Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςHotel Study 2005: Ολυμπιακοί Αγώνες και Κερδοφορία Ξενοδοχείων

Hotel Study 2005: Ολυμπιακοί Αγώνες και Κερδοφορία Ξενοδοχείων

Το Hotel Study 2005 σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή αφού με την ολοκλήρωσή του είναι δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτωνσε διαχρονική βάση. Συγκεκριμένα η βάση δεδομένων που έχει πλέον δημιουργηθεί επιτρέπει τη […]

Το Hotel Study 2005 σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή αφού με την ολοκλήρωσή του είναι δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτων<...>σε διαχρονική βάση. Συγκεκριμένα η βάση δεδομένων που έχει πλέον δημιουργηθεί επιτρέπει τη σύγκριση – για το ίδιο δείγμα ξενοδοχείων – των στοιχείων τους από το 2002 και μετά. Έτσι μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα, αν και όχι αισιόδοξα, αναφορικά με την πορεία και τη διαχείριση των ξενοδοχειακών μονάδων.

Επιγραμματικά μπορούμε να πούμε ότι, αφ` ενός τεκμηριώνεται η δυσπραγία που παρουσίασε ο ξενοδοχειακός κλάδος μέχρι και το 2004, αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύονται και ορισμένα σημαντικά προβλήματα διαχείρισης των μονάδων. Για παράδειγμα, συγκρίνοντας για τα ξενοδοχεία Πόλης 4 και 5 αστέρων, την Ολυμπιακή Χρονιά 2004 με την προηγούμενη παρατηρούμε:

  • πτώση στις πληρότητες, από 55% το 2003 σε 51% το 2004,
  • σημαντική αύξηση του μέσου εσόδου ανά δωμάτιο (ARR) από 108 σε 197 ευρώ
  • και συνεπώς εξαιρετικά σημαντική αύξηση του μέσου εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) από 59 σε 93 ευρώ.
  • Παρ` όλα αυτά το μικτό λειτουργικό κέρδος (GOP) βελτιώθηκε οριακά από 13% σε 17%.

  • είναι επίσης σημαντικό ότι το εργατικό κόστος, αν και μειώθηκε ποσοστιαία από 52% σε 49%, σε πραγματικά νούμερα αυξήθηκε κατά 10%.

  • Ακόμα οι δαπάνες marketing συρρικνώθηκαν κατά 15% και το ποσοστό τους έπεσε κάτω από 2%, ενώ τα Γενικά και Διοικητικά Έξοδα αυξήθηκαν κατά 31% και το ποσοστό τους ξεπέρασε το 6% επί του τζίρου.


Με άλλα λόγια η θεαματική βελτίωση στις συνθήκες της αγοράς δεν οδήγησε σε ανάλογη βελτίωση της κερδοφορίας. Επιπλέον περιορίστηκαν, όχι μόνο σε ποσοστιαία αλλά και σε απόλυτα νούμερα, οι δαπάνες Marketing υποθηκεύοντας περαιτέρω την μακροπρόθεσμη κερδοφορία των ξενοδοχείων.

Εκτός από τη συνολική εικόνα, γίνεται ανάλυση και για 4 τμήματα (segments) της αγοράς:

  1. ξενοδοχεία 5 αστέρων
  2. ξενοδοχεία 4 αστέρων
  3. ξενοδοχεία Πόλης (5 και 4 αστέρων)
  4. ξενοδοχεία Resort (5 και 4 αστέρων)

Η ανάλυση των στοιχείων (market mix, πληρότητες, μέσο έσοδο ανά δωμάτιο, τρόπος πληρωμής, ανάλυση λογαριασμού αποτελεσμάτων κ.λ.π.) γίνεται για τα οικονομικά στοιχεία του 2004, αλλά και σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2003 και του 2002.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα γίνεται από την JBR Hellas, υπό την αιγίδα του ΣΕΤΕ και με τη συνεργασία του Travel Daily News. Υπεύθυνος για την έρευνα είναι ο Δρ. `Αρης Ίκκος, Γενικός Διευθυντής της JBR Hellas.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024