Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΜπαρό: Η Ελλάδα πρέπει να ανακτήσει τα ποσά της παράνομης κρατικής ενίσχυσης προς την Ολυμπιακή

Μπαρό: Η Ελλάδα πρέπει να ανακτήσει τα ποσά της παράνομης κρατικής ενίσχυσης προς την Ολυμπιακή

Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τη δημιουργία νέας εταιρίας η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να ανακτήσει τα ποσά των κρατικών ενισχύσεων, που χορηγήθηκαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές

Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τη δημιουργία νέας εταιρίας η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να ανακτήσει τα ποσά των κρατικών ενισχύσεων,<...>που χορηγήθηκαν στην Ολυμπιακή Αεροπορία και τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Αυτό προκύπτει από απάντηση του αρμόδιου για τις Μεταφορές Επιτρόπου της Ε.Ε., κ. Ζακ Μπαρό, στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, κ. Δημήτρη Παπαδημούλη, έπειτα από ερώτηση του τελευταίου.

Ειδικότερα, ο Έλληνας ευρωβουλευτής με ερώτησή του προς την Κομισιόν σχετικά με το σχέδιο νέου αερομεταφορέα στην Ελλάδα έθετε τα εξής ερωτήματα:

  • Ποιες είναι οι προϋποθέσεις προκειμένου να μη θεωρηθεί ότι η νέα εταιρία είναι διάδοχο σχήμα της προηγούμενης;
  • Υπάρχει ανώτατο όριο συμμετοχής του Δημοσίου στη νέα εταιρία;
  • Στο νέο εταιρικό σχήμα υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εταιριών του Δημοσίου;
  • Υπάρχει υποχρέωση η διοίκηση να ασκείται από τυχόν ιδιώτες επενδυτές;


Στην απάντησή του ο κ. Μπαρό τονίζει ότι: “Η Ελλάδα πρέπει να ανακτήσει τα ποσά της παράνομης κρατικής ενίσχυσης που διαπιστώθηκε ότι χορηγήθηκαν στις εν λόγω εταιρείες. Η εν λόγω ανάκτηση πρέπει να πραγματοποιηθεί χωρίς καθυστέρηση, ακόμη και εάν η ελληνική κυβέρνηση έχει σχέδια για δημιουργία νέας εταιρίας.

Όσον αφορά στα συγκεκριμένα ερωτήματα, που θέτει ο κ. Παπαδημούλης και τα οποία έχουν σκοπό να αναδείξουν τα θεσμικά όρια της Κομισιόν και την ουδετερότητα που πρέπει να δείχνει απέναντι στο ιδιοκτησιακό καθεστώς κάθε εταιρίας, ο κ. Μπαρό, στην απάντησή του δεν μπόρεσε να αποκλείσει ότι η εταιρία που θα δημιουργηθεί μετά την Ολυμπιακή Αεροπορία να είναι καθ` όλο ή εν μέρει κρατική, να συμμετέχουν φορείς του δημοσίου, όπως οι ΟΤΑ και αρκέσθηκε να σημειώσει ότι “οι δημόσιες επενδύσεις στην εν λόγω εταιρία, εάν υπάρξουν, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν με αποτελεσματικούς όρους αγοράς όπως και οι εξ` ολοκλήρου ιδιωτικές επενδύσεις, και δεν θα πρέπει να χορηγηθεί καμία κρατική ενίσχυση στον νέο αερομεταφορέα, είτε άμεσα, είτε έμμεσα λόγω της σχέσης του με τις υφιστάμενες Ολυμπιακές Αερογραμμές”.

Και καταλήγει: “Εάν υποτεθεί ότι πρόκειται να συσταθεί νέος αερομεταφορέας, η εν λόγω εταιρία πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΚ περί ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων, οι οποίοι ισχύουν για όλους τους άλλους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024