Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΗ Μέση Ανατολή τείνει να καταστεί κυρίαρχος διεθνής ταξιδιωτικός κόμβος
Μελέτη της Amadeus

Η Μέση Ανατολή τείνει να καταστεί κυρίαρχος διεθνής ταξιδιωτικός κόμβος

Έρευνα της Amadeus αναφέρει ότι η Μέση Ανατολή είναι έτοιμη να καταλάβει δεσπόζουσα θέση ως παγκόσμιος ταξιδιωτικός κόμβος. Η έκθεση, με τίτλο “Securing the Prize for the Middle East”, καθορίζει […]

Έρευνα της Amadeus αναφέρει ότι η Μέση Ανατολή είναι έτοιμη να καταλάβει δεσπόζουσα θέση ως παγκόσμιος ταξιδιωτικός κόμβος. Η έκθεση, με τίτλο<...> “Securing the Prize for the Middle East”, καθορίζει σε τι θα πρέπει να επικεντρωθεί η περιοχή για να εκπληρώσει τη δυνατότητα που έχει, να γίνει κυρίαρχος παγκόσμιος κόμβος.

Η μελέτη, που ανατέθηκε από την Amadeus, έγινε από την εταιρεία Insights Management Consultancy, εκ των κορυφαίων συμβούλων επιχειρήσεων με κεντρικά γραφεία στο Αμπού Ντάμπι, και την H2C, εταιρεία συμβούλων ειδική στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ. Η Insights Management Consultancy αποτελεί εκπρόσωπο της H2C για την περιοχή του Κόλπου και της Μέσης Ανατολής.

Στη μελέτη της Amadeus αναλύονται εκείνοι οι παράγοντες που επιτρέπουν στη Μέση Ανατολή για να υποστηρίξει το επόμενο κύμα της παγκοσμιοποίησης που δημιουργείται από τις αναδυόμενες οικονομίες όπως αυτές της Κίνας, της Ινδίας, της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής. Οι παραγοντες αυτοί είναι η γεωγραφική θέση της περιοχής, στο επίκεντρο των σημαντικότερων αεροπορικών γραμμών, η συνεχιζόμενη οικονομική ανάπτυξή της σε σχέση με τις χώρες της G8 και οι μεγάλες επενδύσεις που προβλέπονται από την ταξιδιωτική βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων επενδύσεων 86 δισ. δολ. από τις ΗΠΑ για αερολιμένες. Τονίζεται επίσης προσέγγιση της περιοχής στην υιοθέτηση καινοτομιών και νέων τεχνολογιών.

Οι επενδύσεις στους τομείς του ταξιδιού, της ξενοδοχίας και των αερομεταφορών θα επιτρέψουν στη Μέση Ανατολή να διαφοροποιήσει την οικονομία της, με σχέδια για επέκταση τόσο του διεθνούς όσο και του εσωτερικού τουρισμού. Ο αριθμός των τουριστών που ταξιδεύουν προς την Μέση Ανατολή, προβλέπεται να διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 136 εκατ. έως το 2020, σε σύγκριση με 54 εκατ. το 2008. Ο Θρησκευτικός τουρισμός πιθανόν να είναι ένα σημαντικό νέο στοιχείο, με τη Σαουδική Αραβία να δέχεται περισσότερα από 7 δισ. δολ. το 2009 από τους επισκέπτες σε τόπους προσκυνημάτων για τους Μουσουλμάνους και υπολογίζοντας ότι ο αριθμός των επισκεπτών θα αυξηθεί σε 15 εκατ. ευρώ το 2013, από 12 εκατ. το 2009. Η τάση αυτή θα υποστηριχθεί και από την εμφάνιση μιας νέας “φουρνιάς” αερομεταφορέων χαμηλού κόστους.

Στην έκθεση αναφέρεται ακόμη η ενίσχυση της μελλοντική ανάπτυξης από τις δυνατότητες της καινοτομίας και των νέων τεχνολογιών. Οι στρατηγικές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες αεροσκαφών από τις αεροπορικές εταιρείες της περιοχής έχουν ήδη αποδώσει καρπούς και κρίσιμος θεωρείται και ο ρόλος της πληροφοριακής υποδομής.

Η έκθεση περιλαμβάνει επίσης συστάσεις επικεντρωμένες στην ανάγκη ολοκληρωμένων λύσεων και διαφάνειας. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός κοινού ρυθμιστικού πλαισίου σε ολόκληρη την περιοχή, που να καλύπτει θέματα κανονισμών βίζας, μετανάστευσης και εναέριου ελέγχου. Γίνεται ακόμη έκκληση για μεγαλύτερη δημοσιονομική διαφάνεια, ειδικότερα ανάγκη για τους αερομεταφορείς να δείξουν μεγαλύτερη ανεξαρτησία από την κρατική επιχορήγηση. Αναφορά γίνεται ακόμη στα οφέλη που προκύπτουν για τους μεγάλους αερομεταφορείς από το να γίνουν μέλη σε παγκόσμιες συμμαχίες, ή να υλοποιήσουν συμφωνίες Κοινών Κωδικών με βάση τη Μέση Ανατολή.

“Η Μέση Ανατολή ήδη συνδέει τους περισσότερους και σημαντικότερους παγκόσμια προορισμούς μέσω απευθείας πτήσεων από οποιοδήποτε άλλο κόμβο. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της φιλοδοξίας, της αφοσίωσης και της καινοτομίας τόσο από επιχειρηματικής όσο και από κυβερνητικής πλευράς. Αυτή η προσέγγιση σε στρατηγικό σχεδιασμό, φιλόδοξες επενδύσεις και έγκαιρη υιοθέτηση της τεχνολογίας συνεχίζεται και η περιοχή είναι τώρα έτοιμη να κάνει ακόμη μεγαλύτερο ανταγωνιστικό άλμα προς τα εμπρός, κάτι που θα της επιτρέψει να οδηγήσει το επόμενο `κύμα` της παγκοσμιοποίησης. Ο στόχος για να αποκτήσει ηγετική θέση ως διε8νής ταξιδιωτικός κόμβος έως το 2025 είναι εφικτός, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια, με κυριότερο τον εφησυχασμό”, δήλωσε ο Antoine Medawar, αντιπρόεδρος της Amadeus για τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

“Από μια παγκόσμια προοπτική, η στασιμότητα των εξελίξεων στους υφιστάμενους διεθνείς κόμβους απαιτεί ανάπτυξη νέων, και η Μέση Ανατολή θα είναι η καλύτερη επιλογή για τη δημιουργία τους. Ωστόσο, αν και υπάρχουν οφέλη για την περιοχή από στοιχεία, όπως η στρατηγική γεωγραφική θέση και η ισχυρή αύξηση του ΑΕΠ, θα πρέπει ακόμη να εργαστούμε σκληρά για την προσέλκυση νέων επιχειρήσεων και ταξιδιωτών αναψυχής στην περιοχή. Η παρούσα έκθεση κάνει λόγο για σαφή ζητήματα, που πρέπει να αντιμετωπιστούν, εάν πρόκειται να αρπάξει τις σημαντικές ευκαιρίες και επιτύχει τον στόχο της, να γίνει δηάδή ο κυρίαρχος παγκόσμιος ταξιδιωτικός κόμβος”, σχολίασε η Mona Faraj, συνέταιρος στην Insights Management Consultancy.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024