Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΝέα μορφή απάτης σε βάρος ξενοδοχείων

Νέα μορφή απάτης σε βάρος ξενοδοχείων

Ενημερωτική επιστολή που αφορά μία σε εξέλιξη νέα μορφή απάτης σε βάρος των ξενοδοχείων έλαβε πρόσφατα η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής – ΕΞΑαπό την Διοίκηση της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών. Πιο συγκεκριμένα, […]

Ενημερωτική επιστολή που αφορά μία σε εξέλιξη νέα μορφή απάτης σε βάρος των ξενοδοχείων έλαβε πρόσφατα η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής – ΕΞΑ<...>από την Διοίκηση της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών.

Πιο συγκεκριμένα, στην επιστολή αναφέρεται ότι βρίσκεται σε έξαρση παγκοσμίως η προσπάθεια εξαπάτησης ξενοδοχείων μέσω μηνυμάτων e-mail για τη διενέργεια συναλλαγών εξ` αποστάσεως, όπου δεν απαιτείται η φυσική παρουσία της κάρτας (εντολές μέσω internet για κράτηση δωματίων με ταυτόχρονη αγορά και αποστολή κινητών τηλεφώνων ή αποστολή χρημάτων μέσω Western Union).

Η Μεθοδολογία της απάτης έχει ως εξής:


  • Αποστολή μηνυμάτων μέσω e-mail στα ξενοδοχεία, προσποιούμενοι διευθυντές μεγάλων εταιριών του εξωτερικού ή ταξιδιωτικά γραφεία, ζητώντας κράτηση δωματίων, συνήθως για μια εβδομάδα.

  • Το ξενοδοχείο ενημερώνει για την κράτηση (όλες τις λεπτομέρειες). Στη συνέχεια οι απατεώνες στέλνουν το νούμερο της πιστωτικής κάρτας, που είναι πλαστή, για προκαταβολή της κράτησης.

  • Κατόπιν απευθύνονται εκ νέου στα ξενοδοχεία ζητώντας:
    • Αγορά συγκεκριμένης μάρκας κινητών για τις δήθεν ανάγκες των στελεχών τους / πελατών, αποστολή τους με courier, με αντίστοιχη χρέωση στο νούμερο της πλαστής πιστωτικής κάρτας.

    • Αποστολή χρημάτων μέσω Western Union, προκειμένου να εξοφλήσουν το ταξιδιωτικό γραφείο με το οποίο συνεργάζονται επειδή δήθεν δεν τους έχουν εμπιστοσύνη και αντίστοιχα το ξενοδοχείο να χρεώσει στον αριθμό της πλαστής κάρτας τις διανυκτερεύσεις και τα λοιπά έξοδα.
    • Την άμεση αποστολή προμήθειας στην περίπτωση που η κράτηση αφορά μεγάλο αριθμό δωματίων και έχει πραγματοποιηθεί μέσω πρακτορείου, του οποίου η έδρα συνήθως βρίσκεται στην Ινδονησία – Μαλαισία.

Οι απατεώνες προκειμένου να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη του αρμόδιου λειτουργού του ξενοδοχείου, στέλνουν επιπρόσθετα e-mail, εξουσιοδότηση για χρέωση κάρτας, φωτοτυπία διαβατηρίου και της κάρτας, που είναι όλα πλαστά.

Έτσι, κατόπιν όλων των παραπάνω, η ΕΞΑ συμβουλεύει τους ξενοδόχους – μέλη της να μην ανταποκρίνονται σε μηνύματα μέσω e-mail από αγνώστους πελάτες, για εργασίες που δεν αποτελούν αντικείμενο των επιχειρήσεων τους και δεν περιγράφονται στην μεταξύ της επιχείρησης και των τραπεζών σύμβαση συνεργασίας, δεδομένου ότι ο κίνδυνος να μην εισπραχθούν τα ποσά των συναλλαγών είναι πολύ μεγάλος.

Μάλιστα, αξίζει να αναφερθεί πως η ίδια απάτη τον τελευταίο καιρό παρουσιάστηκε, σύμφωνα με καταγγελίες ξενοδοχείων, και με τη μορφή αποστολής επιταγής σε ξενοδοχεία από γραφεία ή οργανισμούς οργάνωσης θρησκευτικών ταξιδίων, για την κάλυψη του κόστους της κράτησης. Συνήθως το ποσό της επιταγής υπερβαίνει το κόστος της κράτησης, με συνέπεια για το υπερβάλλον τμήμα της να ζητείται από το ξενοδοχείο να το αποστείλει σε κάποιο άλλο συνεργάτη του γραφείου με έμβασμα μέσω Western Union ή κάποιας εταιρίας μεταφοράς χρημάτων.

Η επιταγή κατατίθεται στην τράπεζα, αλλά κατά τη διάρκεια της μακρινής `valeur`, το ξενοδοχείο δέχεται πιέσεις να στείλει τα χρήματα στον συνεργάτη. Περιττό να αναφέρουμε ότι η επιταγή είναι πλαστή ή άνευ αντικρίσματος και έτσι ούτε κράτηση υπάρχει και όποιος έχει στείλει τα χρήματα, στο μεταξύ, πριν την πληροφόρηση για την αδυναμία κάλυψης της επιταγής, τα έχει χάσει. Υπάρχει και η περίπτωση η πληροφόρηση περί του ακάλυπτου της επιταγής να ξεπερνάει και το διάστημα της τραπεζικής `valeur` και η τράπεζα εκ των υστέρων να ενημερώνει το ξενοδοχείο για το πρόβλημα στην επιταγή. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβεβαιώνεται ρητά από την τράπεζα που έχει κατατεθεί η επιταγή η κάλυψη της, ανεξάρτητα από τη `valeur`, γιατί ως γνωστόν οι τράπεζες ποτέ δεν χάνουν τα χρήματα τους και σε κάθε περίπτωση θα τα πάρουν πίσω, ενώ ο ξενοδόχος αδυνατεί να τα διεκδικήσει.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024