Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΕνημέρωση για τα δικαιώματα καταναλωτών στα πλοία από την ΠΟΜΕΚ

Ενημέρωση για τα δικαιώματα καταναλωτών στα πλοία από την ΠΟΜΕΚ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών, ΠΟΜΕΚ, «Η Παρέμβαση» ενημερώνει τους τουρίστες για τα δικαιώματα τους κατά τη διάρκεια ταξιδιού με πλοίο. Επίσης, με ανακοίνωση της δηλώνει ότι ελπίζει ότι σύντομα […]

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών, ΠΟΜΕΚ, «Η Παρέμβαση» ενημερώνει τους τουρίστες για τα δικαιώματα τους κατά τη διάρκεια ταξιδιού με πλοίο<...>. Επίσης, με ανακοίνωση της δηλώνει ότι ελπίζει ότι σύντομα θα ψηφιστεί ο νέος νόμος για τα «Δικαιώματα-υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις επιβατικές τακτικές θαλάσσιες μεταφορές» για την περαιτέρω διεύρυνση και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Τα μέλη της ΠΟΜΕΚ έχουν καταθέσει προτάσεις ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη προστασία του καταναλωτή και σε αυτό το χώρο.

Οι τουρίστες – καταναλωτές βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, έχουν τα εξής δικαιώματα.

Ταξιδεύοντας με πλοίο:

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου, δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Επίσης, μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω το ποσό που είχατε καταβάλει. Αν η ταλαιπωρία σας ήταν υπερβολική (κατά την διάρκεια καθυστέρησης του πλοίου) μπορείτε να διεκδικήσετε και αποζημίωση.

Εάν δεν ταξιδέψετε και ενημερώσετε έγκαιρα, παίρνετε το 50% της αξίας του εισιτηρίου. Υπεύθυνος για την καταβολή του εισιτηρίου είναι ο ναυτικός πράκτορας.

Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.

Οι όροι που αναφέρονται στο εισιτήριο καθώς και στην απόδειξη μεταφοράς οχήματος πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

Ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει αποσκευές, το βάρος και ο όγκος πρέπει να ορίζεται στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου. Εάν ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές του στο πλοίο για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής ευθύνεται ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου. Ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωσης το ανώτερο στα 736,70 ευρώ ανά μονάδα ή δέμα. Για την καταβολή της αποζημίωσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση από τον επιβάτη του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει προς φύλαξη.

Απαγορεύεται η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο.

Σε περίπτωση άρνησης έκδοσης εισιτηρίου από τον πράκτορα με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις κατά τόπο αρμόδιες λιμενικές αρχές για την επιβολή διοικητικών προστίμων.

Τι ισχύει στις καντίνες των πλοίων

Πρέπει να υπάρχουν ανηρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση είδη και οι τιμές τους. Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με τις τιμές των τιμοκαταλόγων.

Προσοχή τα παρακάτω είδη είναι σε διατίμηση. Πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχουν στην καντίνα κάθε πλοίου. Ο καταναλωτής να επιμένει να λαμβάνει τα προϊόντα αυτά στις τιμές της διατίμησης:

Εμφιαλωμένο νερό 500ml έως 0.50 ευρώ
Εμφιαλωμένο νερό 750ml έως 0.70 ευρώ
Τοστ με ζαμπόν + τυρί έως 1.80 ευρώ
Τοστ με τυρί έως 1.60 ευρώ
Σάντουιτς με ζαμπόν + τυρί έως 1.70 ευρώ
Σάντουιτς με τυρί έως 1.50 ευρώ
Ελληνικός καφές (μονός) έως 1.60 ευρώ
Καφές φίλτρου γαλλικός (μονός) έως 1.60 ευρώ
Καφές εσπρέσσο (μονός) έως 1.70 ευρώ
Καφές στιγμιαίος (νες καφέ, φραπέ) έως 1.60 ευρώ
Τσάϊ σε ρόφημα έως 1.60 ευρώ

Οι παραπάνω τιμές είναι τελικές. Ισχύουν μόνο γι’ αυτούς που σερβίρονται όρθιοι στο κυλικείο και όχι για όσους κάθονται και δίνουν παραγγελία σε σερβιτόρο. Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει με την προσθήκη γάλα. Εάν παρόλα αυτά αντιμετωπίσετε πρόβλημα απευθυνθείτε στα κατά τόπους λιμεναρχεία και στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, τηλ. κέντρο: 210 4191700

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024