Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΘετικά δημοσιεύματα για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στις ΗΠΑ
Στέρεο το αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή των μαρμάρων

Θετικά δημοσιεύματα για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στις ΗΠΑ

Η υπόθεση των μαρμάρων του Παρθενώνα ανάγεται σε μια άλλη εποχή και για το λόγο αυτό η συζήτηση θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Η θέση αυτή διατυπώνεται σε σημερινό εκτενές δημοσίευμα […]

Η υπόθεση των μαρμάρων του Παρθενώνα ανάγεται σε μια άλλη εποχή και για το λόγο αυτό η συζήτηση θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Η θέση αυτή διατυπώνεται σε<…> σημερινό εκτενές δημοσίευμα της “New York Times”, όπου επίσης σημειώνεται ότι ο χώρος του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης είναι “ευχάριστος και ευάερος”, επισημαίνοντας ότι η συλλογή των εκθεμάτων είναι “ένα θαύμα”.

Συγκεκριμένα, ο αρχισυντάκτης πολιτιστικών θεμάτων της νεοϋορκέζικης εφημερίδας, Μάικλ Κίμελμαν, ο οποίος επισκέφθηκε την Αθήνα και παρέστη στα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης, αναγνωρίζει ως βάσιμα τα επιχειρήματα τόσο της ελληνικής, όσο και της βρετανικής πλευράς στο αίτημα της Ελλάδας για επιστροφή των μαρμάρων, ωστόσο υποστηρίζει ότι “ενώ δε θα πρέπει να υπάρχει ανοχή στην κλοπή αρχαιοτήτων, η υπόθεση των μαρμάρων του Παρθενώνα ανάγεται σε μια άλλη εποχή και για το λόγο αυτό η συζήτηση γύρω απ`αυτή θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί”.

Ο κ. Κίμελμαν προτάσσει το γεγονός ότι η συνεργασία μεταξύ των παγκόσμιων μουσείων συνεχώς διευρύνεται, καλώντας Βρετανικό Μουσείο και Μουσείο Ακρόπολης να επικεντρωθούν στη μεταξύ τους συνεργασία, ενώ επισημαίνει δε ότι το ισχυρότερο επιχείρημα υπέρ της επιστροφής θα ήταν τα εκθέματα να γύριζαν στο μνημείο που ανήκουν πραγματικά, τον Παρθενώνα, κάτι που δεν ισχύει όμως, εφόσον μιλάμε για μεταφορά από το ένα μουσείο στο άλλο.

Στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά στο ιστορικό της έναρξης της ελληνικής εκστρατείας για την επιστροφή των Μαρμάρων, φιλοξενείται δήλωση του προέδρου του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητή Δημήτρη Παντερμανλή, ο οποίος επισημαίνει ότι “αυτό το ζήτημα μας ενώνει”, με το δημοσιογράφο να ισχυρίζεται ότι σύμφωνα με έρευνες, “οι Έλληνες δεν μπαίνουν στον κόπο να επισκεφθούν την Ακρόπολη, μετά τα σχολικά τους χρόνια”.

Σε σχέση με το Μουσείο, ο κ. Κίμελμαν χαρακτηρίζει το χώρο ευχάριστο και ευάερο τη συλλογή των εκθεμάτων ένα θαύμα, ενώ ως ωραία πινελιά σχολιάζει το διαφανές δάπεδο που επιτρέπει στον επισκέπτη να βλέπει κάτω από τα πόδια του, τα ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες κατασκευής του Μουσείου. Επίσης, σημειώνει ότι η παρουσίαση των αυθεντικών γλυπτών δίπλα στα αντίγραφα εκείνων που απουσιάζουν, ενισχύει το αίτημα της επιστροφής. Ωστόσο, υποστηρίζει ότι στο δεύτερο όροφο, όπου εκτίθενται αρχαϊκά και αγάλματα της πρώιμης κλασικής εποχής, καθώς και στο χώρο όπου φιλοξενούνται οι Καρυάτιδες και τα γλυπτά από το Ναό της Αθηνάς Νίκης, απουσιάζει η αίσθηση της ιεράρχησης και της ανάδειξης ορισμένων έργων, κάτι που συνιστά βασικό ρόλο των μουσείων Τέχνης, με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να κινδυνεύει να προσπεράσει θησαυρούς, όπως το Αγόρι του Κριτία. Τέλος, αναφέρει ότι γενικότερα η Αθήνα χρειάζεται σύγχρονα κτίρια ορόσημα, διότι τα περισσότερα μνημεία αποτελούν “κακές απομιμήσεις αρχαίων παλατιών”.

Σ`ένα άλλο δημοσίευμα στην ιστοσελίδα “Huffington Post”, που υπογράφει η Ελένη Γκέιτζ, η οποία επίσης παρέστη στα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης, γίνεται λόγος για διακριτικότητα και ευγένεια της ελληνικής εκστρατείας για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα.

Η κα Γκέιτζ περιγράφει με ιδιαίτερα κολακευτικά λόγια το Μουσείο, εκτιμώντας ότι προσφέρει πειστικές απαντήσεις σε όλα τα βρετανικά επιχειρήματα κατά της επιστροφής των μαρμάρων. Αναφερόμενη μάλιστα στο επιχείρημα ότι ο Λόρδος Έλγιν είχε την έγκριση των Οθωμανών για την απομάκρυνση των γλυπτών, σχολιάζει ότι πολλά γεγονότα και καταστάσεις νομιμοποιούνται από κατοχικές δυνάμεις, και μεταξύ αυτών διωγμοί και εξολόθρευση ανεπιθύμητων πληθυσμών, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν μας κάνει να αισθανόμαστε καλά. Επίσης, σημειώνει ότι το επιχείρημα περί της δημιουργίας προηγούμενου για τη διεκδίκηση αρχαιοτήτων και από άλλες χώρες, δεν έχει βάση, διότι η περίπτωση του Παρθενώνα είναι μοναδική.

Η δημοσιογράφος επισημαίνει το γεγονός ότι μέσα στο Μουσείο, δεν τίθεται το ζήτημα της επιστροφής των γλυπτών, καθώς δεν υπάρχουν σχετικές επιγραφές, οι επισκέπτες δεν καλούνται να συνυπογράψουν το αίτημα και οι ξεναγοί δεν προβαίνουν σε κανενός είδους σχόλιο για το θέμα.

Τέλος, η Ελληνοαμερικανίδα συγγραφέας και δημοσιογράφος ενισχύει το αίτημα της επιστροφής των Μαρμάρων με ένα επιχείρημα συναισθηματικής φύσεως, τη σημασία που θα έχει αυτή η εξέλιξη για τον 68χρονο πρόεδρο του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητή Δημήτρη Παντερμανλή.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024