Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΈρευνα: Εξουθενωμένοι εμφανίζονται οι Ευρωπαίοι πιλότοι
Αερομεταφορές

Έρευνα: Εξουθενωμένοι εμφανίζονται οι Ευρωπαίοι πιλότοι

Ανησυχητικά, το 72,9% των πιλότων αναφέρει ανεπαρκή ανάπαυση μεταξύ των καθηκόντων.

Σύντομοι ύπνοι στο πιλοτήριο, ανεπαρκείς ευκαιρίες ανάπαυσης για την αποφυγή σωρευτικής κόπωσης, επέκταση των πτήσεων πέρα από το νόμιμο μέγιστο: μια έκθεση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα παρουσιάζει την κακή εικόνα της διαχείρισης του κινδύνου κόπωσης στην ευρωπαϊκή αεροπορία.

Η έκθεση, “Έρευνα κόπωσης των Ευρωπαίων πιλότων” από τη συμβουλευτική εταιρεία διαχείρισης αεροπορικής ασφάλειας Baines Simmons, αναλύει τις απαντήσεις από σχεδόν 6.900 Ευρωπαίους πιλότους από 31 χώρες. Η έκθεση εντοπίζει όχι μόνο σημαντικούς δείκτες κόπωσης την “φορτωμένη” καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και διαρθρωτικές ελλείψεις στον τρόπο με τον οποίο οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες διαχειρίζονται τον κίνδυνο κόπωσης. Οι αεροπορικές εταιρείες υπό την εποπτεία της ασφάλειας πολλών χωρών –ιδίως της Ιρλανδίας, της Μάλτας, της Ισπανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου– ξεχωρίζουν ως οι χειρότερες σε επιδόσεις σε πολλές από τις πτυχές που καλύπτονται από την έκθεση.

Με βάση τα δεδομένα που συλλέχθηκαν τον Ιούλιο, η έρευνα δείχνει ότι η κόπωση συσσωρευόταν στα πιλοτήρια ήδη ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής.

Τρεις στους τέσσερις πιλότους “πήραν έναν υπνάκο” κατά τη διάρκεια πτήσης τις τελευταίες 4 εβδομάδες – και το 1/4 ανέφερε 5 ή περισσότερους “υπνάκους”.

Επιπλέον, το 72,9% των πιλότων ανέφερε ότι δεν είχαν επαρκή ανάπαυση για να τους επιτρέψει να συνέλθουν από την κόπωση μεταξύ των ωρών καθηκόντων τους. Επιπλέον, η έκθεση αποκαλύπτει μια ανησυχητική τάση για επεκτάσεις των πτητικών καθηκόντων, με σχεδόν έναν στους πέντε πιλότους να χρησιμοποιεί το “Commander’s Discretion” (CD)*, να είναι δηλαδή στη διακριτική του ευχέρεια για να επεκτείνει τα πτητικά του καθήκοντα δύο ή περισσότερες φορές τον τελευταίο μήνα. Επιπλέον, πάνω από το 60% των πιλότων εξέφρασαν ποικίλους βαθμούς ανησυχίας σχετικά με πιθανές αρνητικές συνέπειες, εάν αρνούνταν να παρατείνουν ένα πτητικό τους καθήκον σύμφωνα με το CD.

“Αυτά είναι ανησυχητικά σημάδια και σαφείς ενδείξεις ότι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια της κόπωσης δεν αντιμετωπίζονται σωστά σε πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες”, λέει ο πρόεδρος του European Cockpit Association (ECA), Otjan de Bruijn.

Η έκθεση της Baines Simmons δημοσιεύεται μόλις δύο μήνες αφότου η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) προειδοποίησε για τον κίνδυνο αυξημένης κόπωσης του πληρώματος αεροσκαφών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Κάλεσε παράλληλα τις αεροπορικές εταιρείες να προγραμματίζουν με επαρκή περιθώρια ασφαλείας και να απέχουν από το να βασίζονται στους πιλότους για συστηματική επέκταση του μέγιστου στα πτητικά τους καθήκοντα. Ωστόσο, τα ευρήματα της έκθεσης δείχνουν μια διαφορετική πραγματικότητα.

