Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςYachtingΕνωμένος ο κλάδος των τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αντιμετωπίζει τις προκλήσεις
Θαλάσσιος τουρισμός

Ενωμένος ο κλάδος των τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αντιμετωπίζει τις προκλήσεις

Οι τρεις ενώσεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών ενώθηκαν για να αντιμετωπίσουν προκλήσεις όπως η ελλιπής υποδομή μαρινών και ελλιμενισμού, ενώ υπογραμμίζουν την ανάγκη για κοινή συνεργασία για την ανάπτυξη του κλάδου.

Οι τρεις ενώσεις που αφορούν στα τουριστικά επαγγελματικά σκάφη, Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, (ΕΠΕΣΤ), Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Ανευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοων Σκαφών (Π.ΕΝ.Ε.Τ.Η.Σ) έκοψαν κοινή Πρωτοχρονιάτικη πίττα για το 2024, όχι μόνο συμβολικά, αλλά και για στείλουν κοινό μήνυμα ότι όλοι μαζί θα εργασθούν για  τις προκλήσεις που δέχεται ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού.

Κοινή βεβαίωση ήταν ότι το 2024 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τον τουρισμό γενικά, αλλά και για το yachting στην Ελλάδα. Όμως τα προβλήματα με τις μαρίνες και τον ελλιμενισμό των σκαφών παραμένουν πολύ σοβαρά και άλυτα. Οι πρόεδροι των ενώσεων στο χαιρετισμό τους τόνισαν ότι, ενώ η πολιτεία έχει κάνει πολλά θετικά βήματα δεν έχει όμως προβεί σε βαθιές τομές, όπως η δημιουργία μιας μαρίνας ειδικά για τα επαγγελματικά σκάφη μέσα στην Αττική.

Διαβάστε επίσης → Ξαφνική ταφόπλακα στο yachting

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής κ. Ιωάννης Παππάς τόνισε την προσφορά των ημεροπλοίων στην εκκένωση της Ρόδου, όπου μέσα σε λίγες ώρες όλοι συντονίστηκαν, λιμενικό, πολιτεία, ιδιοκτήτες ημεροπλοίων, με αποτέλεσμα τον επιτυχή απεγκλωβισμό χιλιάδων τουριστών. Αυτό αποδεικνύει ότι πολλά μπορούν να γίνουν με αποτελεσματικότητα όταν όλοι μαζί συνεργάζονται.

Ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ κ. Αντώνης Στελλιάτος στην ομιλία του τόνισε και εκείνος τη σπουδαιότητα της κοινής συνεργασίας όλων των ενώσεων αλλά και συνεχάρει το Υπουργείο Ναυτιλίας  και Νησιώτικης Πολιτικής για την απόφαση να ανακηρύξει το 2024 ως χρονιά για την “Εκπαίδευση Ναυτικών” για να πάρουν τουριστική παιδεία. Κατόπιν, αναφέρθηκε στην πλατφόρμα που θα λειτουργήσει δοκιμαστικά και όλοι αναμένουν να αξιολογήσουν τα αποτελέσματά της.  Προς τον γενικό γραμματέα Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης κ. Μύρωνα Φλουρή ζήτησε τη βοήθεια του Υπουργείου Τουρισμού στο θέμα των μαρινών και των απότομων και μεγάλων αυξήσεων των τιμών που ανακοίνωσε η Μαρίνα Αλίμου.

Δεύτερος, πήρε το λόγο ο κ. Δημήτρης Τριανταφύλλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοων Σκαφών (Π.ΕΝ.Ε.Τ.Η.Σ), τονίζοντας πάλι το θέμα του ελλείματος θέσεων ελλιμενισμού, και του γεγονότος ότι πιο πολλά ενώνουν τις ενώσεις παρά τις χωρίζουν. Επίσης, αναφέρθηκε στο θέμα της έλλειψης προσωπικού, της τεράστιας γραφειοκρατίας που ταλαιπωρεί τους επαγγελματίες του κλάδου και ζήτησε τα ημερόπλοια να συμπεριληφθούν στις επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ.

Στη συνέχεια, πήρε το λόγο ο κ. Ευθύμης Μπιμπής, πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ τονίζοντας ότι στην συνάντηση εκτός από της τρεις ενώσεις υπάρχουν και πάρα πολλοί εκπρόσωποι από το λιμενικό σώμα με το οποίο υπάρχει μεγάλη συνεργασία τα τελευταία χρόνια προσφέροντας οτι με αυτή τη κοινή παρουσίαση διαφαίνεται ότι στο μέλλον θα υπάρχει μια στενότερη συνεργασία όλων των παραπάνω φορέων. “Η χρονιά που πέρασε το 2023 ήταν ακριβώς μετά το 2022 μια από τις καλύτερες χρονιές για το θαλάσσιο τουρισμό. Τα δυο τελευταία χρόνια υπήρχαν κρατήσεις αλλά και πολλές ακυρώσεις λόγω των πολέμων με αποκορύφωμα το τέλος της σεζόν του 2023 με το πόλεμο στη Μέση Ανατολή. Οι κρατήσεις κινούνται στα περσινά επίπεδα, αλλά η ακρίβεια και η αύξηση των τιμών των θέσεων ελλιμενισμού είναι το σοβαρότερο πρόβλημα.” Οι ξαφνικές αυξήσεις στη μαρίνα Αλίμου δημιουργούν τεράστιο προβλήμα και αυξάνουν ακόμα περισσότερο το ήδη αυξημένο κόστος, ενώ οι τιμές ενοικίασης δεν μπορούν να αυξηθούν ανάλογα. Ο κ. Μπιμπής είπε ότι το ‘αποκορύφωμα ήρθε με τις μεγάλες αυξήσεις στη Μαρίνα Αλίμου” και ζήτησε τη βοήθεια των υπουργείων για να βρεθεί λύση στο πρόβλημα του ελλιμενισμού.

Από την πλευρά του,  ο κ. Φλουρής χαιρέτησε την κοινή γραμμή των ενώσεων, ενώ αναφέρθηκε σε νούμερα και τόνισε ότι οι μαρίνες επιδοτούνται από το RRF (Recovery and Resilience Facility) με 159,2 εκατ. ευρώ. Σχετικά με τις αδειοδοτήσεις και τις χωροθετήσεις τόνισε ότι “όποιος έχει έτομο φάκελο σε μια εβδομάδα χωροθετείται”. Οι μαρίνες, όπως πρέπει να γίνουν, είναι ανάγκη να συμφωνήσει όλο το “οικοσύστημα” και τόνισε πόσο σημαντικό είναι ότι ο ιδιωτικός τομέας και το δημόσιο φαίνεται να πηγαίνουν μαζί.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024