Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΟ EASA προτείνει το πρώτο πανευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για την επίγεια εξυπηρέτηση
Αερομεταφορές

Ο EASA προτείνει το πρώτο πανευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για την επίγεια εξυπηρέτηση

ground handling

Το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο κανονισμών επίγειας εξυπηρέτησης αναμένεται να δημοσιευθεί στα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025, ενώ προτείνεται μια μεταβατική περίοδος τριών ετών για εφαρμογή μετά τη δημοσίευσή του.

Ο Οργανισμός Αεροπορικής Ασφάλειας  της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) δημοσίευσε την πρώτη του πρόταση (γνωμοδότηση) για τη ρύθμιση της επίγειας εξυπηρέτησης στα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την αύξηση της ασφάλειας, της κυβερνοασφάλειας και της συνέπειας όλων των ενεργειών που συμβαίνουν στο έδαφος πριν και μετά από μια πτήση, παρέχοντας οφέλη τόσο στους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες.

Αυτή η γνωμοδότηση, για πρώτη φορά, προτείνει ένα πλαίσιο κανονισμών, που θα επηρεάσει περίπου 300.000 εργαζόμενους στον κλάδο της επίγειας εξυπηρέτησης, μιας από τις μεγαλύτερες ομάδες εργαζομένων στις αερομεταφορές. Το πλαίσιο θα διασφαλίζει επίσης ότι η επίγεια εξυπηρέτηση καλύπτεται από τον κανονισμό (ΕΕ) 2022/1645 για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Η επίγεια εξυπηρέτηση περιλαμβάνει κάθε δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα στο έδαφος για την προετοιμασία ενός αεροσκάφους και των επιβατών του για αναχώρηση ή άφιξη. πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνει:

  • φόρτωση και εκφόρτωση αεροσκαφών με φορτίο, ταχυδρομείο και αποσκευές·
  • επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών·
  • αποπάγωση (de-icing) και αντιπάγωση (anti-icing)
  • ανεφοδιασμός καυσίμων και
  • ασφάλιση του αεροσκάφους στο έδαφος κατά τις κινήσεις του στο αεροδρόμιο (περιστροφή, ώθηση και ρυμούλκηση).

Μέχρι τώρα, αυτός ο σημαντικός τομέας της αεροπορίας ήταν σε μεγάλο βαθμό αυτορυθμιζόμενος. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι επιχειρησιακές ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που επηρεάζουν την ασφάλεια, περιλαμβάνονται μόνο σε διμερείς συμφωνίες υπηρεσιών μεταξύ των παρόχων υπηρεσιών εδάφους και των φορέων εκμετάλλευσης αεροσκαφών στους οποίους παρέχουν υπηρεσίες.

ground handling

“Η ασφάλεια της αεροπορίας ξεκινά από το έδαφος. Αυτή η εντελώς νέα πρόταση καλύπτει ένα σημαντικό κενό στη συνολική ρύθμιση των αεροπορικών δραστηριοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχουμε τώρα μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αεροπορική ασφάλεια, καθώς και την κυβερνοασφάλεια”, δήλωσε ο αναπλ. εκτελεστικός διευθυντής του EASA, Luc Tytgat. “Για τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες τους, αυτό θα παρέχει αυξημένη βεβαιότητα ότι οι υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης εκτελούνται με ασφάλεια και συνέπεια σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια στα κράτη-μέλη του EASA”.

Η γνωμοδότηση προτείνει μια αποτελεσματική προσέγγιση για την εποπτεία των φορέων εξυπηρέτησης εδάφους από τις αρμόδιες αρχές. Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε αποφυγή πολλαπλών επαληθεύσεων των ίδιων δραστηριοτήτων και οργανωτικών πτυχών και να μειωθεί σταδιακά ο σημαντικός αριθμός ελέγχων που διενεργούνται, κυρίως από τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών. Με αυτόν τον τρόπο, οι οργανισμοί θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανέμουν καλύτερα τους πόρους τους, από τον έλεγχο στη διαχείριση της ασφάλειας των λειτουργιών τους.

Όπως και τώρα, οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών θα διατηρήσουν τη συνολική ευθύνη για την ασφάλεια των αεροσκαφών και την ασφάλεια των πτήσεων.

“Σήμερα, ένας μεγάλος οργανισμός επίγειας εξυπηρέτησης που λειτουργεί σε 100 σταθμούς μπορεί να υποβληθεί σε πάνω από 600 ελέγχους από εξωτερικούς ενδιαφερόμενους σε ένα χρόνο, που συνεπάγονται σχεδόν 5.000 ώρες εργασίας”, δήλωσε ο Tytgat. “Στο μέλλον, οι αερομεταφορείς θα μπορούν να βασίζονται στα αποτελέσματα της εποπτείας που εκτελείται μόνο μία φορά από την αρμόδια αρχή και να περιορίζουν τους δικούς τους ελέγχους μόνο στις απαραίτητες πρόσθετες πτυχές. Αυτό θα μειώσει το κόστος και θα ελευθερώσει πόρους για να επικεντρωθούν σε πιο κρίσιμες λειτουργίες”.

Το νέο πλαίσιο κανονισμών επίγειας εξυπηρέτησης θα απαιτούσε από τους οργανισμούς επίγειας εξυπηρέτησης και τις επιχειρήσεις αυτοεξυπηρέτησης αεροσκαφών που εκτελούν εμπορικές αεροπορικές μεταφορές να δηλώνουν οι ίδιοι ότι συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της ΕΕ. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με την εφαρμογή επιχειρησιακών διαδικασιών που αναπτύχθηκαν από τους ίδιους, είτε βιομηχανικών προτύπων και καλών πρακτικών που αναπτύχθηκαν και βελτιώνονται συνεχώς από τη βιομηχανία τις τελευταίες δεκαετίες. Οι οργανισμοί θα πρέπει να αποδείξουν ότι διαθέτουν ένα σύστημα διαχείρισης, αναλογικά ευθυγραμμισμένο με την πολυπλοκότητα των λειτουργιών τους. Αυτό περιλαμβάνει ένα σύστημα διαχείρισης ασφάλειας, εκπαίδευση για το προσωπικό, ένα πρόγραμμα συντήρησης για εξοπλισμό υποστήριξης εδάφους και καθορισμένες επιχειρησιακές διαδικασίες, μαζί με μια ισχυρή “κουλτούρα” ασφάλειας, όπου τυχόν ζητήματα ασφάλειας αναφέρονται χωρίς κυρώσεις στον αναφέροντα, αντιμετωπίζονται γρήγορα και χρησιμοποιούνται ως μάθημα (case study) για περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας στην παροχή υπηρεσιών.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024