Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΞεκίνησε η λειτουργία Προαστιακού στη Βόρεια Ελλάδα
Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών

Ξεκίνησε η λειτουργία Προαστιακού στη Βόρεια Ελλάδα

Με επιβάτη τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη, έγινε την Κυριακή, 9 Σεπτεμβρίου 2007, το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς το Λιτόχωρο στη νέα ηλεκτροκινούμενησιδηροδρομική γραμμή. Όπως […]

Με επιβάτη τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη, έγινε την Κυριακή, 9 Σεπτεμβρίου 2007, το πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς το Λιτόχωρο στη νέα ηλεκτροκινούμενη<...>σιδηροδρομική γραμμή. Όπως ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Λιάπης, «Με την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λιτόχωρο εγκαινιάζουμε μία νέα εποχή στις σιδηροδρομικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Δίνουμε στους επιβάτες πιο γρήγορες, πιο άνετες και πιο φιλικές προς περιβάλλον μετακινήσεις. Η ηλεκτροκίνηση ήταν ένα όραμα και έγινε πραγματικότητα. Μέσα στο επόμενο έτος θα ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη πλην του ορεινού τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, όπου όμως τα έργα είναι πλέον σε εξέλιξη. Ο σιδηροδρομικός άξονας είναι ένα απέραντο εργοτάξιο. Υλοποιούμε έργα που παρέμεναν για χρόνια στα χαρτιά. Επιταχύναμε τους ρυθμούς απορρόφησης Κοινοτικών κονδυλίων. Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων, ύψους 2 δισ. ευρώ έως το 2013. Αλλάξαμε σελίδα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, ενισχύοντας τις υποδομές της χώρας, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών».
Η νέα γραμμή, η οποία είναι η πρώτη ηλεκτροκινούμενη που λειτουργεί στη Βόρειο Ελλάδα, τέθηκε χτες, Δευτέρα, σε εμπορική λειτουργία. Η πρώτη μέρα λειτουργίας ήταν δωρεάν, για να δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους να εξοικειωθούν με το μέσο.

Με συρμούς Desiro Electric, και ταχύτητες που φτάνουν τα 160 χιλιόμετρα την ώρα, η νέα γραμμή μήκους 98 χιλιομέτρων συνδέει την Θεσσαλονίκη με το Λιτόχωρο σε 55 λεπτά. Οι συρμοί του Προαστιακού, διέρχονται από τρεις νομούς, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας και Πιερίας, και εξυπηρετούν 8 σταθμούς, με 16 δρομολόγια που εκτελούνται ανά μία ώρα και από τις δύο κατευθύνσεις, από τις 5 το πρωί έως τα μεσάνυχτα. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί είναι: Σίνδος, `Αδενδρο, Πλατύ, Αιγίνιο, Κορινός και Κατερίνη.

Το κόστος μετάβασης από και προς τα άκρα του δικτύου ανέρχεται σε 6 ευρώ, ενώ το εισιτήριο μετΆ επιστροφής, για την ίδια διαδρομή, κοστίζει 10 ευρώ και ισχύει για ένα μήνα. Η νέα γραμμή αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 3.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ σύντομα θα ανακοινωθεί πολιτική καρτών απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά.

Σημειώνεται ότι στο έργο ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται και το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη, ενώ η εναέρια γραμμή ηλεκτροδότησης έχει σχεδιαστεί προκειμένου να επιτρέπει την ανάπτυξη ταχυτήτων έως 250 km/h. Την άνοιξη του 2008 η ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα επεκταθεί μέχρι το Δομοκό.

Παράλληλα, ξεκινά και ο Προαστιακός «Θεσσαλονίκη – Σέρρες», σε μήκος 126 χλμ. και περιλαμβάνει 24 σταθμούς. Οι συρμοί διασχίζουν τους νομούς Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Σερρών και εκτελούνται δύο δρομολόγια την ημέρα – ανά κατεύθυνση – και η διαδρομή διαρκεί 2 ώρες και 15 λεπτά.

