Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΔημιουργήθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ευρώπης και η τρίτη σε όλο τον κόσμο

Δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ευρώπης και η τρίτη σε όλο τον κόσμο

Η γαλλική αεροπορική εταιρία Air France επιβεβαίωσε εχθές ότι προχωρά σε συνένωση με τον ολλανδικό αερομεταφορέα KLM και, παράλληλα, έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τη μέθοδο που θα ακολουθηθεί ώστε να πραγματοποιηθεί η συνένωση, με την οποία δημιουργείται η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρία…

Η γαλλική αεροπορική εταιρία Air France επιβεβαίωσε εχθές ότι προχωρά σε συνένωση με τον ολλανδικό αερομεταφορέα KLM<...> και, παράλληλα, έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τη μέθοδο που θα ακολουθηθεί ώστε να πραγματοποιηθεί η συνένωση, με την οποία δημιουργείται η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρία, η τρίτη σε μέγεθος σε όλο τον κόσμο μετά την American Airlines της AMR και την επίσης αμερικανική Delta Air Lines.

Η δύο εταιρίες προχώρησαν στην συνένωση χωρίς την Alitalia, η οποία έσπευσε λίγη ώρα μετά την απόφαση, να εξουσιοδοτήσει το γενικό διευθυντή Φραντσέσκο Μενγκόζι να υπογράψει, μέσα στις επόμενες ώρες, με τους επικεφαλής της Air France και της KLM, μια τριπλή συμφωνία συνένωσης.

Alitalia και Air France συνεργάζονται ήδη σε ποσοστό 2%, ενώ η πρώτη είναι μέλος και της κοινοπραξίας Skyteam, της οποίας ηγείται η δεύτερη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ακόμη και χωρίς την προσχώρηση της Alitalia στη νέα εταιρία, ο μέχρι τώρα ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών, η βρετανική εταιρία British Airways, θα περιοριστεί στο ρόλο του δεύτερου, παρά την πρόσφατη απορρόφηση της ελβετικής Swiss.

H ύψους 784 εκατ. ευρώ συμφωνία έρχεται μετά από έναν χρόνο διαπραγματεύσεων μεταξύ του γαλλικού και ολλανδικού αερομεταφορέα για μεταξύ τους συμμαχία. Κατά τη συμφωνία, για κάθε δέκα μετοχές της KLM η Air France θα καταβάλει 11 δικές της μετοχές και 10 warrants.

Οι σημερινοί μέτοχοι της KLM θα ελέγχουν το 19% του μετοχικού κεφαλαίου του διευρυμένου ομίλου, ενώ η συμμετοχή του γαλλικού κράτους θα μειωθεί στο 44%, από 54% που είναι σήμερα. Το υπόλοιπο 37% θα ελέγχεται από τους σημερινούς μετόχους της γαλλικής αεροπορικής εταιρίας.

“Ήμασταν ανέκαθεν πεισμένοι για την αναγκαιότητα της συγκεντροποιήσεις στη βιομηχανία των αεροπορικών εταιριών”, δήλωσε ο πρόεδρος της Air France Jean-Cyril Spineta. “Ανακοινώνουμε σήμερα μια σύνδεση με την KLM η οποία θα δημιουργήσει τον υπ` αριθμόν ένα ευρωπαϊκό όμιλο αερομεταφορών, γεγονός που αποτελεί ορόσημο για τη βιομηχανία μας”, πρόσθεσε.

Με αυτή την συνένωση εκτιμάται ότι η κοινοπραξία Skyteam θα εκτοπίσει από την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης τη Star Alliance, τη διεθνή συμμαχία που έχει ιδρύσει ο άλλος μεγάλος της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών, η γερμανική Lufthansa.

Μετά τη συνένωση των Air France και KLM δημιουργείται ένας κολοσσός με ετήσιο τζίρο 20 δισ. ευρώ, με 480 αεροπλάνα και περίπου 100.000 εργαζόμενους. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι πιο πολύ θα πληγεί από τον ανταγωνισμό ο όμιλος της British Airways, διότι είναι περισσότερο προσανατολισμένος στα υπερατλαντικά ταξίδια. Αντίθετα, πιστεύουν πως ο όμιλος της Lufthansa, που έχει στραφεί κυρίως στην ασιατική αγορά, θα αντιμετωπίσει προβλήματα μόνο στις ενδοευρωπαϊκές πτήσεις.

Τα διεθνή χρηματιστήρια είδαν θετικά τις εξελίξεις. Έτσι, στο Παρίσι, η μετοχή της Air France, που ήταν σταθερή από τις αρχές της χρονιάς, σημειώνει άνοδο σχεδόν 50% και η τιμή της ξεπέρασε τα 14 ευρώ, ενώ στο Aμστερνταμ η μετοχή της KLM διαπραγματευόταν γύρω στα 13, σημειώνοντας αύξηση τιμής που ξεπερνά αισθητά το 50%.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024