Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΤην προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη στις οδηγίες της Ε.Ε. ζητά η ΕΠΕΣΤ

Την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη στις οδηγίες της Ε.Ε. ζητά η ΕΠΕΣΤ

Την προσαρμογή του ελληνικού θεσμικού πλαισίου για τον θαλάσσιο τουρισμό, και ειδικότερα για τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πριν να είναι πολύ αργά ζήτησε από την Κυβέρνηση της χώρας για ακόμη μια φορά ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού – ΕΠΕΣΤ

Την προσαρμογή του ελληνικού θεσμικού πλαισίου για τον θαλάσσιο τουρισμό, και ειδικότερα για τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής<...>Ένωσης, πριν να είναι πολύ αργά ζήτησε από την Κυβέρνηση της χώρας για ακόμη μια φορά ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού – ΕΠΕΣΤ, κ. Δημήτρης Βασιλάκης, στα πλαίσια της προχτεσινής εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδας, προκειμένου η Ένωση να βραβεύσει ορισμένα πρόσωπα για την συμβολή τους στην ανάπτυξη του ελληνικού θαλάσσιου τουρισμού.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο κ. Βασιλάκης:

“Δεν μπορεί το επαγγελματικό σκάφος Ελληνικής σημαίας να είναι το μοναδικό, που πληρώνει ΦΠΑ επί των ναυλοσυμφώνων, να έχει (όχι με ευθύνη των πλοιοκτητών) το υψηλότερο λειτουργικό κόστος έναντι σχεδόν όλων των υπολοίπων χωρών της Ε.Ε., να έχει απαράδεκτο υψηλό κόστος κατασκευής και συντήρησης λόγω των συνθηκών και της αναχρονιστικής νομοθεσίας, που επικρατούν στις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, να μην έχει οποιαδήποτε ενίσχυση στην κατασκευή και αναβάθμιση των σκαφών και να βυθίζεται στα μικρά ή μεγάλα προβλήματα, που δημιουργεί η γραφειοκρατική μηχανή της χώρας.

Ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού έδειξε το δυναμισμό του, παραμένοντας ζωντανός κατά τα χρόνια της κρίσης, η οποία σχεδόν έσβησε από τον χάρτη την ελληνική κρουαζιέρα. Όμως η σταθερή μείωση των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών μετά το 1995 θα πρέπει να προβληματίσει τους αρμόδιους και ιδιαίτερα το Υπουργείο και τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ο κλάδος χρειάζεται αναπτυξιακή πολιτική με τις αναγκαίες αποφάσεις και ενέργειες, που μπορούν να δώσουν την κατάλληλη κατεύθυνση στη νοοτροπία της Δημόσιας Διοίκησης, που σήμερα λείπει, ώστε η επιχειρηματική δραστηριότητα να αντιμετωπίζεται όπως σε όλες τις προηγμένες χώρες, φέρνοντας και τις ανάλογες επενδύσεις Ελληνικές ή και ξένες στην χώρα μας. Πρέπει επιτέλους να γίνει σε όλους συνείδηση πως στον τουρισμό και στην ναυτιλία (όπως και στους άλλους τομείς της ναυτιλίας) βρισκόμαστε πλέον στην εποχή που, νόμος είναι ο δίκιο του πελάτη“.

Συγκεκριμένα, στα πλαίσια της προχτεσινής εκδήλωσης, η ΕΠΕΣΤ ανακήρυξε Επίτιμα Μέλη του Δ.Σ. της τον κ. Γιώργο Ανωμερίτη, σε αναγνώριση της σημαντικής και μακροχρόνιας συμβολής του ως Υπουργού και Βουλευτή, τον κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, σε αναγνώριση της προσφοράς του ως Βουλευτή και Υπεύθυνου Τομέα Ναυτιλίας της Ν.Δ., και τον κ. Γιάννη Διαμαντίδη, σε αναγνώριση της μακροχρόνιας προσφοράς του ως Βουλευτή και Προέδρου Κοινοβουλευτικών Επιτροπών. Ακόμα, η Ένωση απένειμε τιμητική διάκριση στον εκλιπόντα Σπυρίδωνα Αλεξανδράτο, μέσω της οικογένειας του, για το έργο που επιτέλεσε ως Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, ενώ ανακήρυξε Επίτιμο Πρόεδρο της τον κ. Γιώργο Βερνίκο σε αναγνώριση της μακροχρόνιας προσφοράς του ως Προέδρου, Αντιπροέδρου και Μέλους της ΕΠΕΣΤ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους άνθρωποι από όλους τους χώρους της ελληνικής πολιτικής σκηνής, μεταξύ των οποίων και ο πρώην Υφυπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Αναστάσιος Λιάσκος, ενώ στο μήνυμα της η Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Φάνη Πάλλη – Πετραλιά, που λόγω προσωπικού κωλύματος δεν μπόρεσε να παρευρεθεί και να απονείμει τα βραβεία, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, μέσω του Γ.Γ. του Ε.Ο.Τ., κ. Γιώργου Φωτεινόπουλου, ανέφερε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός ήταν, είναι και θα είναι το όχημα για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Τέλος, σημειώνεται ότι η ΕΠΕΣΤ εκπροσωπεί τα επαγγελματική τουριστικά σκάφη, που στην Ελλάδα εξακολουθούν να ανέρχονται σήμερα σε περίπου 3.200 και να είναι ο μεγαλύτερος στόλος χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρά την πολύ σημαντική μείωση του αριθμού τους κατά τα τελευταία 10 χρόνια, όπως τόνισε ο πρόεδρος της, κ. Βασιλάκης.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024