Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΟι τρέχουσες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα

Οι τρέχουσες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα

Με εκτενές ρεπορτάζ και πρωτοσέλιδο κυκλοφόρησε χθες η εφημερίδα Νέα Κρήτη αναφερόμενη στις εξελίξεις της ελληνικής ακτοπλοΐας, οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αναδημοσιεύουμε ολόκληρο το ρεπορτάζ. Εδώ και αρκετούς μήνες, […]

Με εκτενές ρεπορτάζ και πρωτοσέλιδο κυκλοφόρησε χθες η εφημερίδα Νέα Κρήτη αναφερόμενη στις εξελίξεις της ελληνικής ακτοπλοΐας,<...> οι οποίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Αναδημοσιεύουμε ολόκληρο το ρεπορτάζ.
Εδώ και αρκετούς μήνες, όσοι παρακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το 2007 θα είναι ο χρόνος μεγάλων αλλαγών και ριζικών ανακατατάξεων. Ήδη μπήκαμε σ` αυτή τη χρονιά-ορόσημο, και δεν απομένει παρά να περιμένουμε την εκδήλωση σχετικών πρωτοβουλιών. Αξιοσημείωτο για μας είναι το γεγονός ότι στο επίκεντρο του σχετικού ενδιαφέροντος βρίσκονται πρωτίστως οι “Μινωικές Γραμμές”, αλλά και η Hellenic SeaWays. Οι μεν “Μινωικές” επειδή θεωρούνται το “βαρύ πυροβολικό” των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, η δε Hellenic SeaWays επειδή διεκδικεί δυναμικά τα πρωτεία μεταξύ των εταιρειών που διασχίζουν τα νερά του Αιγαίου.

Καταλυτικός παράγοντας των εξελίξεων στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας παραμένει σήμερα ο Περικλής Παναγόπουλος, που είναι σε θέση να αναλαμβάνει κάθε στιγμή αποφασιστικές πρωτοβουλίες. Έτσι, ο κ. Παναγόπουλος, που τους τελευταίους μήνες έχει ενισχύσει σημαντικά το ποσοστό των μετοχών του μέσα στις “Μινωικές Γραμμές”, τώρα περιμένει την κατάλληλη στιγμή που θα αποφασίσει το επόμενο βήμα του, το οποίο οι ασχολούμενοι με τα ναυτιλιακά θεωρούν πως θα είναι η δρομολόγηση της διαδικασίας που θα καταλήξει στην πώληση των τεσσάρων πλοίων “Superfast” που παραμένουν ακόμα στη δύναμη της Attica Group. Ως πιο πιθανός αγοραστής των τεσσάρων αυτών πλοίων φέρονται σήμερα οι “Μινωικές Γραμμές”, χωρίς να αποκλείεται και το ενδεχόμενο να αγοράσουν τα δύο από τα τέσσερα “Superfast”, στην περίπτωση που τα άλλα δύο πουληθούν αλλού και απομακρυνθούν από το χώρο της Αδριατικής.

Σε αυτή την περίπτωση, όταν δηλαδή λιγοστέψουν τα πλοία που δρομολογούνται σήμερα στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας, κι όταν η (ανανεωμένη τελευταία) παντιέρα του μινωικού πρίγκιπα σηκωθεί σε άλλα δύο ή τέσσερα επιπλέον υπερσύγχρονα πλοία, οι διοικούντες τις “Μινωικές” πιστεύουν ότι η ηρακλειώτικη εταιρεία θα κατακτήσει το πιο σημαντικό μερίδιο της όλης κίνησης στην Αδριατική, όπου τελικά θα κυριαρχήσουν του ανταγωνισμού.

“Δεμένες” με την Κρήτη

Όλα αυτά όμως προς το παρόν αποτελούν “σχέδια επί χάρτου”, αφού καμιά απόφαση δεν έχει ληφθεί, ούτε βέβαια έχει υπάρξει κάποια σχετική συμφωνία. Εκείνο που δε διαφεύγει από κανέναν είναι το γεγονός ότι μπορεί σήμερα στις “Μινωικές Γραμμές” να έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια οι γνωστοί μεγαλοεφοπλιστές και να έχουν γίνει οι μεγαλομέτοχοι της εταιρείας, όμως ο λεγόμενος “σκληρός πυρήνας των Κρητών μετόχων” εξακολουθεί να υφίσταται και να παίζει το ρόλο του μέσα στο Διοικητικό Συμβούλιο, η μεγάλη πλειοψηφία του οποίου επιμένει στην ανάγκη διατήρησης του κρητικού χαρακτήρα της εταιρείας. Στο τελευταίο δεν αντιτίθενται ούτε οι όψιμοι μεγαλομέτοχοι, όχι για συναισθηματικούς λόγους, αλλά επειδή πιστεύουν ότι το κρητικό χρώμα συμφέρει την ίδια την εταιρεία και βοηθά την πρόοδό της. Υπάρχει άλλωστε και η γενική συνέλευση των “Μινωικών Γραμμών”, από όπου θεωρείται πολύ δύσκολο, σχεδόν αδύνατο, να περάσουν εισηγήσεις που θα στρέφονται κατά του κρητικού χαρακτήρα των “Μινωικών Γραμμών” ή που θα αφορούν στην απομάκρυνση της έδρας τους από το Ηράκλειο.

