Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕργαστήρι από την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και την ΔΕΤΑΠ

Εργαστήρι από την Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου και την ΔΕΤΑΠ

Η ΕΕΔΕ, ως εκπρόσωπος του European Organization for Quality, έχει αναλάβει για 10η συνεχή χρονιά τον συντονισμό των δραστηριοτήτων, που πραγματοποιούνται στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ποιότητας, με θεματικό τίτλο […]

Η ΕΕΔΕ, ως εκπρόσωπος του European Organization for Quality, έχει αναλάβει για 10η συνεχή χρονιά τον συντονισμό των<...> δραστηριοτήτων, που πραγματοποιούνται στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ποιότητας, με θεματικό τίτλο για το 2004 `Quality through Diversity`. Η Επιστημονική Ομάδα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου (ΕΠΟΤ) ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα της ΕΕΔΕ και θεωρώντας ότι η `Ποιότητα` θα αποτελέσει απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων του τόπου μας και έχοντας υπόψη ότι το 2005 έχει οριστεί Έτος Ανταγωνιστικότητας, συνεργάστηκε και οργάνωσε ένα εργαστήρι με τίτλο `Η Διαφοροποίηση ως εργαλείο για την Βελτίωση της Ποιότητας` με τους σπουδαστές της ΑΣΤΕΡ, εντάσσοντας το στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ποιότητας.

Στο εργαστήρι συμμετείχαν 18 τριτοετής σπουδαστές της ΑΣΤΕΡ, που χωρίστηκαν σε 4 ομάδες για να εξετάσουν την αναβάθμιση και την βελτίωση παρεχόμενων ποιοτικών υπηρεσιών ενός υποθετικού ξενοδοχείου (resort, 5 αστέρια) με την μορφή `case study`, εξετάζοντας την ποικιλομορφία και την διαφοροποίηση του προϊόντος. Κάθε ομάδα, υπό τις κατευθύνσεις της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού και βάσει του υλικού που τους δόθηκε, ανάλαβε ένα τμήμα του ξενοδοχείου (Υποδοχής, Οροφοκομίας, Επισιτιστικών και Γενική Διεύθυνση) όπου:


  • κατέγραψαν τις υπηρεσίες, που προσφέρονται σε κάθε τμήμα,

  • προσδιόρισαν τα κριτήρια, που επηρεάζουν την ποιότητα των προαναφερόμενων υπηρεσιών (υγιεινή, ασφάλεια, ποικιλία, χρόνος, κόστος, συμπεριφορά υπαλλήλου κτλ),

  • εξέτασαν τις προσδοκίες και τις απαιτήσεις των πελατών από τις προαναφερόμενες υπηρεσίες

  • αξιολόγησαν και επέλεξαν τους άξονες ποιότητας, που διασφαλίζουν την διαφοροποίηση

  • και τέλος συνέδεσαν τις απαιτήσεις του ανθρώπινου δυναμικού (χαρακτηριστικά, δεξιότητες, εκπαίδευση, κίνητρα κτλ) με τις νέες προτεινόμενες προδιαγραφές υπηρεσιών


Σκοπός της εργασίας ήταν ο προβληματισμός των σπουδαστών σε καθαρά πρακτικά λειτουργικά θέματα ενός παραθεριστικού ξενοδοχείου κατηγορίας 5 αστέρων. Διενεργήθηκε δευτεροβάθμια έρευνα για την αξιολόγηση και την υιοθέτηση καλών πρακτικών, που εφαρμόζονται στην διεθνή ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Οι προτάσεις των σπουδαστών αφορούσαν τα ακόλουθα πεδία:


  • την εξέταση των ιδιαιτεροτήτων του πελάτη (ΑΜΕΑ, παιδιά κτλ)

  • την έμφαση σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας

  • την ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης,

  • την ανάπτυξη οικολογικού προφίλ,

  • την έμφαση στην κουλτούρα του πελάτη,

  • την έμφαση στην πολιτιστική κληρονομιά,

  • την υιοθέτηση των νέων εφαρμογών της τεχνολογίας,

  • την υιοθέτηση και εφαρμογή του `internal marketing`
  • .
  • Συνολικά την υιοθέτηση πρακτικών Διοίκησης Ολικής Ποιότητας


Η μέθοδος προσέγγισης του θέματος έδωσε την δυνατότητα στους φοιτητές να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές δεξιότητες τους, την συνεργασία, την ομαδικότητα, και την ανταλλαγή των απόψεων -ιδεών και των εμπειριών τους από την πρακτική άσκηση, που πραγματοποιούν τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων ως απόρροια της εργασίας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2004 στις εγκαταστάσεις της ΑΣΤΕΡ από τους συμμετέχοντες σπουδαστές, υπό τον συντονισμό μελών της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού, οι οποίοι χαρακτήρισαν ως εποικοδομητική και αποτελεσματική την συνεργασία, τόσο με τους καθηγητές όσο και με τους σπουδαστές. Τέλος, αξίζει να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στα πλαίσια της στρατηγικής της Επιστημονικής Ομάδας Τουρισμού για την αξιοποίηση του εν δυνάμει στελεχιακού δυναμικού των Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024