Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑκινητοποιημένα τα πλοία αύριο λόγω 24ωρης απεργίας της ΠΝΟ
Ακτοπλοΐα

Ακινητοποιημένα τα πλοία αύριο λόγω 24ωρης απεργίας της ΠΝΟ

Η ΠΝΟ ανακοίνωσε ότι αύριο, 18 Οκτωβρίου, θα πραγματοποιήσει 24ωρη απεργία, συμμετέχοντας στις κινητοποιήσεις των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Και οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας θα πραγματοποιήσουν 3ωρη στάση εργασίας, από 10:00 έως 13:00 (τοπική).

Η ΠΝΟ ζητεί την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ συνδικαλιστές του χώρου αναφέρουν ότι εάν δεν λυθούν τα πολλά και σημαντικά για τον κλάδο τους προβλήματα θα προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις χωρίς να αποκλείουν ακόμη και το να μπλοκάρουν τα πλοία στα λιμάνια για άγνωστο χρόνο…

Σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναφέρει:

“Δυόμιση χρόνια ύστερα από την υπαγωγή της χώρας μας στο μηχανισμό στήριξης Ευρωπαϊκής Ένωσης – Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που οδήγησε στην υπογραφή των σχετικών Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, οι ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, αλλά και οι οικογένειές τους, βιώνουν μια άνευ προηγουμένου κατεδάφιση σειράς εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, που είχαν κατακτηθεί με αγώνες και θυσίες δεκαετιών.

Η Κυβέρνηση βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας νέων επώδυνων μέτρων, κατ’επιταγήν της Τρόικα, έναν Αρμαγεδώνα ληστρικών μέτρων με τα οποία σφαγιάζονται και συνθλίβονται τα όσα ελάχιστα έχουν απομείνει από τις προηγούμενες περικοπές μισθών, επιδομάτων, συντάξεων κλπ., λεηλατώντας τα εισοδήματα και τα δικαιώματά τους, με αποτέλεσμα την μαζική εξαθλίωση εργαζομένων και συνταξιούχων και τελικά την ισοπέδωση της κοινωνίας.

Η διοίκηση της ΠΝΟ με την παραπάνω απεργία της, αναδεικνύει τα προβλήματα του κλάδου και το πράττει γιατί θεωρεί ότι τα προβλήματα των εργαζομένων θαλάσσιου και χερσαίου χώρου έχουν κοινό παρανομαστή, δηλ. την άνευ προηγουμένου άγρια, βάρβαρη και ανάλγητη επίθεση Κυβέρνησης και Τρόικα στα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματά τους.

Η επικείμενη ψήφιση από τη Βουλή του νέου φορολογικού νομοσχεδίου στο οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνεται δυσμενής αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών, αυξάνοντας και πάλι τους συντελεστές φορολόγησής τους, συζητήθηκε εκ νέου κατά την παραπάνω Συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ.

Η ΠΝΟ επαναλαμβάνει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί μια τέτοια ισοπεδωτική αντιμετώπιση, γιατί αυτό θα αποτελέσει αντικίνητρο για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, όταν η προσπάθεια προσέλκυσης πρέπει να αποτελεί εθνική υπόθεση και επί πλέον γιατί θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο σε ξένες σημαίες, με αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτεργάτες.

Στο πλαίσιο του προγράμματος δράσης, που υιοθετήθηκε κατά την Συνεδρίαση αυτή, αποφασίστηκε η πραγματοποίηση σειράς επαφών με εφοπλιστικές εταιρείες της ακτοπλοΐας τις αμέσως επόμενες ημέρες, προκειμένου να υπάρξει μια εφ’όλης της ύλης συζήτηση για τα προβλήματα του κλάδου (όροι εργασίας και αμοιβής, οργανικές συνθέσεις, δεκάμηνη απασχόληση, κ.λπ.), με τελικό ορίζοντα και στόχο την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των πληρωμάτων στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Πέραν των παραπάνω δύο θεμάτων, τα πρώτης προτεραιότητας κυρίαρχα αιτήματα του κλάδου είναι:

  • Άμεση ανάκληση της πολιτικής επιστράτευσης Ελλήνων ναυτεργατών και κατάργηση της σχετικής νομοθεσίας που την επιβάλλει.
  • Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς
  • Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων
  • Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας
  • Άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας
  • Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγομένης ‘μαύρης’ εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επί τέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε
  • Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους
  • Χωρίς άλλη καθυστέρηση αντιμετώπιση από την Πολιτεία των οξυμμένων και χρονίων προβλημάτων της Ναυτικής Εκπαίδευσης και ειδικότερα την κατάσταση στις Α.Ε.Ν. και το Κ.Ε.Σ.Ε.Ν., σε ό,τι αφορά στην άμεση πρόσληψη Καθηγητών, την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής τους και διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων για την κάλυψη των αναγκών των σπουδαστών στα πλαίσια της Κατευθυντήριας Εκπαίδευσης επί Πλοίου Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί, ώστε η εναλλακτική αυτή εκπαίδευση να αντιμετωπίζεται χωρίς προβλήματα στη ναυτολόγηση σπουδαστών, ώστε να μη διατρέχουν κίνδυνο απώλειας σχολικών εξαμήνων και το ακόμη σοβαρότερο διαγραφής τους από την εκπαίδευση”.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024