Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΕυρωκοινοβούλιο: Εγκρίνονται τα νέα μέτρα προστασίας των επιβατών αεροπλάνων
Αερομεταφορές

Ευρωκοινοβούλιο: Εγκρίνονται τα νέα μέτρα προστασίας των επιβατών αεροπλάνων

Σύμφωνα με τον ισχύοντα ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004, μία αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να καταβάλει αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ σε οποιοδήποτε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται, ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες.

Στην τελική ευθεία βρίσκονται πλέον οι διεργασίες της Ε.Ε. για την αναδιαμόρφωση και ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών στις αερογραμμές, μετά την έγκριση της σχετικής έκθεσης από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ΕΚ). Η ανάγκη αναθεώρησης του σχετικού Κανονισμού, που ισχύει από το 2005, προκύπτει από το γεγονός ότι μόνο το 2% των επιβατών εισπράττουν την αποζημίωση που δικαιούται σε περιπτώσεις μακράς καθυστέρησης (3+ ωρών), ή ακύρωσης της πτήσης τους.

Υιοθετήθηκαν μάλιστα σημαντικά μέτρα προώθησης της διαφάνειας των δικαιωμάτων, μετά από προτάσεις του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Σπύρου Δανέλλη. Αυτά περιλαμβάνουν την υποχρέωση ρητής αναφοράς των δικαιωμάτων του επιβάτη στην ηλεκτρονική ειδοποίηση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης, τη θεσμοθέτηση υψηλότερων προστίμων στις εταιρείες που παραβαίνουν τον Κανονισμού, καθώς και την κατάρτιση ειδικών στρατηγικών συμμόρφωσης από πλευράς εταιριών.

Μία επιπλέον τροπολογία του κ. Δανέλλη που εγκρίθηκε υποχρεώνει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δημοσιεύσει – προς ενημέρωση του επιβατικού κοινού – λίστα με όλες τις αεροπορικές εταιρείες που συστηματικά περιφρονούν τα δικαιώματα των επιβατών.  

Το Φεβρουάριο του 2014 αναμένεται η έγκριση της Ολομέλειας του ΕΚ και ακολουθεί επί ελληνικής Προεδρίας η συνδιαλλαγή με το Συμβούλιο των Υπουργών.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004, μία αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να καταβάλει αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ σε οποιοδήποτε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται, ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες. Επιπλέον, ο ίδιος Κανονισμός της Ε.Ε. σε περιπτώσεις ματαίωσης πτήσεων ή καθυστερήσεων μεγάλης διάρκειας, εξασφαλίζει στον επιβάτη το δικαίωμα φροντίδας από την πλευρά της εταιρείας (διανυκτέρευση, γεύματα, τηλεφωνήματα) χωρίς περιορισμό του συνολικού κόστους.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

02/05/2024
01/05/2024
30/04/2024
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024