Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕπιτακτική η ανάγκη ανανέωσης των τουριστικών λεωφορείων
Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού

Επιτακτική η ανάγκη ανανέωσης των τουριστικών λεωφορείων

5.500 περίπου τουριστικά πούλμαν με εκτιμώμενη αξία μεγαλύτερη των 800 εκατ. ευρώ, τα οποία σε ποσοστό περίπου 85% είναι ιδιοκτησίας των τουριστικών γραφείων, υποστηρίζουν αποτελεσματικά ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων της τουριστικής οικονομίας στη χώρα μας…

5.500 περίπου τουριστικά πούλμαν με εκτιμώμενη αξία μεγαλύτερη των 800 εκατ. ευρώ, τα οποία σε ποσοστό περίπου 85% είναι ιδιοκτησίας των τουριστικών γραφείων, υποστηρίζουν αποτελεσματικά ένα ευρύτατο φάσμα<...>δραστηριοτήτων της τουριστικής οικονομίας στη χώρα μας (ξενοδοχεία, συνεδριακό τουρισμό, κρουαζιέρες, περιηγητικό τουρισμό κ.α). Όμως το 75% των τουριστικών λεωφορείων έχει ηλικία πάνω από 10 έτη, γεγονός που στο άμεσο μέλλον θέτει προβλήματα ποιότητας στην αλυσίδα προσφοράς υπηρεσιών του ελληνικού τουρισμού. Αυτό είναι το κυριότερο συμπέρασμα σχετικής μελέτης η οποία έγινε από την εταιρία JBR Hellas για λογαριασμό της ΠΟΕΤ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού) και παρουσιάστηκε στη χτεσινή εκδήλωση της Ομοσπονδίας, ενώπιον πολυπληθούς ακροατηρίου εκπροσώπων και στελεχών των υπουργείων Τουριστικής Ανάπτυξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών, στελεχών του ΕΟΤ, φορέων του τουρισμού, πολλών επιχειρηματιών του κλάδου από όλη την Ελλάδα και εκπροσώπων του τύπου.

Στην ίδια εκδήλωση ο Πρόεδρος της ΠΟΕΤ, κ. Γιώργος Δούκας, αναφέρθηκε σε ευρύτερα θέματα που απασχολούν τα Τουριστικά Γραφεία και τον ελληνικό τουρισμό και στην συνέχεια παρουσιάσθηκε το νέο, ανανεωμένο website της ΠΟΕΤ από την εταιρία Travel Media Applications.

Ανάμεσα στα άλλα, άκρως ενδιαφέροντα, συμπεράσματα και στοιχεία της μελέτης είναι και τα εξής:


  • Η απελευθέρωση του συγκοινωνιακού έργου στα πλαίσια ενός ελεγχόμενου ανταγωνισμού είναι η πολιτική που ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και ευνοείται από την ΕΕ, διότι με αυτήν προωθείται ο υγιής ανταγωνισμός και ωφελούνται, πρώτιστα, οι ίδιοι οι καταναλωτές. Το καθεστώς του μονοπωλίου οφείλει οριστικά να τερματισθεί το 2011, όταν και παύεται, σύμφωνα με τον ισχύοντα Νόμο.
  • Με δεδομένο ότι από το προβλεπόμενο ποσό των 600 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των τουριστικών λεωφορείων μόνο ποσοστό περίπου 30-35% αναμένεται να έχει απορροφηθεί μέχρι λήξεως ισχύος του Νόμου το 2007, επιτακτική είναι η ανάγκη συνέχισης των κινήτρων για την ανανέωση των τουριστικών λεωφορείων.
  • Πολλά κρίσιμα, θεσμικά και οικονομικά, προνόμια, σε βάρος των τουριστικών λεωφορείων, έχουν κατά καιρούς παραχωρηθεί στα ΚΤΕΛ. Η άνιση και απαράδεκτη αυτή πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων, αποτέλεσμα μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων, έχει σοβαρό μερίδιο ευθύνης στην αποδυνάμωση του κλάδου, πλήτοντας συνολικά τον ελληνικό τουρισμό. Τα θέματα αυτά οφείλουν άμεσα να επαναξετασθούν από τα αρμόδια υπουργεία.
  • Σε ευρωπαϊκό επίπεδο το λεωφορείο αναδεικνύεται ως το ασφαλέστερο από τα υπόλοιπα οχήματα, ενώ στη χώρα μας τα τουριστικά λεωφορεία έχουν μικρό δείκτη ατυχημάτων, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα λεωφορεία.

Τα λεωφορεία παίζουν σημαντικό ρόλο στον τουρισμό πολλών ευρωπαϊκών πόλεων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως στη Βιέννη το 15% των τουριστών φτάνει με λεωφορείο δαπανώντας 145 – 218 ευρώ / ημέρα, συνεισφέροντας περισσότερο από 15% στην τουριστική βιομηχανία της Βιέννης. Η πόλη δε του Λονδίνου δέχεται ετησίως 2,8 εκατ. επισκέπτες με λεωφορείο και συνεισφέρει στην κρατική οικονομία περίπου UKP 300 εκατ. Η ύπαρξη όμως πολλών λεωφορείων και σε μια πόλη και μάλιστα σε ώρες αιχμής λογικό είναι να προκαλεί προβλήματα στην κυκλοφορία της, καθώς πολλές είναι οι καταγγελίες πολιτών που κάνουν λόγο για κυκλοφοριακή συμφόρηση, θόρυβο και καυσαέριο.

Όπως κατέδειξε η έρευνα, το τουριστικό λεωφορείο χρησιμοποιεί το εθνικό οδικό δίκτυο και δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη υποδομή όπως το τρένο και το αεροπλάνο, ενώ αποτελεί σημαντικό συμπλήρωμα και των δύο αυτών μέσων. Είναι ο μόνος τρόπος μεταφοράς που έχει την υπηρεσία `πόρτα-πόρτα`, προωθώντας παράλληλα την ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ οδηγού και επιβατών. Τα λεωφορεία μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με οπτικοακουστικά μέσα μετατρέποντας την παραδοσιακή περιήγηση σε εμπειρία πολυμέσων. Από την άλλη, στα μειονεκτήματα των λεωοφορείων έναντι των άλλων μέσων θα μπορούσε κανείς να σημειώσει ότι χρησιμοποιούνται κυρίως από τους νέους και τους ηλικιωμένους και όχι τόσο από την μέση ηλικία, ενώ δεν είναι και αρκετά προσβάσιμα για άτομα με ειδικές ηλικίες.

Η ΠΟΕΤ εκτιμά ότι τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας οφείλουν άμεσα να εξετάσουν τα συμπεράσματα της μελέτης, δίνοντας τις κατάλληλες λύσεις για το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο των Τουριστικών Γραφείων, που αποτελεί ισχυρό και σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα του ελληνικού τουρισμού.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024