Πάντως, σε τελική ανάλυση όλα θα εξαρτηθούν από τις οριστικές αποφάσεις του Περικλή Παναγόπουλου και της Attica Group. Και ο κ. Παναγόπουλος, πριν οριστικοποιήσει τις αποφάσεις του, σταθμίζει με υπομονή όλες τις παραμέτρους που θεωρεί πως εξυπηρετούν τα συμφέροντά του. Οπότε θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως, αν τελικά προχωρήσει στην εκποίηση των τεσσάρων πλοίων “Superfast”, θα το κάνει μόνο όταν η συγκεκριμένη πώληση τού αποδώσει τα προσδοκώμενα κέρδη.
Το μόνο βέβαιο είναι πάντως ότι, σε επίπεδο στελεχών της Attica Group και των “Μινωικών Γραμμών”, έχει τεθεί το θέμα και έχουν προχωρήσει κάποιες συζητήσεις. Απομένει να δούμε αν αυτές οι συζητήσεις θα ευοδωθούν, και μάλιστα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2007.

Εκείνο που επίσης απασχολεί τους ανθρώπους της ακτοπλοΐας, και περιμένουν εξελίξεις μέσα στο νέο έτος, είναι η περίπτωση της Hellenic SeaWays, όπου οι μεν “Μινωικές Γραμμές” εξακολουθούν να διαθέτουν το 33,3% των μετοχών, αλλά πρώτος μεγαλομέτοχος είναι σήμερα ο μεγαλοεφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης, που είναι παράλληλα και μέτοχος των “Μινωικών Γραμμών”…
Οι συζητήσεις για τη Hellenic SeaWays, που γίνονταν μέσα στο 2006, αφορούσαν κυρίως στο ενδεχόμενο να πουλήσουν οι “Μινωικές Γραμμές” το ποσοστό τους. Όμως, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, κάτι τέτοιο δε φαίνεται πλέον να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ηρακλειώτικης εταιρείας. Aλλωστε, όταν είχαν κορυφωθεί τα σχετικά σενάρια, ο πρόεδρος των “Μινωικών Γραμμών” Στέλιος Σαρρής είχε δηλώσει με νόημα στη “Ν. Κρήτη” ότι για το σημερινό Δ.Σ. δεν τίθεται θέμα άμεσης πώλησης του ποσοστού 33,3%, κάτι που παραπέμφθηκε για εξέταση στο απώτερο μέλλον.

Η θέση αυτή του κ. Σαρρή δε διατυπώθηκε τυχαία. Αποτελεί το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουν σήμερα τα περισσότερα μέλη του Δ.Σ. των “Μινωικών”, μετά τα νέα δεδομένα που δρομολόγησαν οι απανωτές μειώσεις του ύψους του τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας. Σήμερα, μετά τις γνωστές εκποιήσεις περιουσιακών της στοιχείων, η εταιρεία έχει μια σχέση απέναντι στις τράπεζες που την κάνει απόλυτα βιώσιμη και ικανή να προχωρήσει σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία. Αυτό άλλωστε είναι και το σημαντικό επίτευγμα του Δ.Σ. των “Μινωικών Γραμμών” και του διευθύνοντος συμβούλου της Αντώνη Μανιαδάκη, ο οποίος έχει τονίσει επανειλημμένα στην εφημερίδα μας ότι πρωταρχικός στόχος του ήταν και είναι η ορθολογικοποίηση των χρεών της εταιρείας προς τις τράπεζες, κάτι που ήδη έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό. Αυτό είναι που ισχυροποιεί σήμερα την εταιρεία, της ανοίγει νέες αναπτυξιακές προοπτικές, και της επιτρέπει να μην “ξεπουλήσει”, όπως ανέμεναν ορισμένοι, το 33,3% της Hellenic SeaWays, αλλά να το χρησιμοποιήσει ως έναν από τους βασικότερους αναπτυξιακούς μοχλούς της.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024