Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςACI Europe και άλλοι 40 φορείς προς ΕΕ: Δώστε λεφτά για “πράσινες” αερομεταφορές
Αερομεταφορές

ACI Europe και άλλοι 40 φορείς προς ΕΕ: Δώστε λεφτά για “πράσινες” αερομεταφορές

ACI-Europe

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια διαφαινόμενη επενδυτική κρίση στα αεροδρόμια, καθώς οι χρηματοδοτικές ανάγκες υπολογίζονται σε 360 δισ. ευρώ έως το 2040.

Καθώς η εκδήλωση Connecting Europe Days πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες αυτήν την εβδομάδα (2-5 Απριλίου), υπό τη βελγική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 40 και πλέον ευρωπαϊκοί οργανισμοί μεταφορών, που αντιπροσωπεύουν το βασικό φάσμα του δικτύου μεταφορών της Ευρώπης, ενώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους για να παροτρύνουν το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να να αυξήσει τον προϋπολογισμό του μηχανισμού “Συνδέοντας την Ευρώπη” (Connecting Europe Facility-CEF) για τις μεταφορές στην επικείμενη αναθεώρηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου.

Ως ένας από τους 40 οργανισμούς στον συνασπισμό μεταφορών CEF, ο ACI Europe ζητά να αφιερωθεί περισσότερος προϋπολογισμός της ΕΕ στις μεταφορές, με ιδιαίτερη έμφαση στα αεροδρόμια και στον ευρύτερο τομέα των αεροπορικών μεταφορών.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe σχολίασε: “Η μεγαλύτερη χρηματοδότηση από την ΕΕ είναι προϋπόθεση για την ικανότητα του τομέα, ώστε να απελευθερωθεί από τις εκπομπές CO2 έως το 2050. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι τρόποι μεταφοράς που επιφέρουν πιο ‘βαριές’ εκπομπές, όπως η αεροπορία, απαιτούν περισσότερη πολιτική και οικονομική υποστήριξη ανάλογα με την πρόκληση που αντιμετωπίζουν. Ενώ ο ACI Europe συμμερίζεται το αίτημα του ευρύτερου τομέα των μεταφορών για μεγαλύτερο προϋπολογισμό της ΕΕ για τις μεταφορές, πιστεύουμε ότι θα πρέπει επίσης να υπάρχει δικαιότερη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ των διαφορετικών τρόπων μεταφοράς”.

Σύμφωνα με ανεξάρτητη μελέτη από τις εταιρείες συμβούλων SEO Amsterdam Economics (SEO) και Royal Netherlands Aerospace Center (NLR) που ανατέθηκε από τη συμμαχία DESTINATION 2050, η πλήρης απαλλαγή από τις αερομεταφορές με CO2 έως το 2050 θα απαιτήσει χρηματοδότηση άνω των 820 δισ. ευρώ. Ενώ οι φορείς της αεροπορίας είναι πλήρως δεσμευμένοι στους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ και έχουν υιοθετήσει το νομοθετικό πακέτο Fit for 55, ο τομέας δε θα μπορέσει να προχωρήσει μόνος του στη χρηματοδότηση της μετάβασής του. Μια επιτυχημένη, έγκαιρη απαλλαγή από τις εκπομπές CO2 απαιτεί επαρκή πρόσβαση σε χρηματοδότηση και δημόσιες επενδύσεις, οι οποίες με τη σειρά τους εξαρτώνται από υποστηρικτικές και πλήρως ευθυγραμμισμένες πολιτικές.

“Οι επενδυτικές ανάγκες των αεροδρομίων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά προτεραιότητα”, σημειώνει ο ACI Europe. “Τα αεροδρόμια της Ευρώπης δεν επωφελήθηκαν από το ίδιο επίπεδο υποστήριξης κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19 σε εθνικό επίπεδο σε σύγκριση με άλλους ενδιαφερόμενους φορείς. Ως αποτέλεσμα, δεν είχαν άλλη επιλογή από το να συσσωρεύσουν χρέος, το οποίο εξακολουθεί να παραμένει περίπου στα 40 δισ. ευρώ πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Αυτό οδήγησε σε σημαντική μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών – με τις επενδύσεις στα αεροδρόμια να μειώνονται κατά 27 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τα σχέδια για την περίοδο 2022-2024. Όλα αυτά τη στιγμή που η χρηματοδότηση της απαλλαγής από τις εκπομπές CO2, της ψηφιοποίησης, της ανθεκτικότητας, της ποιότητας υπηρεσιών και της χωρητικότητας δεν ήταν ποτέ πιο κρίσιμη για την εύρυθμη λειτουργία του ευρωπαϊκού τομέα αερομεταφορών και την ικανότητά του να συνεχίσει να προσφέρει αξία στους Ευρωπαίους πολίτες. Η Ευρώπη αντιμετωπίζει τώρα μια διαφαινόμενη επενδυτική κρίση στα αεροδρόμια, καθώς οι χρηματοδοτικές ανάγκες υπολογίζονται σε 360 δισ. ευρώ έως το 2040”.

“Εάν η Ευρώπη θέλει να ενισχύσει την ανθεκτικότητά της, να πρωτοστατήσει στη μετατροπή της σε ‘net-zero’ οικονομία και να ολοκληρώσει το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, πρέπει να μεταφράσει αυτές τις φιλοδοξίες στον νέο προϋπολογισμό της ΕΕ για τις μεταφορές, ζητούν οι οι φορείς μεταφορών”, τονίζει ο διεθνής οργανισμός.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024