“Αυτό είναι πολύ ανησυχητικό”, συνεχίζει ο de Bruijn. “Ειδικά, καθώς τα αποτελέσματα καλύπτουν μια περίοδο πριν και στην αρχή της αιχμής των καλοκαιρινών πτήσεων. Αν αυτά είναι τα αποτελέσματα που βλέπουμε ήδη τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, τα επίπεδα κόπωσης τον Αύγουστο μπορεί να έχουν πάει μόνο προς τα πάνω!”.

Η έκθεση δείχνει επίσης μια άλλη, πιο διαρθρωτική διάσταση, η οποία είναι παρούσα όχι μόνο κατά τη διάρκεια των θερινών πτήσεων: “Τα δεδομένα […] έδειξαν ότι υπάρχουν ανεπάρκειες στις ρυθμίσεις διαχείρισης κινδύνου κόπωσης των αερομεταφορέων σε όλες τις χώρες που εκπροσωπούνται και κενά στην εποπτεία που παρέχουν οι ρυθμιστικές αρχές”, ενώ πρόσθεσε ότι “υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι απαιτείται βελτίωση σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη”.

Ένα παράδειγμα του πως η διαχείριση του κινδύνου κόπωσης δεν εφαρμόζεται τόσο αποτελεσματικά όσο θα έπρεπε είναι η αναφορά κόπωσης. Μόνο το 10,8% των πιλότων απάντησε ότι οι αναφορές κόπωσης οδήγησαν την αεροπορική τους εταιρεία να κάνει επιχειρησιακές αλλαγές για τη βελτίωση της ασφάλειας, μόνο το 13,2% είπε ότι “η εταιρεία έχει καλή επικοινωνία με το πλήρωμα σχετικά με τις αναφορές κόπωσης” και μόλις το 12% δήλωσε ότι εμπιστεύεται το σύστημα αναφορών της αεροπορικής τους εταιρείας . Όπως παρατηρεί η Baines Simmons, “χωρίς ένα αποτελεσματικό σύστημα αναφοράς, η αεροπορική εταιρεία είναι απίθανο να έχει ακριβή εικόνα της κόπωσης στη λειτουργία, περιορίζοντας την ικανότητά της να διαχειρίζεται τον κίνδυνο κόπωσης”.

Μια τάση που ξεχωρίζει στα δεδομένα της έρευνας είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες με βάση τη Μάλτα, την Ισπανία, την Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνουν σταθερά χαμηλότερες επιδόσεις όσον αφορά στη διαχείριση της κόπωσης, την αναφορά, την ανάπαυση ή τη χρήση της διακριτικής ευχέρειας του κυβερνήτη -και τον φόβο άρνησής της.

“Η Ιρλανδία και η Μάλτα –δύο χώρες με κάποια φήμη στον κλάδο των αερομεταφορών και έδρα μεγάλων αεροπορικών εταιρειών που λειτουργούν διακρατικά– ξεχωρίζουν σε αυτήν την έρευνα, αλλά όχι με θετικό τρόπο”, λέει ο Philip von Schöppenthau, γενικός γραμματέας του ECA. “Αυτό εγείρει μια σειρά ερωτημάτων και εναπόκειται σαφώς στις αρχές, καθώς και στην EASA, να εξετάσουν βαθύτερα τι συμβαίνει σε αυτές τις χώρες και στις αεροπορικές εταιρείες υπό την επίβλεψή τους. Ελπίζουμε ότι η EASA και οι εθνικές αρχές σε όλη την Ευρώπη θα εξετάσουν προσεκτικά την έκθεση και θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες παρέχουν αποτελεσματικά συστήματα αναφοράς κόπωσης και διαχειρίζονται σωστά τους κινδύνους ασφάλειας που σχετίζονται με την κόπωση των πιλότων”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

01/03/2024
29/02/2024
28/02/2024
27/02/2024
26/02/2024
23/02/2024