Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΠοιά αεροπλάνα καθηλώνονται μετά την αποκόλληση πόρτας σε πτήση
Αεροπορικές εταιρείες

Ποιά αεροπλάνα καθηλώνονται μετά την αποκόλληση πόρτας σε πτήση

  • alaska-airlines
  • Το Boeing 737-9 MAX της Alaska Airlines

Μετά την απογείωση πτήσης μία πόρτα αποκολλήθηκε από την άτρακτο. Η πόρτα, μη λειτουργική και καλυμμένη, είναι μια τροποποίηση της Boeing για low-cost αεροπορικές εταιρίες.

Η  Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ζήτησε να διενεργηθούν αμέσως έλεγχοι ασφαλείας σε 171 αεροσκάφη 737-9 MAX της Boeing, τα οποία έχουν καθηλωθεί στο έδαφος μετά το ατύχημα που σημειώθηκε την Παρασκευή σε αεροσκάφος αυτού του τύπου όπου ξεκόλησε μια πόρτα αποκολλήθηκε από την άτρακτο. Η πόρτα, μη λειτουργική και καλυμμένη, είναι μια τροποποίηση της Boeing για low-cost αεροπορικές. Το αεροπλάνο που έγινε το συμβάν ανήκει στην εταιρεία Alaska Airlines.

Πιο συγκεκριμένα, λίγο μετά την απογείωση πτήσης (Πτήση 1282) της εταιρείας από το αεροδρόμιο του Πόρτλαντ με προορισμό το Οντάριο της Καλιφόρνιας, μία πόρτα αποκολλήθηκε από την άτρακτο του αεροπλάνου, όπως επισήμανε η αμερικανική υπηρεσίας ασφάλειας μεταφορών NTSB. Η πόρτα που αποκολήθηκε δεν χρησιμοποιούνταν και είχε κλείσει με κάλυμμα, αφήνοντας να φαίνεται μόνο ένα παράθυρο, μια τροποποίηση που προτείνει η Boeing στους πελάτες της που τη ζητούν. Αυτή η επιπλέον πόρτα συνήθως τοποθετείται από αεροπορικές εταιρείες low-cost, που χρησιμοποιούν επιπλέον θέσεις και έχουν ανάγκη περισσότερες εξόδους διαφυγής. Ωστόσο, οι πόρτες αυτές είναι μονίμως κλειστές ή απενεργοποιημένες στα αεροσκάφη με λιγότερες θέσεις, όπως αυτά της Alaska Airlines.

Την ώρα του συμβάντος το αεροσκάφος, που μετέφερε 171 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος, βρισκόταν σε υψόμετρο σχεδόν 5.000 ποδών.

Βάσει των οδηγιών της FAA οι αεροπορικές εταιρείες “οφείλουν να πραγματοποιούν έλεγχο στα αεροσκάφη πριν από κάθε νέα πτήση“, ανέφερε η υπηρεσία σε ανακοίνωσή της, εκτιμώντας ότι η διαδικασία επιθεώρησης απαιτεί από 4 έως 8 ώρες ανά αεροσκάφος.

Σύμφωνα με την Boeing, περίπου 218 αεροσκάφη 737-9 MAX έχουν παραδοθεί μέχρι σήμερα.

Η Alaska Airlines ανακοίνωσε ότι καθηλώνει και τα 65 αεροσκάφη αυτού του τύπου που διαθέτει. Αναλυτικότερα, η εταιρεία αναφέρει σε ανακοίνωση της 6ης Ιανουαρίου:

“H Αλάσκα πήρε την απόφαση να καθηλώσει προσωρινά τον στόλο της των 737-9 MAX, για τα οποία εκκρεμούσαν επιθεωρήσεις, που ξεκίνησαν νωρίς σήμερα το πρωί.

Σήμερα, η FAA εξέδωσε Οδηγία Επείγουσας Πτητικής Αξιοπλοΐας (EAD), η οποία απαιτεί από όλους τους χειριστές του αεροσκάφους 737-9 MAX να διενεργούν συγκεκριμένες επιθεωρήσεις πριν επιστρέψουν το αεροσκάφος σε υπηρεσία. Συνεργαζόμαστε με την FAA για να διασφαλίσουμε ότι οι επιθεωρήσεις μας πληρούν τις λεπτομερείς απαιτήσεις τους και συμμορφώνονται με την EAD, αλλά αυτή η διαδικασία θα πάρει περισσότερο χρόνο. Η εθελοντική προσωρινή καθήλωση του στόλου μας των 737-9 MAX και η συνεχιζόμενη εργασία για συμμόρφωση με την EAD της FAA επηρέασε τα ταξιδιωτικά σχέδια για πολλούς από τους επισκέπτες μας. Από τις 4 μ.μ. (PT) σήμερα, έχουμε ακυρώσει 160 συνολικά πτήσεις, επηρεάζοντας περίπου 23.000 επιβάτες. Εντοπίζουμε τις απαραίτητες ακυρώσεις για αύριο και αναμένουμε ότι η διαταραχή θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της εβδομάδας. Υπάρχει μια ευέλικτη ταξιδιωτική πολιτική προκειμένου οι επιβάτες να αλλάξουν ή να ακυρώνουν τις πτήσεις τους. Οι επιβάτες  θα πρέπει να επισκεφθούν το alaskaair.com για επιλογές εκ νέου κράτησης.

