Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΘαλάσσιος ΤουρισμόςΤην ανωτατοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης ανήγγειλε χτες ο Κεφαλογιάννης

Την ανωτατοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης ανήγγειλε χτες ο Κεφαλογιάννης

Μέτρα για την ανωτατοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης εξήγγειλε χτες, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2005, μεταξύ άλλων, στα πλαίσια συνέντευξης τύπου,ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης. Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός, “το […]

Μέτρα για την ανωτατοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης εξήγγειλε χτες, Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2005, μεταξύ άλλων, στα πλαίσια συνέντευξης τύπου,<...>ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός, “το Νομοσχέδιο για την ναυτική εκπαίδευση βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την υπογραφή του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και θα κατατεθεί άμεσα προς ψήφιση στη Βουλή”.

Πιο συγκεκριμένα, καθίστανται ισότιμα τα πτυχία των ΑΕΝ, των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, με τα πτυχία των ΤΕΙ. Τα διπλώματα του Εμπορικού Ναυτικού Α` τάξεως μετά από θαλάσσια υπηρεσία 5 ετών γίνονται ισότιμα με τα πτυχία των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Αρχής γενομένης από την φετινή χρονιά, 2005-2006. Αναβαθμίζονται τα προσόντα και οι βαθμίδες του εκπαιδευτικού προσωπικού των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Δίνεται η δυνατότητα ναυτικής επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης σε νομικά πρόσωπα και σε φυσικά πρόσωπα υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ακόμα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, διευρύνεται το πεδίο τεχνολογικής έρευνας σε τομείς της εμπορικής ναυτιλίας μέσω της διοργάνωσης από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και των Πανεπιστημίων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών και χορήγηση μεταπτυχιακών τίτλων από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

“Η ποιοτική ναυτιλία, το μέλλον της ναυτιλίας χρειάζεται και ποιότητα στο ανθρώπινο δυναμικό, στους έλληνες ναυτικούς οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια στήριξαν την εμπορική ναυτιλία, τον μεγαλύτερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Ήρθε λοιπόν η ώρα να γίνει αυτή η μεταρρύθμιση, να αναβαθμίσουμε τις Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού και να προσφέρουμε ακόμα πιο ποιοτικές υπηρεσίες στο χώρο της ναυτικής εργασίας” υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Στη συνέχεια, ο Υπουργός εξήγησε ότι αυτή η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης γίνεται γιατί θέλουμε τους Έλληνες ναυτικούς στη θάλασσα. Οι άνθρωποι αυτοί με αναβαθμισμένες γνώσεις να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην θάλασσα. Και βεβαίως να έχουν τη δυνατότητα, αν επιθυμούν, μετά από κάποια χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας να επανδρώσουν ναυτιλιακά γραφεία ή να αλλάξουν και τελείως κατεύθυνση έχοντας το εφόδιο ενός πτυχίου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος”.

Ακόμα, ο κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε ότι ιδρύονται Ναυτικές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης, με την ονομασία ΕΚΕ, οι οποίες θα έχουν 4 6μηνα θεωρητικής διδασκαλίας και 2 6μηνα κατευθυνόμενης εκπαίδευσης σε πλοίο. Έτσι, οι απόφοιτοι των ΕΚΕ θα μπορούν να αποκτούν τον βαθμό του Πλοιάρχου και Μηχανικού Β` του Εμπορικού Ναυτικού. Μέχρι εκεί δηλαδή θα φτάνουν οι απόφοιτοι των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης.

Όσον αφορά τώρα στους ελέγχους, ο Υπουργός επεσήμανε πως “έγιναν αυστηροί έλεγχοι σε όσα πλοία θεωρήθηκε ότι ταλαιπώρησαν το επιβατικό κοινό”, ενώ όπως συμπλήρωσε “έχουν δοθεί συγκεκριμένες οδηγίες για την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών πέρα από την ασφάλεια και στο ξενοδοχειακό τμήμα των συγκεκριμένων πλοίων”.

Ειδικότερα, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής: “Το πρώτο από αυτά είναι έτοιμο, μιλάω για το πλοίο `Ταξιάρχης` το οποίο ικανοποίησε όλες τις απαιτήσεις, οι οποίες τέθηκαν από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν. Οι έλεγχοι γίνονται και παράλληλα βιντεοσκοπούνται, ώστε να καταγράφεται η κατάσταση των πλοίων κατά την διάρκεια των ελέγχων, με τις εντολές των υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και στο τέλος το αποτέλεσμα. Το ίδιο θα γίνει και για τα άλλα δύο πλοία, το `Δημητρούλα` και το `Νόνα Μαίρη`. Σε όλα τα πλοία θα διενεργούνται έλεγχοι, θα υπάρχει συγκεκριμένη ατζέντα θεμάτων που θα αφορά στη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών”.

Ακόμα, όσον αφορά στην 35ετία των πλοίων, ο Υπουργός τόνισε ότι “δεν καταργείται”, ενώ ανέφερε ότι “θα μπουν και πρόσθετα κριτήρια ασφαλείας για τα πλοία”. “Η ηλικία δεν είναι συνάρτηση της ασφάλειας” σχολίασε ο Υπουργός, ο οποίος πρόσθεσε τα εξής: “Μας ενδιαφέρει η ασφάλεια να ξεχωρίσει από την ηλικία. Διότι είναι υποκριτικό να κρύβεται η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας πίσω από τον τύπο. Πρέπει να κοιτάξουμε και την ουσία. Για παράδειγμα, τα κρουαζιερόπλοια έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 45 χρόνια. Τα ημερόπλοια έχουν παραπάνω από 45 χρόνια. Τα τουριστικά έχουν και αυτά παραπάνω από 45 χρόνια. Και όλα αυτά πλέουν σε ελληνικές θάλασσες”.

Τέλος, ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν ανακοινώσεις για το νομοσχέδιο για τις καταδύσεις, στο οποίο υπάρχουν και λοιπές διατάξεις οι οποίες αφορούν στην ανεργία των Ελλήνων ναυτικών.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024