Η ευφορία για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού το 2005 εμφανίζει σημαντικές αλλαγές σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, όπως προκύπτει από το Hotel Study 2006 της JBR Hellas. Όσον αφορά στο προφίλ των πελατών, η έρευνα κατέδειξε πως το market mix μεταβλήθηκε σημαντικά με αύξηση των μεριδίων των travel agents…
Η ευφορία για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού το 2005 εμφανίζει σημαντικές αλλαγές σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές, όπως προκύπτει από το Hotel Study 2006 της JBR Hellas. Όσον αφορά στο προφίλ<...>των πελατών, η έρευνα κατέδειξε πως το market mix μεταβλήθηκε σημαντικά με αύξηση των μεριδίων των travel agents και συνέδρων, εις βάρος μεμονωμένων και επιχειρηματιών και οριακά των tour operators. Επιπλέον, το ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών μειώνεται σταθερά.
Τύπος Πελατών |
2005 |
2004 |
2003 |
Κυβερνητικοί Αξιωματούχοι |
0,3% |
0,3% |
0,9% |
Επιχειρηματίες |
12,5% |
13,2% |
18,7% |
Μεμονωμένοι Ταξιδιώτες |
13,8% |
16,5% |
14,2% |
Travel Agents |
10,8% |
7,6% |
5,6% |
Tour Operators |
31,7% |
31,1% |
32,3% |
Σύνεδροι |
20,5% |
21,7% |
17,9% |
Aλλοι |
10,5% |
9,5% |
10,3% |
|
100,0% |
100,0% |
100,0% |
|
2005 |
2004 |
2003 |
Repeaters |
17,3% |
19,1% |
21,6% |
Από την άλλη πλευρά:
- η Μέση Τιμή Δωματίου ARR αυξήθηκε από 106 ευρώ το 2003 σε 141 ευρώ το 2005 (με έξαρση το 2004 στα 184 ευρώ).
- Το Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPAR) επίσης αυξήθηκε μεταξύ 2003 και 2005 από 60 ευρώ σε 79 ευρώ (2004: 83 ευρώ)
- Οι πληρότητες αυξήθηκαν οριακά από 56,8% το 2003 σε 58,2% το 2005 (50,3% το 2004).
Επιπλέον:
- Το κόστος Μισθοδοσίας και Συναφών Εξόδων αυξήθηκε σε απόλυτους αριθμούς και αντιστοιχεί περίπου στα μισά έσοδα.
- Οι δαπάνες marketing αυξήθηκαν περαιτέρω από 2,7% των εσόδων το 2003 σε 5,4% το 2005.
- Όμως δεν υπήρξε θετική επίπτωση στο Μεικτό Λειτουργικό Κέρδος (GOP), που μειώθηκε από 18,2% το 2003 σε 17,1% το 2005.
Συμπερασματικά, αναφέρεται ότι η Ολυμπιακή ώθηση δεν μετατράπηκε σε προσέλκυση των Μεμονωμένων Πελατών, αλλά σε προσέλκυση πελατών κυρίως μέσω Travel Agencies, και σε μικρότερο βαθμό Συνεδρίων. Το αυξημένο κόστος εργατικών υπερκάλυψε τις αυξήσεις τιμών και πληροτήτων με αποτέλεσμα να παρατηρείται πτώση του GOP.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.