Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΣήμερα αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση της δημιουργίας της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρίας της Ευρώπης

Σήμερα αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση της δημιουργίας της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρίας της Ευρώπης

Σε αναμονή του σχηματισμού της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρίας της Ευρώπης βρίσκεται η αεροπορική βιομηχανία μετά την απόφαση των τριών μεγάλων αεροπορικών εταιριών, Air France, KLM, και Alitalia, να συγχωνευθούν. Παρότι […]

Σε αναμονή του σχηματισμού της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρίας της Ευρώπης βρίσκεται η αεροπορική βιομηχανία<...> μετά την απόφαση των τριών μεγάλων αεροπορικών εταιριών, Air France, KLM, και Alitalia, να συγχωνευθούν.

Παρότι έχουν ήδη προχωρήσει οι συζητήσεις οι διοικήσεις των αεροπορικών εταιριών δεν έχουν κάνει καμιά επίσημη ανακοίνωση προς το προσωπικό τους. Χθες το απόγευμα τα διοικητικά συμβούλια της γαλλικής αεροπορικής εταιρίας Air France και της ολλανδικής KLM συνεδρίασαν ώστε να αποφασίσουν για την πιθανή τους συνεργασία, η οποία και θα σημάνει τη δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρίας στο συγκεκριμένο τομέα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Πρόσφατα, εκπρόσωποι των εταιριών Air France και KLM είχαν κοινοποιήσει την πρόθεσή τους για συνεργασία, όμως η ολλανδική κυβέρνηση ζήτησε εγγυήσεις για το αεροδρόμιο του Aμστερνταμ Schiphol.

Μάλιστα, ο Ολλανδός πρωθυπουργός Jan Peter Balkenende, χαρακτήρισε το συγκεκριμένο θέμα ως το `ζήτημα κλειδί` των διαπραγματεύσεων. Οι Ολλανδοί φοβούνται ότι, σε περίπτωση συμφωνίας, το Schiphol θα χάσει σε τζίρο και συνδέσεις, διότι θα τεθεί υπό τη σκιά του αερολιμένα του Παρισιού Charles de Gaulle. Όμως το πρόβλημα είναι ότι η KLM αναζητά συνέταιρο ιδίως μετά από τις ζημιές ύψους 318 εκατ. ευρώ που παρουσίασε.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air France Jean-Cyril Spineta, προσπάθησε να καθησυχάσει σήμερα τους φόβους των Ολλανδών τονίζοντας ότι “Το αεροδρόμιο Schiphol του Aμστερνταμ είναι ένα ατού για την Ολλανδία, ένα ατού για την Ευρώπη, ένα ατού για την KLM. Και για τη νέα, κοινή εταιρία θα αποτελεί επίσης ένα ατού”.

Η απάντηση του πρωθυπουργού Balkenende, ήταν συμβιβαστική: “Η ολλανδική κυβέρνηση βλέπει θετικά μια πιθανή συνένωση των δύο αεροπορικών εταιριών”.

Από την πλευρά των γαλλικών συνδικάτων υπάρχει ανησυχία για το μέλλον των θέσεων εργασίας στις δύο εταιρίες, ενώ ο κ. Spineta έχει εκτιμήσει πως η συνένωση θα βοηθήσει την Air France να εξοικονομήσει 400 εκατ. ευρώ, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Επίσης, ο Γάλλος υπουργός οικονομικών Francis Mer, προανήγγειλε ότι η συγχώνευση θα σημάνει και την ιδιωτικοποίηση του γαλλικού αερομεταφορέα επειδή θα μειώσει το ποσοστό της κυβέρνησης του Παρισιού στην εταιρία, από 54% που είναι σήμερα, στο 40%. Επιπλέον, ο Mer προτίθεται να μετοχοποιήσει το μισό από το ποσοστό αυτό, διότι εκτιμά πως η χρηματιστηριακή συγκυρία είναι θετική.

Όπως είναι ήδη γνωστό η επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έδωσε ήδη το πράσινο φως για τη συνένωση. Τα προβλήματα εκτιμάται ότι θα υπάρξουν με τη συμμετοχή της Alitalia στη νέα εταιρία. Ο Spineta διαμήνυσε στους Ιταλούς συνεταίρους του ότι πρώτα θέλει να ολοκληρώσει τη συμφωνία με την KLM και μετά να προωθήσει τη συνεργασία μαζί τους.

Όμως, ο Ιταλός ομόλογός του, Giuseppe Bonomi, απάντησε: “Δε μου αρέσει καθόλου αυτή η διαπραγμάτευση των δύο φάσεων”. Aλλωστε, η Air France και η Alitalia είναι ήδη συνδεδεμένες σε ποσοστό 2%, ενώ η τελευταία είναι και μέλος της διεθνούς κοινοπραξίας SkyTeam.

Δημοσιεύματα τονίζουν ότι η υπερχρεωμένη Alitalia φοβάται πως θα μείνει έξω από τη νέα εταιρία και για το λόγο αυτό ο Ιταλός πρωθυπουργός Silvio Berluskoni, πρόσφατα επικοινώνησε τηλεφωνικά με το Γάλλο ομόλογό του Jean-Pierre Raffarin και του υποσχέθηκε ότι θα επιταχύνει τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης της εταιρίας, εάν η Air France προσβλέπει σε μια τριπλή συνένωση με την KLM.

Πηγές αναφέρουν ότι θα προταθεί η σύσταση εταιρείας χαρτοφυλακίου, που θα εποπτεύει στην ομαλή λειτουργία των δύο επιμέρους εταιριών, που θα διατηρούν ανεξάρτητες δραστηριότητες. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι ναι μεν η Air France θα έχει σε πρώτη φάση την πλειοψηφία στην εταιρία χαρτοφυλακίου, όμως δεν θα ελέγχει την ολλανδική αεροπορική εταιρία παρά σε ποσοστό μειοψηφικό ίσο με 49%. Όπως αναφέρεται η μορφή της νέας εταιρία θα επιτρέπει στην Air France και στην KLM να διατηρήσουν τα ονόματά τους και τα δικαιώματα πτήσεών τους.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024