταξιδιών και του τουρισμού.

Οι ευθύνες επεκτείνονται στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές υποστηρίζονται για να εκπληρώσουν τις προθέσεις τους. Το να συναντήσουν ένα κατάλυμα που χαρακτηρίζεται ως πιο βιώσιμο είναι πιο ελκυστικό για σχεδόν τους μισούς ταξιδιώτες (45%) και η συνέπεια των προτύπων πιστοποίησης είναι κρίσιμη για τον εντοπισμό αυτών των επιλογών, με το 67% να συμφωνεί ότι όλοι οι ιστότοποι κρατήσεων ταξιδιών πρέπει να χρησιμοποιούν τις ίδιες πιστοποιήσεις ή σήματα βιωσιμότητας. Ωστόσο, ο αριθμός των ταξιδιωτών που ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα σχετικά με το γιατί δόθηκε η πιστοποίηση στο κατάλυμα είναι μειωμένος κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες (σε 52%) σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, υποδεικνύοντας την ανάγκη για απλή, σαφή επικοινωνία, που επιτρέπει την εύκολη λήψη αποφάσεων, ανεξαρτήτως προτεραιοτήτων.

sustainable tourism

Παρά τις διαφαινόμενες απογοητεύσεις, οι ταξιδιώτες που λένε ότι κάνουν πιο προσεκτικές επιλογές αισθάνονται επίσης ότι πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές εμπειρίες στην πραγματικότητα προσθέτουν αξία στα ταξίδια τους. Οι νέοι τομείς έρευνας στη φετινή έκθεση διαπίστωσαν ότι το 62% των ταξιδιωτών αναγνωρίζουν ότι είναι καλύτεροι ως άνθρωποι όταν ταξιδεύουν πιο βιώσιμα και κατά συνέπεια παίρνουν αυτήν τη θετικότητα, όπως το 67% που πιστεύουν ότι το να δουν βιώσιμες πρακτικές ενώ ταξιδεύουν τούς εμπνέει να είναι κι αυτοί πιο βιώσιμοι στην καθημερινότητά τους. Από εκείνους που υιοθέτησαν βιώσιμες συμπεριφορές στα ταξίδια τους, αυτές θεωρήθηκαν ως βελτίωση για το 96% που έκανε περιηγήσεις ή δραστηριότητες για αυθεντικές, τοπικές και πολιτιστικές εμπειρίες, για το 93% που ψώνιζε σε μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα και για το 93% που σχεδίασαν τα ταξίδια τους ώστε να μπορούν να περπατούν, να κάνουν ποδήλατο ή να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

“Ενώ πολλοί ταξιδιώτες έχουν διατηρήσει την αίσθηση της αισιοδοξίας και την επιθυμία να έχουν πιο θετικό αντίκτυπο, υπάρχει μια κρίσιμη ευκαιρία για τον κλάδο να επιταχύνει τις προσπάθειες για να κάνει αυτές τις επιλογές ευκολότερες για όλους”, δήλωσε η Danielle D’Silva, επικεφαλής του Sustainability στο Booking.com. “Είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να διασφαλίζουμε ότι πιο βιώσιμες επιλογές δεν είναι μόνο άμεσα διαθέσιμες, αλλά και εύκολο να εμπιστευτούμε και να κατανοήσουμε. Εκεί πιστεύουμε ότι η περαιτέρω εκπαίδευση, τα σαφή και συνεπή πρότυπα και η αξιόπιστη πιστοποίηση από τρίτους για τις νόμιμες βιώσιμες πρακτικές σε όλη την ταξιδιωτική εμπειρία μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν. Αν και τα σημάδια απογοήτευσης των καταναλωτών θα πρέπει να προκαλούν ανησυχία, είναι επίσης μια υπενθύμιση να διατηρήσουμε την εστίασή μας στην αποτελεσματική εργασία που γνωρίζουμε ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά όχι μόνο για τους ταξιδιώτες, αλλά για τις κοινότητες και τους προορισμούς παντού”.

Η έρευνα που ανατέθηκε από την Booking.com διεξήχθη ανεξάρτητα σε δείγμα 31.550 ερωτηθέντων σε 34 χώρες και περιοχές. Για να συμμετάσχουν σε αυτήν την έρευνα, οι ερωτηθέντες έπρεπε να είναι 18 ετών ή μεγαλύτεροι, να έχουν ταξιδέψει τουλάχιστον μία φορά τους τελευταίους 12 μήνες και να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν το 2024 και να είναι είτε ο κύριος υπεύθυνος λήψης αποφάσεων είτε να συμμετέχουν σε τη λήψη αποφάσεων για το ταξίδι τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2024.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

12/06/2024
11/06/2024
10/06/2024
07/06/2024
06/06/2024
05/06/2024