Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤουρισμός 2023: Καταστροφή ή ένα κερδισμένο στοίχημα;
Άρθρα

Τουρισμός 2023: Καταστροφή ή ένα κερδισμένο στοίχημα;

Η χρονιά rebound λοιπόν ολοκλήρωσε τον κύκλο της με μικρές απώλειες και έφτασε η χρόνια της ουσιαστικής αφετηρίας του Ελληνικού τουρισμού, την μετά-covid εποχή.

Πολλά ακούγονται σχετικά με την φετινή πορεία του τουρισμού. Όλα συνηγορούν πως ίσως να μην είναι τόσο καλή όσο η περσινή χρονιά, αν και το ταμείο πάντα γίνεται στο τέλος της τουριστικής περιόδου. Αυτό που αδυνατώ να κατανοήσω όμως είναι η επικοινωνιακή καταστροφολογία που επιχειρείται από διάφορα μέσα που αγνοούν παντελώς τις περσινές μελέτες που είχαν προβλέψει την φετινή «διορθωτική» πορεία του τουρισμού, όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η συσσωρευμένη δίψα για ταξίδια που αποτυπώθηκε το τέλος του 2021 και κορυφώθηκε το 2022, επανέρχεται σε ελαφρώς φυσιολογικά επίπεδα το 2023 με τις περισσότερες μελέτες να μιλούν για πλήρη ανάκαμψη από το 2024. Και ενώ μπορεί το 2022 να μην ξεπέρασε σε έσοδα το 2019, είναι βέβαιο πως θα είχε επιτευχθεί αν δεν είχε ξεσπάσει η Ουκρανική κρίση που στοίχισε σημαντικά σε περιοχές της Ελλάδος που εξαρτιόταν από τις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Η χρονιά rebound λοιπόν ολοκλήρωσε τον κύκλο της με μικρές απώλειες και έφτασε η χρόνια της ουσιαστικής αφετηρίας του Ελληνικού τουρισμού, την μετά-covid εποχή. Όλα τα παραπάνω όμως αποτυπώνουν την λογική της σταθεράς από εξωγενείς παράγοντες πράγμα όμως το οποίο δεν συμβαίνει. Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, οι τιμές των καυσίμων και ειδικά των τροφίμων, παραμένουν υψηλά, ενώ η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της Ελληνικής αγοράς, μαστίζεται από οικονομική κρίση. Συνυπολογίζοντας και την σημαντική έλλειψη προσωπικού που μαστίζει την Ευρώπη, έχουμε μία κατά προσέγγιση εικόνα των απωλειών που προέρχονται από εξωγενείς παράγοντες.

→ Θαλάσσιος Τουρισμός: …και τα χρόνια περνάνε!

Συμπερασματικά, αυτό που βιώνουμε την φετινή χρονιά είναι μια διόρθωση της τάξης 5% όσον αφοορά στην περσινή κορύφωση του “rebound” και απώλειές της τάξης του 5-10% όσον αφορά στους εξωγενείς παράγοντες. Ούτε καταστραφήκαμε, ούτε κερδίσαμε τη λοταρία. Ας είμαστε προσγειωμένοι στη πραγματικότητα ώστε να χτίζουμε πάνω σε αυτήν ένα καλύτερο αύριο.

Ιδρυτής - Flydest | + Άρθρα

O Σπύρος Γεωργίου δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού από το 1987 όπου εργάστηκε σε διάφορα ξενοδοχεία και πόστα.

Το 2003 ασχολήθηκε με το κόμματι των ηλεκτρονικών πωλήσεων και υπήρξε ο πρώτος που προχώρησε σε απευθείας συνεργασία διάφορους ΟΤΑ’s όπως Booking.com, Expedia, Hotelbeds κ.α.

To 2007 ιδρύει εταιρεία, θυγατρική ξενοδοχειακού oμίλου, και αναλαμβάνει Γενικός Διευθυντής με αντικείμενο την διαχείριση των ηλεκτρονικών πωλήσεων για ξενοδοχεία, με 290 μέλη και γραφεία σε Αθήνα και Καζαμπλάνκα.

To 2011 αναλαμβάνει CCO σε γνωστή ξενοδοχειακή αλυσίδα έχοντας υπό την εποπτεία του τα τμήματα κρατήσεων, πωλήσεων, εκδηλώσεων, marketing και revenue.

Επί 7 χρόνια διατέλεσε Αντιπρόεδρος του Ελληνικού Branch του IFITT. To 2021 ιδρύει τη Flydest.

To 2022 o Δήμαρχος Καρύστου Λευτέρης Ραβιόλος τον επέλεξε να αναλάβει την Τουριστική Στρατηγική του Δήμου Καρύστου.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024