Λυπούμαστε βαθιά για την αναστάτωση που δημιουργήθηκε στους επιβάτες μας.

Δεκαοκτώ από τα αεροσκάφη 737-9 MAX της Αλάσκας υποβλήθηκαν σε εις βάθος επιθεωρήσεις ως μέρος ελέγχων βαριάς συντήρησης και συνέχισαν να λειτουργούν σήμερα μέχρι να λάβουμε την EAD της FAA. Αυτά τα αεροσκάφη έχουν επίσης αποσυρθεί από την υπηρεσία μέχρι να επιβεβαιωθούν λεπτομέρειες σχετικά με πιθανές πρόσθετες εργασίες συντήρησης με την FAA. Είμαστε σε επαφή με την FAA για να καθορίσουμε, απαιτείται εάν περαιτέρω εργασία πριν αυτά τα αεροσκάφη επιστραφούν σε λειτουργία”.

Αντιδράσεις άλλων αερομεταφορέων

Η αμερικανική United, που διαθέτει τα περισσότερα τέτοιου τύπου αεροσκάφη, ανέφερε ότι καθήλωσε 46 από αυτά, εν αναμονή της επιθεώρησης, ενώ 33 έχουν ήδη ελεγχθεί.

Η Aeromexico αποφάσισε να καθηλώσει όλα τα 737 MAX 9 μέχρι να ελεγχθούν και η αεροπορική εταιρεία του Παναμά Copa Airlines ανέστειλε τη χρήση 21 αεροσκαφών. Η Turkish Airlines απέσυρε τα πέντε 737 MAX 9 που διαθέτει για έλεγχο.

Ανακοίνωση του EASA

O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) σημειώνει σε χθεσινή του ανακοίνωση ότι “υιοθέτησε” την εντολή της FAA για τα 737-9 MAX, αλλά επεσήμανε ότι καμία χώρα μέλος της ΕΕ δε διαθέτει τέτοια αεροσκάφη.

“Ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε Οδηγία Επείγουσας Πτητικής Αξιοπλοΐας (EAD) που εκδόθηκε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) για μια συγκεκριμένη διαμόρφωση του Boeing 737-9 (MAX). Η EAD, το οποίο καθηλώνει τα αεροσκάφη σε αυτή τη συγκεκριμένη διαμόρφωση μέχρι να ολοκληρωθεί η επιθεώρηση, ακολουθεί ένα συμβάν σε πτήση της Alaska Airlines, όπου ένας πίνακας εξόδου αποσπάστηκε από την πτήση του αεροσκάφους, οδηγώντας σε ταχεία αποσυμπίεση της καμπίνας.

Ο EASA έλαβε την απόφαση να υιοθετήσει το FAA EAD παρά το γεγονός ότι, εξ όσων γνωρίζει ο Οργανισμός και επίσης βάσει δηλώσεων της FAA και της Boeing, καμία αεροπορική εταιρεία σε κράτος μέλος του EASA δεν εκμεταλλεύεται αεροσκάφος στη σχετική διαμόρφωση. Στη συγκεκριμένη διάταξη που καλύπτεται από την EAD, μια έξοδος στη μέση της καμπίνας αντικαθίσταται από έναν πίνακα με βύσμα. Αυτή η διαμόρφωση υιοθετείται συνήθως από αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις με χαμηλότερη χωρητικότητα επιβατών, όπου αυτή η πρόσθετη έξοδος δεν απαιτείται για την κάλυψη των απαιτήσεων ασφάλειας εκκένωσης.

Τα αεροσκάφη 737-9 που επιχειρούν στην Ευρώπη δεν έχουν αυτή τη διαμόρφωση και ως εκ τούτου δεν είναι καθηλωμένα από την EAD και μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά.

Η EASA βρίσκεται σε επαφή με την FAA για αυτό το θέμα και θα παρακολουθήσει στενά την έρευνα για το συμβάν της Alaska Airlines”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024