Επίσης, εξετάζεται η δημιουργία νέας γραμμής: Θεσσαλονίκη – Αεροδρόμιο – Νέος Μαρμαράς, Χαλκιδικής, μελετώντας τη σκοπιμότητα περιφερειακής σύνδεσης:

  • Θεσσαλονίκης με Αεροδρόμιο – Μουδανιά,

  • Θεσσαλονίκης με Λαγυνά – Αγ.Βασίλειο – Αεροδρόμιο και

  • Θεσσαλονίκης με Αγ. Βασίλειο – Σταυρό – Αμφίπολη – Μυρίνη/Ν.Ζίνχη

  • Θεσσαλονίκης με Γιαννιτσά – Σκύδρα

με την κατασκευή νέας υποδομής.

Ο Προαστιακός αποτελεί, κατά το ΥΜΕ, το πιο κατάλληλο εργαλείο για την υλοποίηση μιας αποτελεσματικής αποκέντρωσης και δημιουργεί νέα οικιστικά δεδομένα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των περιοχών. Η ακρίβεια και συνέπεια των δρομολογίων προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και δυνατότητα προγραμματισμού μειώνοντας έτσι το άγχος των καθημερινών μετακινήσεων. Παράλληλα συντελεί στην προστασία του περιβάλλοντος με τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων από τη χρήση ΙΧ στις προαστιακές μετακινήσεις.

Στόχος του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι ο Προαστιακός να αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό και με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, παρέχοντας ποιοτικές, υπηρεσίες με επίκεντρο τις ανάγκες των επιβατών.

Ρόβλιας: Η γραμμή Θεσσαλονίκη – Λιτόχωρο είναι σιδηροδρομική γραμμή του δικτύου του ΟΣΕ

Σχολιάζοντας τα εγκαίνια του “δήθεν Προαστιακού Βόρειας Ελλάδας”, Ο υπεύθυνος Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Ντίνος Ρόβλιας, επεσήμανε τα ακόλουθα:


  1. Η γραμμή Θεσσαλονίκη – Λιτόχωρο δεν είναι νέα γραμμή. Είναι γραμμή του ΟΣΕ που λειτουργεί εδώ και μια δεκαετία περίπου. Δεν είναι Προαστιακός. Είναι σιδηροδρομική γραμμή του δικτύου του ΟΣΕ.
  2. Στην γραμμή αυτή δρομολογήθηκαν σήμερα ηλεκτροκίνητες αμαξοστοιχίες, με μοναδική ανευθυνότητα και προχειρότητα, για επικοινωνιακούς λόγους. Δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας, διότι το προσωπικό δεν έχει εκπαιδευτεί και διότι δεν υπάρχει σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
  3. Οι επιβάτες είναι αδύνατον να επιβιβαστούν και αποβιβαστούν από τα ηλεκτροκίνητα τρένα, διότι αυτά είναι πιιο ψηλά κατά ένα (1) περίπου μέτρο από τις υφιστάμενες αποβάθρες. Σε δύο μόνο σταθμούς (Θεσσαλονίκης και Κατερίνης) κατασκευάστηκαν πρόχειρα, ολισθηρά και επικίνδυνα σιδερένια παραπήγματα για την άνοδο και κάθοδο των επιβατών από τις αμαξοστοιχίες στις αποβάθρες. Η κατάσταση είναι τριτοκοσμική και απαράδεκτη.
  4. Σε δέκα (10) ημέρες από σήμερα, τα δήθεν εγκαινιασθέντα δρομολόγια θα διακοπούν λόγω έναρξης έργων ανακαίνισης της συγκεκριμένης γραμμής. Το γεγονός αυτό το γνωρίζει ο κ. Λιάπης, αλλά εξαιτίας των επικοινωνιακών του αναγκών, κάνει ότι το ξεχνάει.


“Οι επικοινωνιακές φιέστες της κυβέρνησης και του κ. Λιάπη τελειώνουν σε εφτά (7) ημέρες. Μέχρι τότε θα κοροϊδεύουν τους πολίτες και θα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλειά τους, κάνοντας εγκαίνια «μαϊμού» σε ανύπαρκτους Προαστιακούς και σε ό,τι άλλο σκαρφιστούν. Η Ν.Δ. διέλυσε τον ΟΣΕ. Αυτή είναι η αλήθεια. Τα υπόλοιπα ανήκουν στην σφαίρα της κυβερνητικής προπαγάνδας και της εικονικής πραγματικότητας” κατέληξε ο κ. Ρόβλιας.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/02/2024
27/02/2024
26/02/2024
23/02/2024
22/02/2024
21/02/2024