Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑνεκμετάλλευτος ο Θρησκευτικός Τουρισμός
Πτώση των αφίξεων πιστών

Ανεκμετάλλευτος ο Θρησκευτικός Τουρισμός

Θύμα της οικονομικής κρίσης έχει πέσει και ο θρησκευτικός τουρισμός με την πτώση στα είδη που διακινούνται από τα καταστήματα της Τήνου να υπολογίζεται στο 40%, ενώ οι αφίξεις πιστών έπεσαν στο 50%.

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση των Ελλήνων είχε σαν αποτέλεσμα τη μειωμένη κίνηση ακόμα και κατά 50% στην Τήνο όπου κάθε χρόνο παραδοσιακά τον 15 Αύγουστο υπήρχε αυξημένη τουριστική κίνηση.

Όπως αναφέρει στα «Νέα» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου του νησιού, Ανδρέας Τσιμέκης. «Η κίνηση είναι σημαντικά μειωμένη. Υπολογίζουμε ότι σε σχέση με πέρυσι η επισκεψιμότητα έχει μειωθεί κατά 50%, όπως και οι κρατήσεις σε δωμάτια, εν όψει της γιορτής. Όσο για τα εμπορικά καταστήματα η πτώση των πωλήσεων φτάνει το 60%-70%, ακόμα και στον κεντρικό δρόμο που οδηγεί στην Παναγία»

Άλλωστε, μεγάλη μερίδα των επισκεπτών στους θρησκευτικούς προορισμούς του Δεκαπενταύγουστου είναι συνταξιούχοι, που έτσι και αλλιώς δυσκολεύονται οικονομικά.

Πάντως, τόσο η Τήνος όσο και η Βέροια δέχθηκαν την ημέρα του 15 Αύγουστου χιλιάδες πιστούς. Κάθε χρόνο από το Μάρτιο έως τον Οκτώβριο 1,5 εκατ. άνθρωποι κατά μέσο όρο επισκέπτονται την Παναγία της Τήνου. Πεντακόσιες χιλιάδες επισκέπτες δέχεται η Παναγία Σουμελά στην Ημαθία.

Παρόλα αυτά όπως αναφέρει σε πρόσφατη αρθρογραφία της η κ. Λώρα Κέζα στο ΒΗΜΑ ο Θρησκευτικός Τουρισμός στην χώρα μας είναι παραμελημένος μειώνοντας τα δυνητικά έσοδα που θα μπορούσε να επιφέρει. Πολύ χαρακτηριστικά αναφέρει στο άρθρο της ότι «Η Παναγιά της Τήνου ανήκει στον Top 10 των ιερών τόπων. Το αντίστοιχό της για τους καθολικούς είναι η Παναγία της Λούρδης, στα Πυρηναία. Είναι το αντίστοιχο σε ιστορική αξία, σε δυσκολία προσέγγισης, σε αισθήματα ελπίδας που δημιουργεί στους πιστούς. Η Λούρδη, λοιπόν, καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στην αναλογία καταλυμάτων/τετραγωνικών μέτρων στη Γαλλία. Έρχεται δεύτερη μετά το Παρίσι. Οι μόνιμοι κάτοικοι δεν ξεπερνούν τις 16.000. Οι επισκέπτες της Λούρδης ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια ετησίως. Για την Τήνο δεν υπάρχει επίσημος απολογισμός (τα στοιχεία που διατίθενται δεν οδηγούν σε συμπέρασμα). Παρά τα μεγάλα λόγια σειράς υπουργών Τουρισμού, δεν υλοποιήθηκαν ποτέ οι ιδέες για να έρθουν περισσότεροι πιστοί. Ακούμε κάθε χρόνο προτάσεις που θα τραβήξουν Ρώσους μεγιστάνες και γενικώς τα ορθόδοξα πλήθη της Ανατολικής Ευρώπης. Ακούμε σχέδια για το Σπήλαιο της Αποκάλυψης στην Πάτμο, για το Άγιον Όρος, για τα Μετέωρα. Ως εξήγηση για την αδράνεια, μας έρχεται στον νου μια φωτογραφία: πρώην υπουργός Τουρισμού, τυλιγμένος με σχοινιά ιστιοφόρου, ατενίζει τα γαλάζια νερά (κάπου στο βάθος τις ομπρέλες του Ορνού – υποθέτουμε). Πουλάμε μόνο θάλασσα.»

Στην ανάλυση που κάνει η κ. Κέζα για τον Θρησκευτικό Τουρισμό τονίζει ότι σε πολλές περιπτώσεις θεωρείται δεδομένος με αποτέλεσμα να μην γίνονται κινήσεις για την βελτίωση του, ξεχνώντας ότι μια βελτίωση σε διάφορα θέματα θα έφερνε επιπρόσθετη δημοσιότητα και κατ επέκταση και έσοδα. «Στον κεντρικό δρόμο στη Χώρα της Τήνου, αυτόν που οδηγεί από το λιμάνι προς την εκκλησία, για τους προσκυνητές προβλέπεται μια τόση δα λωρίδα μοκέτας, για να ανεβούν στα γόνατα όλη την ανηφόρα. Από δίπλα περνούν αυτοκίνητα και γενικώς υπάρχει η ατμόσφαιρα του εμπορικού δρόμου και όχι της θρησκευτικής διαδρομής. Δεν θέλει μεγάλη φαντασία: αυτός ο δρόμος θα έπρεπε να είναι πεζόδρομος, όλον τον χρόνο, όλο το 24ωρο. Παντού στον κόσμο αυτό θα έκαναν, όχι από σέβας, αλλά από επιχειρηματικό δαιμόνιο. Το προσκύνημα θα γινόταν ευχάριστο και όχι μια επικίνδυνη, περιθωριοποιημένη δραστηριότητα. Λίγες διευθετήσεις θα αύξαναν κατά πολύ τα έσοδα: οι πιστοί δεν θα έμεναν μέχρι να ανάψουν τη λαμπάδα. Θα έκαναν και τις διακοπές τους. Στις συζητήσεις για την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού, όποτε αυτές γίνονται, μετέχουν εκπρόσωποι της Εκκλησίας. Ο Μητροπολίτης Δωδώνης Χρυσόστομος, επικεφαλής του Συνοδικού Γραφείου Προσκυνηματικών Περιηγήσεων, έχει παρουσιάσει σχέδιο δέκα σημείων, με το οποίο μπορεί να αυξηθούν οι προσκυνητές. Να διευκρινίσουμε, όμως, κάτι. Η δική του δουλειά είναι να προσελκύσει πιστούς για να τους ευλογήσει. Δουλειά των πολιτικών είναι να αξιοποιήσουν τους τόπους λατρείας για τα φράγκα. Κυνικό, αλλά αληθινό.», καταλήγει το άρθρο.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

13/05/2024
10/05/2024
09/05/2024
08/05/2024
02/05/2024
01/05/2024